Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

grotere bak van aquaglenn

na al de miserie van de laatste tijd, nu nog altijd last van een beetje rode flap , valt het nog mee met de koralen vind ik . heb een paar kilo's vers levend steen ingebracht met ampullen van biodigest voor de goede bacterien !
deze week word één helft van de bodembedekking veranderd naar groffer koraalbreuk+ levend zand ! ook breng ik nog 15000 liter stroming bij, das dan een totaal van 33000 liter stroming , moet genoeg zijn denk ik ;)
hier nog een paar recente foto's :

Bijlagen

• A200.jpg
    A200.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 662
  • A100.jpg
    A100.jpg
    39,9 KB · Weergaven: 661
Mooie koralen Dirk :eek: , succes verder!

Grtz,

Kurt

hallo,

Ik zit een beetje met een dilemma, ik wou graag wat meer licht boven m'n koralen hangen, nu hangen er 2 balken van elk 4x80 watt!
Nu dacht ik ofwel 2x80 watt middenin bij te hangen ofwel 3x 70 watt hqi
3 x 150 watt vind ik wat veel , dan hebben we bijna 1100 watt :eek: --> €€€€:rolleyes:
zou de 3x70 watt hqi visueel wat bijbrengen ?
Ik geraak er niet uit :rolleyes:

Fijn nog eens een post in je dagboek te lezen! Geweldig mooie aanwinsten, goed te lezen dat ze alle drie reeds voedsel aannemen en goed gezond zijn. Een goede start geeft dikwijls een grote kans op slagen.
Mijn Zanclus daarentegen was mager (echt schraal) toen ik hem uit medelijden meenam, maar vertoonde interesse in voedsel. Nu, 1 jaar en 9 maand later leeft deze vis nog steeds en verkeert in uitstekende gezondheid. Vooral veel groenvoer geven, liefst meerdere malen per dag. Als je eens langere tijd weg bent en je kan niet voeren dan kan je een schijfje banaan geven, hier is de vis enige tijd mee zoet en is niet vervuilend voor de bak. (Als je dit met een elastiekje vastmaakt op een steentje dan blijft het op de bodem liggen)

De Witborst heb ik zelf met spijt in het hart weg moeten doen wegens te agressief. Ik hoop dat de jouwe een milder temperament heeft!

Hoe gaat het met de koralen ondertussen?

Christof

Hey Dirk,

supermooie vissen die witborst en zanclus... heb je die laatste makkelijk aan vervangend voer gekregen?

Ziet er goed uit Dirk :goed: !! Al met de nieuwe toevoegingen bezig.....;) !!

Back
Bovenaan