Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Henks Red Sea Reefer 425 XL

Hallo het ziet er erg mooi uit! Blijft jouwn centropyge loricula netjes van het koraal af?😁

Echt een prachtige vis en ik zou hem graag in mijn aquarium willen.
Ik heb hem nog nooit aan een koraal zien nippen, wel scharrelt hij er tussen en zal tijdens het voederen wel een iets van tussen de poliepen van b.v. een leder pikken maar nooit het koraal zelf.
Voor de rest is het een rustige vis die wel zijn mannetje staat zelfs naar "the boss" de gele dokter.

Nog eens een recente foto met enkele aanwinsten, Lobophyllia een Trachyphyllia en een Catalaphyllia Jardinei.

IMG_20220122_190051230.jpg

IMG_20220112_170837208_MP (2).jpg

IMG_20220119_171804779_MP (2).jpg

IMG_20220119_181013856_MP (1).jpg

Hoi Henk,

Wat een prachtig aquarium heb je!

Waar heb je de wavebox geplaatst? Ik kon 'm niet vinden op de foto's / videos.

De Nero's stonden in het begin tegenover elkaar, nu heb je ze aan de achterwand staan. Heb je niet erg veel "reflectie" tegen de voorruit?
Heb je er sterkere magneten op gezet of lukt dat ook met de standaard magneten? (lange kant is toch dikker glas?)

Mvg. Eeg

Hoi Henk,

Wat een prachtig aquarium heb je!

Waar heb je de wavebox geplaatst? Ik kon 'm niet vinden op de foto's / videos.

De Nero's stonden in het begin tegenover elkaar, nu heb je ze aan de achterwand staan. Heb je niet erg veel "reflectie" tegen de voorruit?
Heb je er sterkere magneten op gezet of lukt dat ook met de standaard magneten? (lange kant is toch dikker glas?)

Mvg. Eeg
Die hangt links achter in de lengte gericht.
De Nero's heb ik bij de opstart naar achter verhuisd en dit is in mijn opstelling ideaal je ziet ze bijna niet en ze creëren een mooie doorstroming onder de scape, de magneten zijn juist sterk genoeg.

Ik heb hem nog nooit aan een koraal zien nippen, wel scharrelt hij er tussen en zal tijdens het voederen wel een iets van tussen de poliepen van b.v. een leder pikken maar nooit het koraal zelf.
Voor de rest is het een rustige vis die wel zijn mannetje staat zelfs naar "the boss" de gele dokter.
Okee goed om te weten! Ik vind hem echt heel erg mooi. Ik ga de gok nemen haha 😁

Een video van enkele nieuwe aanwinsten.

Prachtig zeg, hele mooie bak. Hoe ervaar je het geluid van de wavebox?
Die staat op de laagste stand en is zo goed als geruisloos enkele als het muisstil is in huis hoor je iets maar dit is niet storend. In het begin als die nieuw is moet je wel rekening houden met een inloopperiode waar die iets luider is maar dat gaat snel over.

Laatst bewerkt:
Heb je de reefleds nog hetzelfde staan?

Prachtige bak trouwens!
Ja nog op 20K maar de 100% periode is terug gebracht naar 5 uur de rest van de tijd op 70% en zon op en onder is maar 1 uur.

Screenshot_20220707-074921.jpg

Sinds ik hier op het forum zit begint dat koralen gevoel weer te kriebelen.

Maar ik heb altijd gedoe met die reefled90. Of de lampen geven geen gelijk licht af en ik vind de ledkeuze wat beperkt. Dus ik ga maar weer sparen 😂

Fijn dat ze bij jou wel goed werken, ik heb al meerdere keren met redsea nieuwe gekregen na wat gezeur. Maar steeds begint 1 van de lampen weer te klooien helaas.

Support van ze is wel heel goed gelukkig.

Henk,
Bedankt dat ik eens mocht langskomen. Je hebt een prachtige bak en je hebt duidelijk een ton aan ervaring.
Ik neem je adviezen mee in mijn verdere opstart.
Ik zal je zeker nog eens raadplegen in de toekomst.
LW

Mijn aquarium nu 5 jaar oud.

PXL_20241216_174941968.MP~2.jpg

Ja hoor, hierbij een recente foto.

Bekijk bijlage 650939
Een heel erg mooie bak😎😎😎. Toevallig net bij Henk geweest. Een paar uur vragen gesteld over de opstart/opbouw van mijn bak🤔🤔🤔. Bedankt Henk voor je tijd en moeite. De bak is in het echt nog mooier. Ik ben blij dat Henk niet te ver van mij woont😁

Back
Bovenaan