Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Jouw dagboek eens rustig bekeken , zeer mooie gezonde aqua .
Prachtige foto's trouwens en wat een mooie grote ronde turbinaria .

grtz bart

Hallo Martin,

Het ziet er als gewoonlijk weer verzorgd en gezond uit.

Met welk plankton voert u de koralen?

Hoe is het met de gorgoon gesteld ik heb hem gemist in het filmpje?

De tubinaria,s hebben waarschijnlijk een platte groeivorm omdat ze voldoende licht krijgen.
In de natuur staan ze op diverse diepten waardoor ze waarschijnlijk groeivormen aannemen en meer naar boven groeien.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik in de natuur nog niet zulke platte schotels als in de aquaria heb gezien.
Ook variabele stroming kan een invloed hebben.

Groet Andre Gijsen

Bedankt Andre voor het compliment,

De koralen voer ik met phytoplanton,maar ze krijgen ook wel ander voer zoals levend artemia.Ook heb ik droog voer wat ze krijgen!
De gorgoon is naar een sponsor gegaan waar ik vaak kom maar die hier niet op het forum staat,daar komen veel Duitsers en die hebben hem meegenomen omdat ik er geen plaats meer voor had!

Grt,

Martin.

Jouw dagboek eens rustig bekeken , zeer mooie gezonde aqua .
Prachtige foto's trouwens en wat een mooie grote ronde turbinaria .

grtz bart

Dankje wel Bart voor de complimenten!

Ik ben zelf ook heel benieuwt of de turbinaria op den duur nog een andere form krijgt!!

Grt,

Martin.

Zo, dat groeit hard. Prachtige bak trouwens.

groet Nico

Dankje Nico,

Als deze kleine net zo groot wil worden als het moederdier dan ben je zeker 20 jaar verder!!

Grt,

Martin.

Martin je hebt een geweldig aquarium om te zien met prachtige grote dieren. Nu ik wat ervaring heb als zeewater aquariaan kan ik niet anders zeggen dan petje af. En dat met een stuk minder techniek dan de gemiddelde aquariaan.

Heb trouwens ook even een vraagje. Heb je enig idee waarom de Favia en Lobo zich doormiddel van een aflegger zijn gaan voortplanten? Komt dit door een oude (kleine) beschadiging (zoals een Fungia ook anthocauli maakt op/na een beschadiging) of komt dit gewoon vanuit het 'niets'?

Martin je hebt een geweldig aquarium om te zien met prachtige grote dieren. Nu ik wat ervaring heb als zeewater aquariaan kan ik niet anders zeggen dan petje af. En dat met een stuk minder techniek dan de gemiddelde aquariaan.

Heb trouwens ook even een vraagje. Heb je enig idee waarom de Favia en Lobo zich doormiddel van een aflegger zijn gaan voortplanten? Komt dit door een oude (kleine) beschadiging (zoals een Fungia ook anthocauli maakt op/na een beschadiging) of komt dit gewoon vanuit het 'niets'?

Hier kan ik geen antwoord op geven,ik heb nu drie keer een aflegger gehad en de vierde is al weer op komst.De koralen zijn allemaal punk gaaf.Geen beschadeging of wat dan ook.Het komt allemaal van zelf,en waarom ??????? Ik denk dat de dieren het naar hun zin hebben anders zou dit niet voorkomen in een aquarium :cool:!!

Grt,

Martin.

Dag Martin

heb eens je dagboek doorgenomen, ben er trouwens enkele uren mee bezig geweest.
Heb hier vol bewondering en eerlijk is eerlijk, met een beetje jaloezie naar gekeken.
Wat mij vooral intrigeert is voeding die uw koralen krijgen.
De voeding die u geeft aan uw koralen heeft waarschijnlijk een grote bijdrage aan het su6.
Kunt u wat detailleerde uitleg geven over het bijvoeren in het algemeen en naar bepaalde specifieke koralen toe.
Heb ook al enkele keren het idee het gehad om fyto te kweken maar vrees dat dit zeer intensief is en de continuïteit bij mij in de steek zal vallen.
Is het mogelijk om daar eens wat meer over te posten?????????
Ik weet dat hier meer over te vinden is op het forum, maar uw ideeën zijn soms simpel maar goed.

Heb u al eens getest wat het resultaat zou zijn met andere voedingselementen ( geen spoorelementen)????
Bij u staat de schuimer waarschijnlijk nog steeds op 4 uur draaien, is dit nog steeds overdag????

