Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Henks Red Sea Reefer 425 XL

henkverwee

ZeewaterForum lid
Ben sedert ongeveer een week geleden begonnen met de opstart van mijn Reefer na een maand of zes een Bleu Marine Reef 60 gehad te hebben die heel goed draait.
Ik ben terug begonnen met de hobby na een afwezigheid van 40 jaar (ja je lees het goed). Wat is onze hobby geëvolueerd, ik vind het super om al die nieuwe technieken te leren kennen en te gebruiken.
Ik gebruik CaribSea Life Rock en CaribSea’s Arag-Alive Fiji Pink met het Red Sea Mature Starter Kit, door de Life Rock zal de opstart wel wat trager verlopen maar zo kan ik in ieder geval de pestdieren zoveel mogelijk vermijden.
Hierbij een foto van mijn scape, wel nog wat troebel en micro bubbels van de nieuwe afschuimer.

IMG_20190926_172858 (1).jpg

Bijlagen

• IMG_20190926_172858.jpg
    IMG_20190926_172858.jpg
    140,7 KB · Weergaven: 99
Laatst bewerkt:
OEI!o_O Dit is zeker en zeer aparte rifscaping vind ik. Leuk! Ik ben erg benieuwd wat ga je verder creëren, welke soorten koraal zal je er op plaatsen op die rifbonnen. De einpunten zijn max hoog, maar dat kan je ook prima gebruiken om juiste soorten te plaatsen, dan kan het zeer bijzonder worden. Ik zie het al... :love:Veel succes en plezier alvast(y) Groet, Lara

OEI!o_O Dit is zeker en zeer aparte rifscaping vind ik. Leuk! Ik ben erg benieuwd wat ga je verder creëren, welke soorten koraal zal je er op plaatsen op die rifbonnen. De einpunten zijn max hoog, maar dat kan je ook prima gebruiken om juiste soorten te plaatsen, dan kan het zeer bijzonder worden. Ik zie het al... :love:Veel succes en plezier alvast(y) Groet, Lara
De bedoeling was om een scape te creëren waar de flow goed rond en onderdoor kan en zo ook veel doorgangen te maken voor de vissen. Verder dacht ik om b.v. enkele van de takken te laten begroeien met gele sterpoliepen, op de plateau's komen SPS en LPS, en op de hoogste gedeelten die met de meeste lichtbehoefte.

Je scape ziet er luchtig uit. De stroming zal naar mijn idee overal goed kunnen komen.
Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling van je aquarium. Het begin ziet er goed uit.
Ik ben van plan om begin volgend jaar een Reefer 625 XXL de Luxe aan te schaffen. Mijn vorige bak was ook van Red Sea, maar was voorzien van 2 AI Hydra26 HD lampen. Perfecte verlichting waar de koralen erg goed onder groeiden en een mooie kleurweergave.
Ik zie dat jij de nieuwe lampen van Red Sea in gebruik hebt. Kun je al iets zeggen over de opbrengst en het gebruik van deze nieuwe lampen?
Zelf ben ik nog aan het twijfelen om toch nog een Reefer zonder de lampen te kopen en weer zelf opnieuw Hydra's te kopen.
Wat zijn jou ervaringen tot nu toe?

Je scape ziet er luchtig uit. De stroming zal naar mijn idee overal goed kunnen komen.
Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling van je aquarium. Het begin ziet er goed uit.
Ik ben van plan om begin volgend jaar een Reefer 625 XXL de Luxe aan te schaffen. Mijn vorige bak was ook van Red Sea, maar was voorzien van 2 AI Hydra26 HD lampen. Perfecte verlichting waar de koralen erg goed onder groeiden en een mooie kleurweergave.
Ik zie dat jij de nieuwe lampen van Red Sea in gebruik hebt. Kun je al iets zeggen over de opbrengst en het gebruik van deze nieuwe lampen?
Zelf ben ik nog aan het twijfelen om toch nog een Reefer zonder de lampen te kopen en weer zelf opnieuw Hydra's te kopen.
Wat zijn jou ervaringen tot nu toe?
De ReefLED's geven op het zicht een behoorlijke opbrengst zouden met twee stuks voldoende zijn voor een mixed LPS/SPS bak.
Ik vindt het wel handig dat de app van Red Sea bijna alles voor je instelt, je kan niet veel mis doen met de instellingen. Ik verkoos die ook omdat de lens wat dieper zit en zo minder hindert als je b.v. in de zetel tv kijkt dan zit je niet tegen die led's aan te kijken.

Dank voor de snelle reactie. Ik heb de lampen al een paar keer boven een bak gezien in 2 winkels. en de kleurweergave vind ik erg mooi. De kleuren die je in kunt stellen zijn blauw en wit. Bij de Hydra's gebruikte ik die kleuren ook alleen. Rood en groen stonden bij mij altijd op 0%.
Wat dat betreft passen de Red Sea-lampen heel goed in mijn straatje.
Veel succes met je aquarium en ik blijf je uiteraard volgen.

