Goby
Senior Forumlid
Hallo ik ben na een klein jaartje hier lezen ook maar begonnen met een zeewateraquarium.
Laat ik beginnen bij het begin.
In december zag ik hier een prachtige aanbieding staan : Aquarium 120*50*50 +2xt5 54w + AM Turboflotor 1000 en dat allemaal voor een prikkie.
Ik en mijn vader dus naar Utrecht om Michael zijn aquarium over te kopen.
Toen het aquarium een plaatsje gekregen had ging ik een OR 2500 kopen voor de terugvoer en een stromings pompje van +-2000 l-h.
Daarna werd het gevuld met vers aangemaakt zeewater.
En dan ben ik vandaag een goede 18-20 kg mariculture steen gaan kopen.
Het steen was nog maar net binnen dus het is super vers!
Er zitten veel mooie kalkalgen , wiertjes , etc op maar sommige dingen kan ik niet identificeren , zouden julie even kunnen helpen?
Ik heb geprobeerd om rechts een soort van grot te maken (wat niet mee valt)
En toen ik links wou beginnen zag ik dat het steen bijna op was , dus zal ik binnen enkele weken nog 10 kg bij gaan kopen en dan ook nog 2 t5 lampen extra.
Laat ik beginnen bij het begin.
In december zag ik hier een prachtige aanbieding staan : Aquarium 120*50*50 +2xt5 54w + AM Turboflotor 1000 en dat allemaal voor een prikkie.
Ik en mijn vader dus naar Utrecht om Michael zijn aquarium over te kopen.
Toen het aquarium een plaatsje gekregen had ging ik een OR 2500 kopen voor de terugvoer en een stromings pompje van +-2000 l-h.
Daarna werd het gevuld met vers aangemaakt zeewater.
En dan ben ik vandaag een goede 18-20 kg mariculture steen gaan kopen.
Het steen was nog maar net binnen dus het is super vers!
Er zitten veel mooie kalkalgen , wiertjes , etc op maar sommige dingen kan ik niet identificeren , zouden julie even kunnen helpen?
Ik heb geprobeerd om rechts een soort van grot te maken (wat niet mee valt)
En toen ik links wou beginnen zag ik dat het steen bijna op was , dus zal ik binnen enkele weken nog 10 kg bij gaan kopen en dan ook nog 2 t5 lampen extra.
Bijlagen
Laatst bewerkt: