Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Gelukkig maken koralen zelf zonnebrandcrème aan :)
Ze genieten er wel van topjes

Zal mooi weze martin ik volg die bak uit de woestijn ook graag.
Zen bak staat in de sere en word belicht door de zon.
Geweldige bak.

Groetjes wesley

Kun je een link plaatsen Wesley?

Gelukkig maken koralen zelf zonnebrandcrème aan :)
Ze genieten er wel van topjes

Bjorn de zon geeft meer dan lampen die wij gebruiken in onze bakken!!

Grt,

Martin.

Mooi hoor martin..... ze zien er ongewoon gezond uit.

Happy Reefing, GlennF.

Dank je wel Glenn voor het compliment,ik vind het nog steeds leuk om met de hobby bezig te zijn!!

Grt,

Martin.

Dank je wel Glenn voor het compliment,ik vind het nog steeds leuk om met de hobby bezig te zijn!!

Grt,

Martin.
Een terechte ook Martin.
Jij bent een van de zeeaquariaan in hart en nieren.
Er zijn er weinigen die zo lang en goed bezig blijven. Die enkelingen vormen het voorbeeld voor de rest.

Aquariaanen als ons worden door sommige weleens "freaks" genoemd, maar diegenen begrijpen dan ook niet waar het om gaat.
Het is een passie en we doen het gewoon graag. Net als elk ander zijn hobby met passie beleeft, waar hij ook voor gaat en goed in wordt.

Ik kijk niet zo vaak bij anderen, omdat ik de laatste tijd (te)veel andere "afleiding" heb, maar ik kijk altijd wel graag bij jou en het stelt nooit teleur... ga zo door...

Happy Reefing, GlennF.

Dank je wel Glenn voor deze mooie omschrijving,als kind vond ik het zeeleven al heel mooi.Vroeger had mijn tandarts in Haaksbergen ook een groot zeewateraquarium zeker 250 lang en daar mocht ik wel eens kijken.Zeker 50 jaar terug toen kon ik er al niet genoeg van krijgen,prachtige grote vissen zwommen er rond met veel lederkoralen in verschillende kleuren!!

Grt,

Martin.

Dank je wel Glenn voor deze mooie omschrijving,als kind vond ik het zeeleven al heel mooi.Vroeger had mijn tandarts in Haaksbergen ook een groot zeewateraquarium zeker 250 lang en daar mocht ik wel eens kijken.Zeker 50 jaar terug toen kon ik er al niet genoeg van krijgen,prachtige grote vissen zwommen er rond met veel lederkoralen in verschillende kleuren!!

Grt,

Martin.
Dat hebben we wel gemeen. Het aquarium houden zit in ons bloed.
Als 10 jarige bouwde ik mijn eerste aquarium.
Die vulde ik met vissen geschept uit de slootjes rond paramaribo en vangsten uit de suriname rivier.

Ik ben wel vrij laat begonnen met de interesse voor zeewater.
Reden hiervoor was dat het bekend stond dat 't een zeer dure hobby was en de kans op slagen minimaal.
In mijn jeugd jaren had ik het niet zo breed en moest ik elk dubeltje 2x omdraaien. Dus een zeeaquarium zat er niet in.
Ik liep gerust 2 blokken om met 2 zware boodschappentassen te sjouwen, omdat o.a boter bij aldi 3 cent goedkoper was en je totaal 2 gulden kon uitsparen. ik was toen 19 en had nog geen vaste baan, maar had wel 2 aquariums met cycliden in huis.
Ik heb ook nog kranten bezorgt en met die extraatjes kon ik weer een visje of plantjes kopen.
Nu heef de jeugd het veel makkelijker en trekken ze hun neus op voor "ontberingen", of ligt het aan mij[emoji12] .

Happy Reefing, GlennF.

Laatst bewerkt:
Nu heef de jeugd het veel makkelijker en trekken ze hun neus op voor "ontberingen", of ligt het aan mij[emoji12] .

Happy Reefing, GlennF.
dat ligt aan onze generatie hoe wij de jeugd van nu hebben opgevoed.
hier hebben wij het momenteel ook totaal niet breed.
sterker nog, ik zit in de schuldsanering met een bewindvoerder en moet het doen van 80 euro per week met 4 personen.
het voordeel hiervan is dat ik de kinderen in deze tijdelijke mindere tijd goed kan leren de kleine dingen te waarderen en dat niet alles zo maar komt aanwaaien, maar er wel veel mogenlijk is als je er maar voor blijft vechten.
ook zijn Mary en ik heel erg op normen en waardes gesteld.
de meeste mensen staan ook raar te kijken als het kleine meisje oudere mensen helpt, nieuwe kinderen in de klas onder haar vleugels neemt en keurig goede middag zegt als ze bv de bus in stapt.

Dat hebben we wel gemeen. Het aquarium houden zit in ons bloed.
Als 10 jarige bouwde ik mijn eerste aquarium.
Die vulde ik met vissen geschept uit de slootjes rond paramaribo en vangsten uit de suriname rivier.