Alvast bedankt
MArc

Dag Martin

heb eens je dagboek doorgenomen, ben er trouwens enkele uren mee bezig geweest.
Heb hier vol bewondering en eerlijk is eerlijk, met een beetje jaloezie naar gekeken.
Wat mij vooral intrigeert is voeding die uw koralen krijgen.
De voeding die u geeft aan uw koralen heeft waarschijnlijk een grote bijdrage aan het su6.
Kunt u wat detailleerde uitleg geven over het bijvoeren in het algemeen en naar bepaalde specifieke koralen toe.
Heb ook al enkele keren het idee het gehad om fyto te kweken maar vrees dat dit zeer intensief is en de continuïteit bij mij in de steek zal vallen.
Is het mogelijk om daar eens wat meer over te posten?????????
Ik weet dat hier meer over te vinden is op het forum, maar uw ideeën zijn soms simpel maar goed.

Heb u al eens getest wat het resultaat zou zijn met andere voedingselementen ( geen spoorelementen)????
Bij u staat de schuimer waarschijnlijk nog steeds op 4 uur draaien, is dit nog steeds overdag????

Alvast bedankt
MArc

Dankje wel Marc voor de complimenen,Het bijvoeren van de Lps koralen dat varieert nog al eens.De eene keer is het levend artemia of plankton de andere keer ULTRA van Fauna Marin of H2 Ocean Lps.Ook gebruik ik wel eens Sps voer van H2 Ocean.Van alles wel heel spaarzaam niet te veel.Als de lampen een uur uit zijn dan krijgen ze het voer.Alle Lps koralen worden afzondelijk gevoerd met een voederbal.Het kweken van plankton doe ik met Phytofood en Phytostart van Gro Tech in een kleine reactor.Dit is denk ik allemaal te lezen hier op het forum.Wat betreft andere voedingselementen daar hou ik me niet zo mee bezig.Ook met de afschuimer daar ben ik nog steeds mee aan het gogelen of s`nachts of overdag ik merk bijna geen verschil.s`nachts schuimt hij iets meer af.Het is niet meer dan een eetlepel vol per dag.Hij staat nu 5 uur per dag aan!! (s`nachts)

Grt,

Martin.

Dag Martin

Bedankt voor de uitleg.
De voederbal is dit dan een halve bol met een buisje bovenaan waar je het voer traag naar beneden glijdt???
Voor de fyto zal ik eens me verder verdiepen op het forum.

Groetjes MArc

Dag Martin

Bedankt voor de uitleg.
De voederbal is dit dan een halve bol met een buisje bovenaan waar je het voer traag naar beneden glijdt???
Voor de fyto zal ik eens me verder verdiepen op het forum.

Groetjes MArc

Marc een voederbal is een bal van rubber met een plastic slangetje er aan,door hem dicht te knijpen en het slangetje in het voer te houden zuigt de bal zig vol!!

Grt,

Martin.

Vanmorgen nog een paar foto`s gemaakt,dit is er een van!!

Bijlagen

• 002 [].JPG
    002 [].JPG
    119,8 KB · Weergaven: 62
En hier de andere twee!!

Bijlagen

• proef 005 [].JPG
    proef 005 [].JPG
    74,1 KB · Weergaven: 27
  • proef 002 [].JPG
    proef 002 [].JPG
    156,6 KB · Weergaven: 29
echt heel mooi martin wil ik ook nog graag in onze bak:)..ben weg van je acanstrea. ga ik op zoek:p

gr
sander

echt heel mooi martin wil ik ook nog graag in onze bak:)..ben weg van je acanstrea. ga ik op zoek:p

gr
sander

Sander ik ben nog steeds op zoek naar mooie exemplaren,maar ze zijn er zo weinig!!

Grt,

Martin.

Sander ik ben nog steeds op zoek naar mooie exemplaren,maar ze zijn er zo weinig!!

Grt,

Martin.

Ja ik wacht ook dat ik mooie aparte tegen kom,nu zag ik op forum hele mooie acan's de kleuren die ik nog nooit gezien heb..zit maar 15 min van me vandaan..dus gauw kijken:cool:

Ja ik wacht ook dat ik mooie aparte tegen kom,nu zag ik op forum hele mooie acan's de kleuren die ik nog nooit gezien heb..zit maar 15 min van me vandaan..dus gauw kijken:cool:

En ben je nog wat moois tegen gekomen Sander waarvan je zecht deze kleuren heb ik nog niet?

Grt,

Martin.

En ben je nog wat moois tegen gekomen Sander waarvan je zecht deze kleuren heb ik nog niet?

Grt,

Martin.

Ja ik ga eerst naar fam in Duitsland wie weet kom ik daar wat tegen, en dan ga ik een afspraak maken hier in de buurt wil de kleuren wel zien:) ik heb wel een mooi stukkie blastomussa gekocht ook ons lievelings dier ..acant's ga ik nu op zoek:)

hou maar in de gaten:p

gr
sander en linda

Back
Bovenaan