U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Hallo Martin,
Het ziet er als gewoonlijk weer verzorgd en gezond uit.
Met welk plankton voert u de koralen?
Hoe is het met de gorgoon gesteld ik heb hem gemist in het filmpje?
De tubinaria,s hebben waarschijnlijk een platte groeivorm omdat ze voldoende licht krijgen.
In de natuur staan ze op diverse diepten waardoor ze waarschijnlijk groeivormen aannemen en meer naar boven groeien.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik in de natuur nog niet zulke platte schotels als in de aquaria heb gezien.
Ook variabele stroming kan een invloed hebben.
Groet Andre Gijsen
Jouw dagboek eens rustig bekeken , zeer mooie gezonde aqua .
Prachtige foto's trouwens en wat een mooie grote ronde turbinaria .
grtz bart
De kleine favia is nu 4 weken,en hij moet het alleen doen maar telt nu al 9 poliepen!!
Grt,
Martin.
Zo, dat groeit hard. Prachtige bak trouwens.
groet Nico
Dan heeft Nico nog even te gaan
Wel een heel mooi koraal.
Martin je hebt een geweldig aquarium om te zien met prachtige grote dieren. Nu ik wat ervaring heb als zeewater aquariaan kan ik niet anders zeggen dan petje af. En dat met een stuk minder techniek dan de gemiddelde aquariaan.
Heb trouwens ook even een vraagje. Heb je enig idee waarom de Favia en Lobo zich doormiddel van een aflegger zijn gaan voortplanten? Komt dit door een oude (kleine) beschadiging (zoals een Fungia ook anthocauli maakt op/na een beschadiging) of komt dit gewoon vanuit het 'niets'?
Dag Martin
heb eens je dagboek doorgenomen, ben er trouwens enkele uren mee bezig geweest.
Heb hier vol bewondering en eerlijk is eerlijk, met een beetje jaloezie naar gekeken.
Wat mij vooral intrigeert is voeding die uw koralen krijgen.
De voeding die u geeft aan uw koralen heeft waarschijnlijk een grote bijdrage aan het su6.
Kunt u wat detailleerde uitleg geven over het bijvoeren in het algemeen en naar bepaalde specifieke koralen toe.
Heb ook al enkele keren het idee het gehad om fyto te kweken maar vrees dat dit zeer intensief is en de continuïteit bij mij in de steek zal vallen.
Is het mogelijk om daar eens wat meer over te posten?????????
Ik weet dat hier meer over te vinden is op het forum, maar uw ideeën zijn soms simpel maar goed.
Heb u al eens getest wat het resultaat zou zijn met andere voedingselementen ( geen spoorelementen)????
Bij u staat de schuimer waarschijnlijk nog steeds op 4 uur draaien, is dit nog steeds overdag????
Alvast bedankt
MArc
Dag Martin
Bedankt voor de uitleg.
De voederbal is dit dan een halve bol met een buisje bovenaan waar je het voer traag naar beneden glijdt???
Voor de fyto zal ik eens me verder verdiepen op het forum.
Groetjes MArc
echt heel mooi martin wil ik ook nog graag in onze bak..ben weg van je acanstrea. ga ik op zoek
gr
sander
Sander ik ben nog steeds op zoek naar mooie exemplaren,maar ze zijn er zo weinig!!
Grt,
Martin.
Ja ik wacht ook dat ik mooie aparte tegen kom,nu zag ik op forum hele mooie acan's de kleuren die ik nog nooit gezien heb..zit maar 15 min van me vandaan..dus gauw kijken![]()
En ben je nog wat moois tegen gekomen Sander waarvan je zecht deze kleuren heb ik nog niet?
Grt,
Martin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.