Ik ben wel vrij laat begonnen met de interesse voor zeewater.
Reden hiervoor was dat het bekend stond dat 't een zeer dure hobby was en de kans op slagen minimaal.
In mijn jeugd jaren had ik het niet zo breed en moest ik elk dubeltje 2x omdraaien. Dus een zeeaquarium zat er niet in.
Ik liep gerust 2 blokken om met 2 zware boodschappentassen te sjouwen, omdat o.a boter bij aldi 3 cent goedkoper was en je totaal 2 gulden kon uitsparen. ik was toen 19 en had nog geen vaste baan, maar had wel 2 aquariums met cycliden in huis.
Ik heb ook nog kranten bezorgt en met die extraatjes kon ik weer een visje of plantjes kopen.

Happy Reefing, GlennF.

Haha ik had met 15 al een vaste baan Glenn,wij moesten meteen aan het werk zodat je zo snel mogelijk op je eigen benen kon staan.Want er was weinig geld,je kon niet zolang thuis blijven zoals heden ten dage!!

Grt,

Martin.

Slecht weer hier vandaag !!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 - kopie (4).jpg
    003 - kopie (4).jpg
    82,4 KB · Weergaven: 68
  • 004 - kopie (2).jpg
    004 - kopie (2).jpg
    60,2 KB · Weergaven: 52
  • 009 - kopie (8).jpg
    009 - kopie (8).jpg
    78,4 KB · Weergaven: 58
  • 010.jpg
    010.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 56
je koraaltjes zijn anders lekker aan het zonnen martin misschien beter deze geven:cool:.

Alles mooi op kleur Martin uitsteeekend

dat maakt het slechte weer weer goed toch?
ziet er top uit martin, maar dat doet het eigenlijk altijd wel bij jou.
misschien kom ik binnenkort weer een keertje langs als dat kan.
ik weet niet of je nog stekjes te koop hebt?
mijn bakje is behoorlijk leeg :p

Geweldige fotos.
Staan die koralen er toch altijd mooi vol bij bij je martin.

Groetjes wesley

Slecht weer is zo te zien alleen buiten en niet in je bak, mooi hoor.topjes

Haha ik had met 15 al een vaste baan Glenn,wij moesten meteen aan het werk zodat je zo snel mogelijk op je eigen benen kon staan.Want er was weinig geld,je kon niet zolang thuis blijven zoals heden ten dage!!

Grt,

Martin.
Da's idd heel jong martin.
Na mijn mts electronica opleiding ben ik direct gaan werken. Ik was 19 toen ik een vaste baan kreeg.
Met mijn 23st runde ik mijn eigen onderneming.
Het ondernemen is blijkbaar met de paplepel ingegoten, want op 7 jarige leeftijd moest ik in suriname gewoon meehelpen in de kruideniers winkel van mijn ouders. Ik was echter wel een opstandig kindje die niet altijd de voorgeschreven route volgde (volgens mijn ouders...)
Mijn kids zijn nu 22 en 23 en gaan beide naar de universiteit. Als zij klaar zijn met hun opleiding zitten ze op een leeftijd dat ik al 3 vestigingen had.
Het heeft 1 voordeel, ze hebben een goede basis mede...

Happy Reefing, GlennF.

Laatst bewerkt:
Ik was echter wel een opstandig kindje die niet altijd de voorgeschreven route volgde (volgens mijn ouders...)
Happy Reefing, GlennF.

Is dat nu anders? ;)

Staar er weer super bij Martin. top

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

je koraaltjes zijn anders lekker aan het zonnen martin misschien beter deze geven:cool:.

Alles mooi op kleur Martin uitsteeekend

dat maakt het slechte weer weer goed toch?
ziet er top uit martin, maar dat doet het eigenlijk altijd wel bij jou.
misschien kom ik binnenkort weer een keertje langs als dat kan.
ik weet niet of je nog stekjes te koop hebt?
mijn bakje is behoorlijk leeg :p

Geweldige fotos.
Staan die koralen er toch altijd mooi vol bij bij je martin.

Groetjes wesley

Slecht weer is zo te zien alleen buiten en niet in je bak, mooi hoor.topjes

Da's idd heel jong martin.
Na mijn mts electronica opleiding ben ik direct gaan werken. Ik was 19 toen ik een vaste baan kreeg.
Met mijn 23st runde ik mijn eigen onderneming.
Het ondernemen is blijkbaar met de paplepel ingegoten, want op 7 jarige leeftijd moest ik in suriname gewoon meehelpen in de kruideniers winkel van mijn ouders. Ik was echter wel een opstandig kindje die niet altijd de voorgeschreven route volgde (volgens mijn ouders...)
Mijn kids zijn nu 22 en 23 en gaan beide naar de universiteit. Als zij klaar zijn met hun opleiding zitten ze op een leeftijd dat ik al 3 vestigingen had.
Het heeft 1 voordeel, ze hebben een goede basis mede...

Happy Reefing, GlennF.

Is dat nu anders? ;)

Allemaal bedankt heren voor de complimenten !!

Gisteren de koeling weer goed doorgespoeld en afgesteld voor de zomer die weer voor de deur staat.Twee keer per dag loopt water door door de leiding zodat er geen dood water ontstaat!!
Met het zelfde systeem waar ook de vorige bak op draaide heb ik ook voldoende voor deze bak.Vanmorgen toen ik keek was het water 21,2 graden,ik was vergeten om een tijd schakelaar weer terug te zetten op de ingestelde tijd!!

Grt,

Martin.

Back
Bovenaan