De bedoeling was om een scape te creëren waar de flow goed rond en onderdoor kan en zo ook veel doorgangen te maken voor de vissen. Verder dacht ik om b.v. enkele van de takken te laten begroeien met gele sterpoliepen, op de plateau's komen SPS en LPS, en op de hoogste gedeelten die met de meeste lichtbehoefte.
gele poliepen bedoelt je zeker Balipoliepen. Die hoeven in principe niet zo hoog...wat dacht je over bijv. verschillende kruipende soorten Montipora op die "takken"? ;)

gele poliepen bedoelt je zeker Balipoliepen. Die hoeven in principe niet zo hoog...wat dacht je over bijv. verschillende kruipende soorten Montipora op die "takken"? ;)
Super idee 👍

Volgens mij ben je inspiratie aan het opdoen Lara;)

Volgens mij ben je inspiratie aan het opdoen Lara;)
Dat is het mooie aan een zeeaquarium opstarten, je heb alle tijd om te plannen terwijl je bak rijpt. :)

Na een week overschuimen en de bak vol microbellen doet de Nyos Quantum 160 nu zijn job voortreffelijk en zijn alle microbellen verdwenen.

IMG_20190927_154540.jpg

Twee maand na de opstart en alles gaat goed.

IMG_20191113_181540.jpg

Het gaat nog steeds de goede kant uit, wel wat last gehad van groene cyano en vermoedelijk wat dino maar is aan het herpakken niets ernstig tot hiertoe.
Ik ben wel de Geeloog borsteltand dokter verloren na 5 weken hij had eerst wat stip en is beginnen vermageren en at niet meer ik vond hem deze morgen dood, jammer want was een prachtige vis.
Ik heb ook sedert vier dagen een Regenboog lipvis - Halichoeres melanurus maar ik heb deze nog niet terug gezien sedert de introductie, ik vermoed dat hij zich onder het zand verstopt.

Dus de huidige bezetting is:
Gele Zeilvindokersvis - Zebrasoma flavescens 1
Rode dwergkeizersvis - Centropyge Loriculus 1
Regenboog lipvis - Halichoeres melanurus 1
Groene Chormis - Chromis viridis 4
Koningsgramma - Gramma loreto 2
Anemoonvis - Amphiprion Ocellaris 2

IMG_20191218_173404.jpg

Laatst bewerkt:
Het gaat nog steeds de goede kant uit, wel wat last gehad van groene cyano en vermoedelijk wat dino maar is aan het herpakken niets ernstig tot hiertoe.
Ik ben wel de Geeloog borsteltand dokter verloren na 5 weken hij had eerst wat stip en is beginnen vermageren en at niet meer ik vond hem deze morgen dood, jammer want was een prachtige vis.
Ik heb ook sedert vier dagen een Regenboog lipvis - Halichoeres melanurus maar ik heb deze nog niet terug gezien sedert de introductie, ik vermoed dat hij zicht onder het zand verstopt.

Bekijk bijlage 520832

Blijft de dwerg overal braaf vanaf? Staat namelijk ook op m’n lijstje maar durft het toch niet aan tot heden

Blijft de dwerg overal braaf vanaf? Staat namelijk ook op m’n lijstje maar durft het toch niet aan tot heden
Ik heb hem nu 5 weken en tot hiertoe blijft hij overal af, ik voer wel altijd 3 maal per dag 1 x diepvries en 2 x vlokken. Is een zeer mooie vis die iedereen gerust laat maar zich ook niet laat doen ook niet door de gele dokter die dubbel zo groot is.

Ik heb ook sedert vier dagen een Regenboog lipvis - Halichoeres melanurus maar ik heb deze nog niet terug gezien sedert de introductie, ik vermoed dat hij zicht onder het zand verstopt.

Bekijk bijlage 520832
Zo daar mag je zeker wel blij mee zijn! Heel gaaf

Laatst bewerkt:
Hoe gaat het met de bak? Content van de nero 5? Heb je er 1 of 2? Op hoeveel % draait die?
Ik heb een ziekte gehad onder de vissen ben niet zeker wat maar ben de geeloog en twee Gramma's verloren maar het gaat nu beter, zie dit topic https://www.zeewaterforum.info/foru...n-soort-schimmel-wie-kan-helpen.186714/page-2.

Wat betreft die Nero's ik ben daar super tevreden over.
Die draaien overdag op 45% random en tijdens de nacht op 35%, tweemaal per dag laat ik ze 15 min. op 70% draaien om alle bezinksel in de hoekjes en kantjes in beweging te krijgen en zo in de filtersokken.

Screenshot_20200123-143919.png

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan