Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Er staat duidelijk dat MartinV het water zelf maakt.

Dus is mijn vraag gewoon " Hoe maakt hij het ?"

Sorry voor de late reactie, maar het water maakt hij met losse bakken. Hiermee bedoel ik het zout is gewoon neutraal zout (niet uit de winkel) Dit heeft hij in 50kg zak gehaald heel lang geleden.

Hierbij voeggt hij alle nodige waardes zelf toe.
Hij heeft alle bestandsdelen in losse bakken zoals Magnesiumcloride hexahydrat, calcium, en nog veel meer.
Doordat hij toen het zout heeft laten onderzoeken en daar een rapport van had weet hij hoeveel van elk bestandsdeel hij per 1 liter moet hebben. Dus hij maakt dan 10L (o.i.d) en gooit alle bestandsdelen er bij om zo echt het beste zeewater te creëren. Als je precies wilt weten hoe wat of waar, dan kun je hem gewoon bellen, dan legt hij dat wel uit.

Hallo Mensen,

Ik heb nu zelf een computer aangeschaft en ben in staat nu zelf hier op het forum te kijken en te reageren.
Dus als er vragen zijn dan kunnen jullie die nu rechtstreeks aan mij vragen. Ik zit nu thuis wegens een hernia, dus zal hier regelmatig rondkijken.

ik ben nog niet echt thuis met computers, dus zal nog veel moeten leren. Verwacht dus niet dat ik gelijk iedereen een verhaal kan tikken.

De bak is al weer erg veranderd en zijn vele dingen bijgekomen.
Hier een kleine impressie van hoe het er nu uitziet.

voor vragen ben ik altijd beschikbaar. via pb en gsm

hier de foto´s

Bijlagen

• HPIM0300.JPG
    HPIM0300.JPG
    296,8 KB · Weergaven: 82
  • HPIM0301.JPG
    HPIM0301.JPG
    385,8 KB · Weergaven: 104
  • HPIM0302.JPG
    HPIM0302.JPG
    383,8 KB · Weergaven: 96
  • HPIM0303.JPG
    HPIM0303.JPG
    312,1 KB · Weergaven: 94
  • HPIM0304.JPG
    HPIM0304.JPG
    315,4 KB · Weergaven: 74
Ik wilde even een mededeling doen. Voor de mensen die mijn bak nog verder willen zien en alle specificaties willen weten. Ik kom in augustus-september met mijn bak in het blad ´Het Aquarium´ tijdschrift voor vivaristiek. Dit is een blad van de nederlandse bond aqua terra (N.B.A.T).

en hier het vervolg van de foto´s

Bijlagen

• HPIM0309.JPG
    HPIM0309.JPG
    265,1 KB · Weergaven: 65
  • HPIM0308.JPG
    HPIM0308.JPG
    337,9 KB · Weergaven: 67
  • HPIM0307.JPG
    HPIM0307.JPG
    346 KB · Weergaven: 66
  • HPIM0306.JPG
    HPIM0306.JPG
    299 KB · Weergaven: 64
  • HPIM0305.JPG
    HPIM0305.JPG
    305,9 KB · Weergaven: 70
Dit ziet er goed uit.

En mooie foto's.

Wil het wel eens in het echt zien, als dat kan.

mvgr
twan

Twan je hebt een prachtige bak .
Bedankt voor jou reactie.
Kom maar een keer in Haaksbergen kijken naar mijn bak als je in buurt komt.
Ik heb veel foto,s van jou aquarium gezien nu ik een computer heb.
We treffen elkaar nog wel een keer.
Groetjes Martin.

Hallo ,

Leuk dat U nu zelf een computer heb, en kan reageren. Een Hernia is minder leuk.
Ik wil even kwijt dat ik het toen al een schitterende mooie bak vond en helemaal in de ban was van de V.cactus. Maar ook de rest van de koralen staan er mooi bij. Onderhoud U uw aquarium nog steeds op dezelfde wijze????
Ik hoop dat ik U aquarium een keer in het echt kan aanschouwen.
De kleuren zijn prachtig, Het licht 480 Watt boven zon grote bak en dan die kleurenpracht. Ik weet wel dat er meer factoren een rol spelen dan alleen maar licht, maar toch.

Ik hoop dat U nog veel schrijft, en fotos plaatst, en blijf zeker het dagboek lezen en volgen

Ria.

Hallo Ria.

