Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

De turbinaria had meer ruimte nodig en moest even uit de bak gehaald worden!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 001 [].JPG
    001 [].JPG
    100,3 KB · Weergaven: 55
  • 002 [].JPG
    002 [].JPG
    75,9 KB · Weergaven: 55
Wow, een bijna perfekte ronde vorm ! Mooi man ! :cool:

Schitterend stuk zeg !!!!!

Weet iemand waarom deze turbinaria geen hogere groeiranden krijgt? Ik heb meerdere soorten gezien die in allerlij vormen groeien!!

Grt,

Martin.

Het jong is nu los gekomen van de Favia,ik heb hem op een plek neergelegd waar niet zo veel stroming staat.Nu maar afwachten hoe het verder afloopt!!

Grt,

Martin,

In twee dagen tijd is al bijna niet meer te zien bij het moederdier waar de andere vier poliepen zijn weg gevallen!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 - kopie [].JPG
    003 - kopie [].JPG
    148,4 KB · Weergaven: 40
  • 001 [].JPG
    001 [].JPG
    88,8 KB · Weergaven: 37
Deze favia Albidus heeft ook zeker een nieuwe avatar verdiend!!

Grt,

Martin.

Nu dan maar een keer een hele andere foto,dit visje begint heel agressief te worden tegenover andere vissen groot of klein maakt niet uit.Het is een (rotzak)

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 002 [].JPG
    002 [].JPG
    87,5 KB · Weergaven: 47
De kleine Favia doet het uitstekend :cool:!!Je kunt zien dat er al twee kleine poliepjes bij komen.Hij krijgt nu ook meer de vorm zoals het moederdier er uitziet!!

Grt,

Martin.

Vandaag heb ik de andere hoek van het aquarium veranderd.De Seriatopora Caliedrum heb ik flink wat kleiner gemaakt.Ook zijn er weer een aantal stenen verwijderd.De bak is niet meer zo druk als voor heen,maar rustiger geworden vind ik zelf. Nu kan ik voorlopig weer even verder,maar je weet maar nooit iets bijzonders neem ik altijd mee :p!!

Grt,

Martin.

Zucht......blijft een geweldige bak Martin!!!!

Zucht......blijft een geweldige bak Martin!!!!

Dankje wel Mark,

Mark nog steeds geen kriebels om zelf weer een mooi bakje neer te zetten!!

Grt,

Martin.

Kriebels wel, mogelijkheden nóg ;) niet!!

Zo maar een paar foto`s, ondangs de warmte ben ik zeer te vreden zoals de bak er nu bij staat!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 002 [].jpg
    002 [].jpg
    93,2 KB · Weergaven: 36
  • 003 [].jpg
    003 [].jpg
    81,9 KB · Weergaven: 35
De kleine favia is nu 4 weken,en hij moet het alleen doen maar telt nu al 9 poliepen :cool:!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 007 [].jpg
    007 [].jpg
    71,5 KB · Weergaven: 32
Kan je zien wat een gezonde bak je heb super!!! foto 2 is echt wel een plaatje:cool::eek::cool: mijn favorieten:biggrin:

GR
sander

Kan je zien wat een gezonde bak je heb super!!! foto 2 is echt wel een plaatje:cool::eek::cool: mijn favorieten:biggrin:

GR
sander

Dankje Sander,

Acanthastrea`s heb je in verschillende soorten,staan de hele dag mooi open en hebben een hele felle kleur! Ook deze hebben wel een beetje exta voer nodig!!

Grt,

Martin.

Hallo Martin,

Het ziet er als gewoonlijk weer verzorgd en gezond uit.

Met welk plankton voert u de koralen?

Hoe is het met de gorgoon gesteld ik heb hem gemist in het filmpje?

De tubinaria,s hebben waarschijnlijk een platte groeivorm omdat ze voldoende licht krijgen.
In de natuur staan ze op diverse diepten waardoor ze waarschijnlijk groeivormen aannemen en meer naar boven groeien.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik in de natuur nog niet zulke platte schotels als in de aquaria heb gezien.
Ook variabele stroming kan een invloed hebben.

Groet Andre Gijsen

Back
Bovenaan