Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

grotere bak van aquaglenn

Zie ik daar allemaal aparte schakelaars bij die stekkers? ;) :goed:

Wil ik ook gaan doen, ik heb nu toch al iets te vaak met te natte vingers een stekker uitgetrokken!!

Ziet er weer netjes uit, dirk.

Grtjs, Shiva

Die prachtige helio fungia en calustrea zijn dat dingen die alleen zijn weggelegd voor de doorwinterde zeeaquariaan,kan je me alleszins eens wat meer vertellen over hun eisen.
Dit weekend langs geweest bij new brussels aquarium,zag daar aangeboden levend steen dat er ondanks mijn beperkte kennis als starter weinig levend uitzag en trof ook veel dode dieren aan.
Is deze winkel te vertrouwen of niet?

Groetjes uit Machelen,op zwemafstand van Kortenberg.
Tof dat er hier ook zoveel Belgen aanwezig zijn op het forum,kan handig zijn als ik binnenkort na mijn verbouwingen ook eindelijk kan beginnen.
Dessertfox vertelde mij al regelmatig interessante koopjes te hebben

Groetjes en allen succes!
aquaglenn zei:
en een helio fungia van bij zanclus mee gebracht :)

kwijl kwijl kwijl wat een bak zeg:eek:

wow!!!!

echt prachtig!!!

kus wendy

brussels aquarium is niet zo een goede winkel/kwaliteit is niet zo goed.
Levend steen trekt op niets.
Die hebben daar een zwartpunt haai zwemmen van 1,5 lang in een veel te kleine bak,hij kan zich net draaien.

malawi zei:
Die prachtige helio fungia en calustrea zijn dat dingen die alleen zijn weggelegd voor de doorwinterde zeeaquariaan,kan je me alleszins eens wat meer vertellen over hun eisen.
Dit weekend langs geweest bij new brussels aquarium,zag daar aangeboden levend steen dat er ondanks mijn beperkte kennis als starter weinig levend uitzag en trof ook veel dode dieren aan.
Is deze winkel te vertrouwen of niet?

Groetjes uit Machelen,op zwemafstand van Kortenberg.
Tof dat er hier ook zoveel Belgen aanwezig zijn op het forum,kan handig zijn als ik binnenkort na mijn verbouwingen ook eindelijk kan beginnen.
Dessertfox vertelde mij al regelmatig interessante koopjes te hebben

Groetjes en allen succes!

aquaglenn zei:
...weer een nieuwe aanwinst in mijn bakje een oranje gorgoon...
Ben zeer benieuwd hoelang je die oranje gorgoon in leven gaat kunnen houden:confused: Over het algemeen geldt dat de kleurrijke gorgonen in gevangenschap niet zo'n lang leven beschoren zijn.

Houd ons geinformeerd Aquaglenn

Mooie bak!!

Zo'n prachtige gorgoon heb ik niet vaak gezien. Elke dag gericht voeren en hij maakt enigzins kans!

Heliofungia's staan helaas ook bekend als bijna onhoudbare koralen (over langere tijd gezien)!

aiisa,

inderdaad new brussels aquarium betekent niks op gebied van zeewater , Geen service , duur , en het leven van een dier nemen ze niet zo nauw !
voorlopig houd ik 't op de sponsors hier op 't forum :goed:

gr...
Desertfox zei:
brussels aquarium is niet zo een goede winkel/kwaliteit is niet zo goed.
Levend steen trekt op niets.
Die hebben daar een zwartpunt haai zwemmen van 1,5 lang in een veel te kleine bak,hij kan zich net draaien.

Voor zover ik weet valt de Heliofungia onder diezelfde categorie als de Goniopora, m.a.w. met een beetje geluk haalt ie z'n 1ste jaar, de meeste halen dit echter niet. Gewone Fungia's vallen hier niet onder, deze zijn doorgaans goed te houden!

Hoi Glenn,

Hoe heb jij je heliofungia in de stroming staan, veel, gematigd of weinig ? T'is in elk geval mooi.

Back
Bovenaan