Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Zo, het weekend zit er op.
Zaterdag ochtend, zo rond de koffie, ben ik begonnen aan dit schitterende dagboek. Wat een schitterend aquarium.
Vlinders in m'n buik van alle schoonheid wat door alle camera's is vastgelegd, en daarnaast behoorlijk verbaasd over de manier waarop dit aquarium wordt bijgehouden. Vooral; geen waterwissels, het zelf zoutmengen en het gebruik van zeoliet hebben m'n onverdeelde aandacht gekregen.
De laatste 5 uur heb ik zoveel mogelijk alle relevante zaken opgezocht, erg makkelijk internet, heb alles naast elkaar gelegd, vergeleken, beredeneerd en het kwartje is eindelijk gevallen. Buiten het feit dat je overduidelijk hebt aangetoont dat het op deze werkwijze kan, begrijp ik nu hoe.
Het vereist een ijzeren dicipline, maar met zulke resultaten lijkt me dat niet zo moeilijk aan te leren ;)

topjes Thanks for sharing.

M.v.g. Jimmy

Zo, het weekend zit er op.
Zaterdag ochtend, zo rond de koffie, ben ik begonnen aan dit schitterende dagboek. Wat een schitterend aquarium.
Vlinders in m'n buik van alle schoonheid wat door alle camera's is vastgelegd, en daarnaast behoorlijk verbaasd over de manier waarop dit aquarium wordt bijgehouden. Vooral; geen waterwissels, het zelf zoutmengen en het gebruik van zeoliet hebben m'n onverdeelde aandacht gekregen.
De laatste 5 uur heb ik zoveel mogelijk alle relevante zaken opgezocht, erg makkelijk internet, heb alles naast elkaar gelegd, vergeleken, beredeneerd en het kwartje is eindelijk gevallen. Buiten het feit dat je overduidelijk hebt aangetoont dat het op deze werkwijze kan, begrijp ik nu hoe.
Het vereist een ijzeren dicipline, maar met zulke resultaten lijkt me dat niet zo moeilijk aan te leren ;)

topjes Thanks for sharing.

M.v.g. Jimmy

Dankje wel Jimmy voor het compliment. Zo te lezen heb je er veel tijd ingestoken,ik hoop voor jou dat je wat bent tegen gekomen waarvan je denkt zelf ook iets mee te kunnen doen. Anders is alles natuurlijk voor niets geweest!!

Grt,

Martin.

Scolymia is wel een mooi koraal,maar ik zie niet dat hij groter wordt!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 001 [].JPG
    001 [].JPG
    105,5 KB · Weergaven: 30
Vervelend he Martin dat deze niet groeit, als je er van af wilt kan je hem nog altijd aan mij geven hoor ;).

Nu serieus: ik heb ze in de winkels of op voorraadlijsten met wysiwyg foto's ook nog nooit groter gezien. Houden deze misschien gewoon op met groeien bij een bepaald bereikte grootte?

Vervelend he Martin dat deze niet groeit, als je er van af wilt kan je hem nog altijd aan mij geven hoor ;).

Nu serieus: ik heb ze in de winkels of op voorraadlijsten met wysiwyg foto's ook nog nooit groter gezien. Houden deze misschien gewoon op met groeien bij een bepaald bereikte grootte?

Marjan ik ben ze ook bij meerdere adressen tegen gekomen waar er soms wel 20 bij elkaar lagen,wel van kleiner formaat! Ze zullen wel tot een bepaalde grote groeien net wat jij zegt.

Grt,

Martin.

Soms wil een oude schroevendraaier ook helpen, zeker als je hem als beitel gebruikt icm een hamertje.

Tanne hier moet wel iets anders aan te pas komen als een hamertje en een schroevendraaier,of denk je van niet?

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 002 [].JPG
    002 [].JPG
    128,2 KB · Weergaven: 75
De overloop is nu weer rondom vrij en het water kan nu beter weg dan voorheen!!
Vandaag heb ik een mooi koppeltje (Ctenogbiops tangaroai) bij gezet.Het zijn visjes die zig heel snel kunnen verplaatsen!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 018 [].JPG
    018 [].JPG
    101,4 KB · Weergaven: 45
Op deze foto zijn ze beter te zien!!

Bijlagen

• 005 [].JPG
    005 [].JPG
    140,2 KB · Weergaven: 50
Op deze foto zijn ze beter te zien!!

Mooie vissen, we hebben ze er ook in, leuk dat je ze haast niet ziet..... En dan opeens vallen ze op als je rustig voor de bak zit:p

Mooie vissen, we hebben ze er ook in, leuk dat je ze haast niet ziet..... En dan opeens vallen ze op als je rustig voor de bak zit:p

feije-wendy het zijn inderdaad hele mooie visjes,ze horen bij elkaar maar trekken ook de hele dag samen op,Ze verliezen elkaar niet uit het oog.Als je de oogjes bekijkt dan lijkt het alsof ze van kristal zijn!!

Grt,

Martin.

Heey martin jou bak mag der ook zeker wezen zeg mooie koralen en kleuren.
Leuk die kleine visjes zeg altijd leuk klein spul in je bak wat je soms maar ziet.
Is de favia al meer geneze of zie je het nog iets.
Groetjes wesley

Mooie visjes martin! ;-) heel mooi! heb zelf vandaag ook een koppeltje meegenomen :-)! (zie dagboek!) Hennie zei nog wel dat je ook langs was geweest :-)

Er zaten twee koppeltjes,ik had ze ook nog niet eerder gezien.Misschien komen ze niet vaak voor in de handel!!

Leuke visjes Martin
Ik wil met de tijd ook nog wat bodem visjes nemen
Vind het altijd leuk hoe ze rondzwemmen gr bas

Het is mooi om te zien Bas dat zich op de bodem ook leuke dingen afspelen!!

Heey martin jou bak mag der ook zeker wezen zeg mooie koralen en kleuren.
Leuk die kleine visjes zeg altijd leuk klein spul in je bak wat je soms maar ziet.
Is de favia al meer geneze of zie je het nog iets.
Groetjes wesley

Dankje Wesley,

De laaste tijd heb ik wat meer kleine visjes meegenomen,met name die je niet elke dag tegenkomt!!
De favia heeft nog een heel klein plekje,maar is zo goed als genezen!!

Grt,

Martin.

:biggrin:hey Martin werkt dat slangetje naar je zin op je uitloop ,en krijg je geen belletjes daardoor , ik wil het namelijk ook doen in geval van noot als de stroom uigaat en je kamer onderloopt gr jaap

:biggrin:hey Martin werkt dat slangetje naar je zin op je uitloop ,en krijg je geen belletjes daardoor , ik wil het namelijk ook doen in geval van noot als de stroom uigaat en je kamer onderloopt gr jaap

Het slangetje werkt perfekt Jaap,en geen last van belletjes.Wel moet je af en toe het slangetje schoon maken want het kan dicht gaan zitten door alg!!

Grt,

Martin.

F:\DCIM\111_PANA\P1110123.MOVP1110123.JPG

Laatst bewerkt:
Heey martin over het slangetje is het gewooneen kran gaatje erin en slangtule erin draaien of is het meer.en hoor je het niet lopen.

Groetjes wesley

Back
Bovenaan