U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Marcel, mocht dat zo zijn laat ik 't je weten... Sowieso zal ik mijn ideeën en de resultaten hier in mijn dagboek vermelden en Glenn vragen dat ook te doen, al dan niet als kopie uit z'n eigen dagboek. In elk geval bedankt voor het aanbod!Heren,
Als ik nog ergens mee kan helpen... Laat maar horen!
gr Marcel
Marian, ik doe 't liever in m'n eigen dagboek, daar is dit onderwerp tenslotte begonnen. Ik weet niet wat voor Gonio met welk probleem jij hebt, maar als het om een uitgebleekte G. stokesi gaat is de kans groot dat de oorzaak elders ligt: ondervoeding. Vooral G. stokesi moet ERG veel voedsel krijgen, krijgen ze dat niet, worden de tentakels korter, het weefsel lichter en sterven ze uiteindelijk.Is het mogelijk om hier een apart onderwerp over te starten met wat uitleg en bevindingen etc (indien jullie dit willen uiteraard), daar ik met een soortgelijk probleem bij een Goniopora zit.
Donderdag gaan we aan de slag! Ik ben benieuwd!Dit lijk idd een mooie study case....
De 2 koralen heb ik geissoleerd en wacht je bezoek af.
Verstuurd van mijn GT-I9295
Jaap, ik heb in een Duits blad (ik weet niet meer zeker of het de Das Aquarium, Koralle of Meerwasseraquarianer was) ooit gelezen over het transplanteren van zoöxanthellen naar uitgebleekte koralen. Als donorkoraal werden bruine schijfanemonen gebruikt, deze werden geïrriteerd, de bruine drap die dan vrijkomt afgezogen, slijmdraden verwijderd en het overgebleven water met daarin zoöxanthellen werd in de gastheer (het uitgebleekte koraal) geïnjecteerd.Hey Tanne ik vind je bak zo al prachtig ,maar als het spulletje helpt hebben we hier allen wat aan suc6 gr jaap
Min of meer berustend op een misverstand aan mijn zijde. Ik was er niet zeker van of je het gebruik van Phycopure in jouw aquarium en het gebruik ervan bij de Goniopora en Scolymia van Glenn en de daartoe behorende handelingen / resultaten / ervaringen wel of niet tezamen wilde nemen en of de verslagen hierover eventueel ook apart te volgen zouden zijn. Ikzelf was voornamelijk nieuwsgierig naar de handelingen en bevindingen aangaande de Goniopora. Ik begrijp nu dat Glenn in zijn dagboek ook verslag zal doen over de Goniopora (en Scolymia) alleen, zodat jouw aquarium en de twee koralen van Glenn toch ook apart te volgen zijn.Marian, ik doe 't liever in m'n eigen dagboek, daar is dit onderwerp tenslotte begonnen. Ik weet niet wat voor Gonio met welk probleem jij hebt, maar als het om een uitgebleekte G. stokesi gaat is de kans groot dat de oorzaak elders ligt: ondervoeding. Vooral G. stokesi moet ERG veel voedsel krijgen, krijgen ze dat niet, worden de tentakels korter, het weefsel lichter en sterven ze uiteindelijk.
Verbeter als ik iets gemist heb, maar waar is de controle hier? Hoe weet je dat als de 2 stukken daadwerkelijk vooruitgang boeken dat het komt door toevoeging van de zoox?
Dank je Sander. Ik was ook aangenaam verrast, een topbak op nog geen 20 km afstandschitterend zeg als ik dit hier op mag zeggen top bak mooie kleuren.. mooie foto's!!!
Het grondeltje is fantastisch. Ik bedacht me nog een verbeterpunt voor je gerichte voeren: meer fijn voer geven, zowel Fauna Marin (Ultramin F, Ultramin S, Ultraclam) als ook Cyclops en kreefteneitjes.Tanne , leuk over de vloer te hebben gehad .
Jou mening over de staat van mijn bak waardeer ik als zeer.
Leuk om te zien hoe jij gefascineerd was van de dat grondeltje in de haarster.
Zo zie je weer waar jou passie ligt.
Wat betreft de wees kinderen zullen we zien wat ervan gaat worden.
Het zou wel leuk zijn als we zoiets kunnen wenden. Dit soort samenwerking brengt de hobby een stap verder.
Verstuurd van mijn GT-I9295
Ik ook! Het sluit enigszins aan op jouw onderzoek: hoe genees je gebleachte koralen?Duidelijk, ben benieuwd!
En nog een paar foto's... Veel succes alvast met de verbouwing Martin, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!
Vol verwachting klopt ons hart ;-)Nog bedankt Tanne en Vincent voor het gezellige uurtje . Mocht je toevallig nog weer in de buurt komen altijd welkom !
Het gaat totaal wat anders worden, dit hebben jullie al meegekregen in het gesprek wat we gevoerd hebben.
Dus maar afwachten wat er komen gaat!!
Grt,
Martin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.