Leuk dat je gereageerd hebt.
Ik doe alles nog op de zelfde wijze.
Je mag met al plezier een keer aankomen.
Maar wel eerst even een bel 0614172094.
Veel plezier met hobby.
Groetjes Martin.

MartinV zei:
Hallo Ria.

Leuk dat je gereageerd hebt.
Ik doe alles nog op de zelfde wijze.
Je mag met al plezier een keer aankomen.
Maar wel eerst even een bel 0614172094.
Veel plezier met hobby.
Groetjes Martin.

indrukwekkend....wat een mooi rifaquarium. uw aanpak en met name de filtering spreekt mij zeer aan. Daarnaast raakte mij ook het zout verhaal.

MartinV zei:
Sorry voor de late reactie, maar het water maakt hij met losse bakken. Hiermee bedoel ik het zout is gewoon neutraal zout (niet uit de winkel) Dit heeft hij in 50kg zak gehaald heel lang geleden.

Hierbij voeggt hij alle nodige waardes zelf toe.
Hij heeft alle bestandsdelen in losse bakken zoals Magnesiumcloride hexahydrat, calcium, en nog veel meer.
Doordat hij toen het zout heeft laten onderzoeken en daar een rapport van had weet hij hoeveel van elk bestandsdeel hij per 1 liter moet hebben. Dus hij maakt dan 10L (o.i.d) en gooit alle bestandsdelen er bij om zo echt het beste zeewater te creëren. Als je precies wilt weten hoe wat of waar, dan kun je hem gewoon bellen, dan legt hij dat wel uit.

Als absolute beginner mbt zeewater probeer ik mijzelf te informeren langs allerlei kanalen. Zoals dus ook via dit en andere forums. Maar ook door 1 vaste leverancier aan te houden daar waar het aanschaf van levende have en materialen betreft.

Zodoende haal ik mijn water nog steeds kant en klaar bij mijn leverancier en observeer ik de showtanks elke keer als ik daar binnenkom en vergelijk de indrukken met het wel en wee van mijn eigen bakje. Zo viel het mij dus o.a. op dat een blaasjeskoraal niet alleen bij mij in de bak het loodje legde maar ook bij de leverancier en een andere klant...maar dat terzijde zoiets kan vele andere oorzaken hebben.

Dat de samenstelling van het aangemaakte zeewater slechts gissen lijkt was mij al duidelijk zie ook deze link
http://www.advancedaquarist.com/2005/12/aafeature1#h3

ik moet dus maar aannemen dat het water welke ik koop in orde is. enige vergelijking naast de observatie van de showbakken en de informatie van het onderhoudend personeel is er niet.

Thans heb ik een klein aquarium maar vroeg of laat zal ik naar een ruimere bak toe groeien. Ik voel er echter weinig voor om vaste klant te worden van de apotheek bij mijn leverancier en daarom spreekt uw aanpak om zelf het zout aan te vullen met de benodigde bestanddelen mij zeer aan.

Rest mij dan uiteindelijk de vraag waar te beginnen om te komen tot het zelf aanmaken van het zout.

Hoi Macnemo.

Het water dat je aanmaakt,gebruik osmosewater.
Voor 25 lieter water.
173 gr Sulfaat 126 gr Magnesium 38,5 gr Calsium 17,5 gr Kaliumchlorit 3,5gr Natriumhydrogencarbonat 650 gr zuiver AKZO ZOUT.
Alles in poedervorm.
Veel succes met je hobby.
Gr Martin.

Hier nog een paar foto,s van vandaag.

de foto,s

Bedoel je met die sulfaat Magnesiumsulfaat??
En met de magnesium magnesiumchloride???
En met Ca calciumchloride???
Graag wat verduidelijking aub
mvg Joeri
MartinV zei:
Hoi Macnemo.

Het water dat je aanmaakt,gebruik osmosewater.
Voor 25 lieter water.
173 gr Sulfaat 126 gr Magnesium 38,5 gr Calsium 17,5 gr Kaliumchlorit 3,5gr Natriumhydrogencarbonat 650 gr zuiver AKZO ZOUT.
Alles in poedervorm.
Veel succes met je hobby.
Gr Martin.

alsnog alvast 1 foto

Bijlagen

• 0060-verkleind.jpg
    0060-verkleind.jpg
    133,3 KB · Weergaven: 70
nog meer foto´s

Bijlagen

• HPIM0491.JPG
    HPIM0491.JPG