Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Heey martin mooi filmpie zeg echt gaaf het zo te zien.
Filmpje zegt tog altijd meer dan alleen foto,s.
Egt geniete.

Groetjes wesley

Heey martin mooi filmpie zeg echt gaaf het zo te zien.
Filmpje zegt tog altijd meer dan alleen foto,s.
Egt geniete.

Groetjes wesley

Dankje Wesley,

Een beetje muziek had er nog wel bij gemogen,maar ik ben niet zo goed in dit soort dingen!!

Grt,

Martin.

Gaaf filmpje Martin, zie je ook eens "Live" het aquarium....topjes

Ik zie in je onderschrift dat je phytoplankton gebruikt; ik denk er zelf aan om misschien zoiets te starten maar weet niet zeker of dit een positieve invloed heeft op de koralen, het is immers meer voor filterfeeders en heeft een hoog nitraat gehalte?

gr. Marcel

Gaaf filmpje Martin, zie je ook eens "Live" het aquarium....topjes

Ik zie in je onderschrift dat je phytoplankton gebruikt; ik denk er zelf aan om misschien zoiets te starten maar weet niet zeker of dit een positieve invloed heeft op de koralen, het is immers meer voor filterfeeders en heeft een hoog nitraat gehalte?

gr. Marcel

Dank je Marcel voor het compliment,

Marcel als ik mijn water mee neem naar het lap wordt er bijna geen nitraat gemeten,maar toch wordt er nitraat opgenomen door de koralen.

Phytoplankton heeft een hoge nitraat waarde.Je moet heel goed in de gaten houden van wat wordt er opgenomen aan nitraat in de bak

Als je teveel phytoplankton toevoegd gaat dat problemen opleveren,zoals alg heel veel aanslag op de ruiten maar ook dat sommige koralen zig daar niet lekker bij voelen.Maar die kennis moet je zelf opdoen,en ik denk dat jij dat wel in huis hebt!!

Grt,

Martin.

Hartelijk dank voor het antwoord Martin, zal me er eens op toe leggen, gr. marcel

Dit is toch wel een mooi zacht plekkie voor hem om uit te rusten!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 002 [].JPG
    002 [].JPG
    100,4 KB · Weergaven: 37
Deze week heb ik de rechterkant van de bak onder handen genomen,en zoveel mogelijk het blauwkoraal weggekapt!!
Het was door al die jaren zo overgroeid dat het de overhand kreeg,en ik het niet meer mooi vond:mad:!!
Al met al heb ik twee emmertjes kunnen verwijderen zodat er weer meer ruimte is gekomen en een betere stroming!!

Grt,

Martin.

;)Hey Martin je bak zal er zeker van opvleuren , Maaaar mooi was hij al gr jaap

Dankje jaap,

Ook heb ik eens geprobeerd om foto`s van dicht bij te maken!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 [].JPG
    003 [].JPG
    125,2 KB · Weergaven: 29
  • 007 [].jpg
    007 [].jpg
    104,8 KB · Weergaven: 25
  • 008 [].JPG
    008 [].JPG
    99,7 KB · Weergaven: 26
  • 010 [].JPG
    010 [].JPG
    83,3 KB · Weergaven: 25
  • 012 [].JPG
    012 [].JPG
    139,8 KB · Weergaven: 25
Mooie foto,s zeg van die mooie stukke.
Bij jou gaat het foto maken als stuk beter dan bij mij hahah.
Van de week is kijken voor een mooie macro lens. Welke heb jij.
Groetjes wesley

Groetjes wesley

Ik heb een heel eenvoudige Panasonic DMC-FX 30 camera wesley,maar met een hele sterke loep er bij gaat dat redelijk goed:p!!

Grt,

Martin.

Ow oke hahah dat spiegel reflex is ook moeilijk pak vaak maar men mob haha
Groetjes

Wederom erg mooie foto's! Mooi om te zien dat er altijd wel iets te doen/verbeteren/aan te passen blijft.

Groetjes!

Groetjes wesley

Ze blijven mooi om te zien martin.
Blijf lekker posten. Dan kunnen we je vorderingen op de voet volgen.

Die macro lenzen zijn echt ontiegelijk duur. ~ 500 euri voor een lens die je alleen voor detail opnames kan gebruiken.
Daar moet je de "baas" wel van het nut weten te overtuigen.:D

m.v.g. Glenn

Wederom erg mooie foto's! Mooi om te zien dat er altijd wel iets te doen/verbeteren/aan te passen blijft.

Groetjes!

Dankje Sebastiaan, hoe is het met de blauwe acro afgelopen?

Ze blijven mooi om te zien martin.
Blijf lekker posten. Dan kunnen we je vorderingen op de voet volgen.

Die macro lenzen zijn echt ontiegelijk duur. ~ 500 euri voor een lens die je alleen voor detail opnames kan gebruiken.
Daar moet je de "baas" wel van het nut weten te overtuigen.:D

m.v.g. Glenn

Glenn ik blijf mijn best doen,maar het lukt me niet altijd zoals ik het graag zou willen!!

Grt,

Martin.

Vrijdag wordt de blauwe acro opgehaald zoals afgesproken.Dit gaat nog een zware klus worden,hij moet met een zaagblad worden afgezaagt.
Hopelijk gaat alles goed en stort niet het hele rif in elkaar waardoor de favia naar beneden komt :mad:!!

Grt,

Martin.

Vrijdag wordt de blauwe acro opgehaald zoals afgesproken.Dit gaat nog een zware klus worden,hij moet met een zaagblad worden afgezaagt.
Hopelijk gaat alles goed en stort niet het hele rif in elkaar waardoor de favia naar beneden komt :mad:!!

Grt,

Martin.

Of een recipro zaag met medium blad op lage stand.

m.v.g. Glenn

Of een recipro zaag met medium blad op lage stand.

m.v.g. Glenn

Glenn dit moet handmatig gebeuren anders weet ik zeker dat het fout gaat!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 - kopie [].jpg
    003 - kopie [].jpg
    95,4 KB · Weergaven: 52
:biggrin:Waarom doe je het niet met een draadzaagje , een soort ijzerdraatje gr jaap

Ik kan geen op en neer beweging maken jaap, daar heb ik de ruimte niet voor.De favia heeft een omtrek van meer dan 70 cm!!

Grt,

Martin.

Back
Bovenaan