Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Kweekkamer voor paardjes, nemo's, garnalen etc...

Even een vraag. De paardjes draaien mee op je normale systeem wat natuurlijk perfect is voor het goed/beter houden van de waterwaardes, maar welk systeem gebruik je om te voorkomen dat de naupli en paardjes meegevoerd worden en in de rest van het systeem terechte komen en hoeveel doorstroming is er?

Even een vraag. De paardjes draaien mee op je normale systeem wat natuurlijk perfect is voor het goed/beter houden van de waterwaardes, maar welk systeem gebruik je om te voorkomen dat de naupli en paardjes meegevoerd worden en in de rest van het systeem terechte komen en hoeveel doorstroming is er?

Ze zitten een 110mm buis met een gaas van 50 micron.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
11:00
Alle voer op en 2 dooie zinkers verwijderd.
Ze zien er allemaal gezond uit.
10 verwijder en in een gerijpte 45L kolom zonder filter met wieren geplaatst. Helaas waren ze na een paar uur verdwenen. Experiment "natuurlijk omgeving" mislukt.
Momenteel krijgen ze 2 batches verse naupli per dag, deze wordt verijkt met omega3.

greetings, GlennF

Dag 4 foto's

12295600955_7eafaf9b44_b.jpg

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Heb net je filmpje gekeken, erg leuk en wat een mooie bak kraak helder water , zeepaardjes zijn zo gaaf

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Ziet er goed uit Glen.
Leuk om zo veel baby paardjes te zien eten.
De grote gele en zwarte zijn ook er mooi om te zien.

Gr. Thom

Hey Glenn, leuk dat je de kweek weer hebt opgepakt!
Ik ben benieuwd hoe ver je ze krijgt. :)

Heb net je filmpje gekeken, erg leuk en wat een mooie bak kraak helder water , zeepaardjes zijn zo gaaf

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Dank je hans.
Te te bedenkeb dat ik geen water wissels doet.
De zeepaarden bak staat gekoppeld aan mijn rif.

greetings, GlennF

Ziet er goed uit Glen.
Leuk om zo veel baby paardjes te zien eten.
De grote gele en zwarte zijn ook er mooi om te zien.

Gr. Thom

Het is een echte paarden stal aan het worden.

Er zitten nu naar schatting 350 baby paardjes in. In de kolom zitten er 15 volwassen paarden en die hebben het goed naar hun zin.

De zwarte kunnen omkleuren naar grijs en dan geel. Dit is afhankelijk omgeving, temperatuur en verlichting

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Hoi Glenn,

Jij hebt ervaring met H. reidi. Is deze jongen zwanger of alleen maar groot geschapen?

Bekijk bijlage 375875

Weet jij verder wat de draagtijd is?

Groet,

Michael

NB, erg leuk om dit dagboek te lezen. Jij zat 6 jaar geleden met dezelfde vragen als dat ik nu.

zwanger !

draagtijd: 13-14 dagen
bevalling : tussen 1 uur na duisternis tot 1 uur voor dageraad
Voeding: ze moeten zwemmen in het voer ! eerste 5 dagen brachionus, na dag 4 voorzichtig artemia naupli proberen, na 21 -30 dagen kleine mysis.
voorbereiding : 1 week van tevoren 3x 10 liter fyto kweek opzetten, en 4 dagen tevoren 2x 10l brachionus kweek opzetten
water kwaliteit : continu afhevelen en verversen, anders word het water smerig binnen een paar uren en valt de hele kweek binnen 24 uur om.
vereiste: een lange adem, geduld en veel vrije tijd en doorzettings vermogen.

het beheersen van de fyto en brachio kweek is de eerste horde die er genomen moet worden bij de kweek van reidi's

Laatst bewerkt:
dit soort taferelen ga je thuis krijgen als je met kweken van reidi's en anemoon vissen gaat beginnen.
http://zeewaterforum.info/forums/sh...rdjes-nemo-s-garnalen-etc&p=503310#post503310

http://zeewaterforum.info/forums/sh...rdjes-nemo-s-garnalen-etc&p=515473#post515473

een van de kweek verslagen, volg dit:
http://zeewaterforum.info/forums/sh...rdjes-nemo-s-garnalen-etc&p=560406#post560406

Wees erop bedacht dat kweken een grote aanslag op je tijd je water kwaliteit betekend. Het heeft mij in het verleden een volledige sps/lps bestand van mijn rif gekost.

Nu heb ik mijn water waarden onder controle en durf ik het weer aan, deze keer zelfs zonder water wissels.
ik heb de volste vertrouwen in dat het gaat lukken om alles binnen de kaders te houden.
Ook qua tijd! omdat ik uit het verleden geleerd heb en nu weet wat ik kan en wat ik moet laten lopen.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan