Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Zo'n rode lobo blijft echt super gaaf!!! De rest ook hoor maar dat rood springt der echt uit voor me!!!

Prachtig martin.

Groetjes wesley[/QUOTE

Dank je Wesley!

De witborst blijft mij ook inspireren!! Mooi Martin!

Het is ook een prachtige vis om in de bak te hebben Barry.

Heel mooi die witborst. En mooie koralen ook. top

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dennis die zou bij jou in de bak ook mooi rond kunnen zwemmen.

Mooi Martin, een vraag deze is dit een lobo of trachy, staat nog in op de foto zo te zien.

gr. Marcel

attachment.php

Het is een trachy Marcel,de foto is s`morgens genomen en het koraal staat nog in zoals je ziet!!

Zo'n rode lobo blijft echt super gaaf!!! De rest ook hoor maar dat rood springt der echt uit voor me!!!

Bas ik heb meerdere lobo`s gehad,maar rood vind ik zelf ook heel mooi.

Grt,

Martin.

Als de acanstrea vol uitstaat zie je de nieuwe poliepen niet die erbij komen.Nu kun je ze wel mooi zien als het voer wordt opgenomen!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 - kopie (5).jpg
    003 - kopie (5).jpg
    68,5 KB · Weergaven: 54
Dat is een flinke bol acan zeg, mooi hoor.

Daar komen er heel wat bij martin.
Wat een bol word het alweer man.

Groetjes wesley

Dat is een flinke bol acan zeg, mooi hoor.

Bjorn ik heb het als klein stukje meegenomen bij de Jong Marinelife en toen telde ik 16 poliepen. Door de jaren heen heeft het koraal nu meer dan 135 poliepen en er komen er nog steeds wat bij!!

Grt,

Martin.

Bjorn ik heb het als klein stukje meegenomen bij de Jong Marinelife en toen telde ik 16 poliepen. Door de jaren heen heeft het koraal nu meer dan 135 poliepen en er komen er nog steeds wat bij!!

Grt,

Martin.

Dat is echt een ongelooflijke groei zeg. topjes
Ik heb er eigenlijk ook wel meer plezier van om een klein koraaltje te kopen en dat groot te laten worden. Haal je meer voldoening uit dan gewoon gelijk een lap van 100 koppen te kopen.

Tussen deze foto`s zit een jaar tussen!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 007 - kopie (4).jpg
    007 - kopie (4).jpg
    57,6 KB · Weergaven: 48
  • 012.jpg
    012.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 48
Heey Martin.

Die is ook flink groter geworden in een jaar tijd,maar wat groeit er nou niet bij jou? Ik voeg bij mij nog steeds de hoeveelheid van het middel wat je mij hebt meegegeven toe aan bak.
Ik heb het idee dat de koralen er goed op reageren,met name de kleuren worden toch wat feller vind ik zelf.

Als het jou past kom ik tussen oud en nieuw nog even langs,want ik ben nog wat nodig. Ik wens jullie ook fijne dagen!

Mvg,

Jarno.

Heey Martin.

Die is ook flink groter geworden in een jaar tijd,maar wat groeit er nou niet bij jou? Ik voeg bij mij nog steeds de hoeveelheid van het middel wat je mij hebt meegegeven toe aan bak.
Ik heb het idee dat de koralen er goed op reageren,met name de kleuren worden toch wat feller vind ik zelf.

Als het jou past kom ik tussen oud en nieuw nog even langs,want ik ben nog wat nodig. Ik wens jullie ook fijne dagen!

Mvg,

Jarno.

Dank je Jarno,vergeet niet om het vaatje mee te nemen om deze om te ruilen voor een nieuwe!!

Grt,

Martin.

Vandaag een nieuwe bodem aangebracht en de lampen zijn gewisseld voor nieuwe.Dit geeft meteen weer veel meer licht in de bak zodat we weer een tijd verder kunnen!!

Grt,

Martin.

Beste wensen nog Martin , Ja lampen is een belangrijke zaak maar ook je bodem , helaas doe ik de bodem nooit mag wel eens gebeuren. Gr jaap

Beste wensen nog Martin , Ja lampen is een belangrijke zaak maar ook je bodem , helaas doe ik de bodem nooit mag wel eens gebeuren. Gr jaap

Dank je wel Jaap,deze bodem was al meegegaan uit de vorige bak en vele jaren oud.Het ziet er nu weer fijn fris en helder uit!!

Grt,

Martin.

De turbinaria blijft maar door groeien en het weefsel wat Tanne dacht dat het neoplasma`s zijn groeien ook gestaag mee.Het ziet er hobbelig uit,hoge en lage knobbels.
Het loopt uit een van hogere naar lagere stukken.Wat ik wel vreemd vind dat het alleen maar in het midden van het koraal blijft groeien van een plek van ongeveer 25 cm.
In de lagere stukken komen de poliepen er door heen en waar het hoger is zitten de poliepen eronder. Ook zitten er poliepen in de hogere knobbels die wel 2 cm hoog zijn.
Al met al vind ik het een pracht van een koraal wat ik nog nooit eerder ben tegen gekomen in welke zaak dan ook al zeg ik het zelf,hij heeft nu een doorsnee van 40 cm!!

Grt,

Martin.

Back
Bovenaan