Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Kweekkamer voor paardjes, nemo's, garnalen etc...

5/5/ 9:30U
copepoden nog aanwezig, mini mysis zijn op, artemia is op, gehakt diepvries mysis word niet gegeten.
routine: stofzuigen, 4x dooie (klein) verwijderd, verversing op druppel, artemia gevoerd. De 1 dag verrijkte en geaclimatiseerde mini mysis ook gevoerd.

7/5 8:00u
licht aan, hevelen en voeren artemia en verrijkt mini mysis.
Vandaag komt er extra veel artemia uit de kweken omdat ik de drie kweken op de deksel van de 55l kweekbak heb gezet en de kweekwater temperatuur is door de aquarium en de lamp iets hoger. Met verlichting aan 24,5gr. - 26,5gr., met verlichting uit 24,5gr. hiervoor wad dit 20,5gr. De middelste kweek is het warmst met 26,5gr.

foto's van vandaag 22:30u
net slingerapen in een boomslimmetje

Bijlagen

• -comes kweek (2)..jpg
    -comes kweek (2)..jpg
    68,9 KB · Weergaven: 8
  • -comes kweek..jpg
    -comes kweek..jpg
    67,5 KB · Weergaven: 9
  • -comes kweek (3)..jpg
    -comes kweek (3)..jpg
    83,2 KB · Weergaven: 8
  • -comes kweek (5)..jpg
    -comes kweek (5)..jpg
    76,8 KB · Weergaven: 11
  • -comes kweek (4)..jpg
    -comes kweek (4)..jpg
    68,8 KB · Weergaven: 12
voermix bestaande uit:
mini-mysis
meerdaags artemia
grote artemia

verrijken met:
diepvries mix stofvoer
cyclopzee
mysis prut
verkruimel en gezeefd spirulina

1 dag laten staan en daarna 1x per dag voeren
Dit doe ik naast continu verse artemia naupli voeren

Bijlagen

• -voermix (4)..jpg
    -voermix (4)..jpg
    78,1 KB · Weergaven: 11
  • -voermix (3)..jpg
    -voermix (3)..jpg
    76,4 KB · Weergaven: 13
8/5
afvoer afgehaald om te reinigen, waardoor de kweek is overgelopen.
ik was toe gelijk af van de drijvers en de zwakkere paardjes, die zijn in de sump beland. het waren een stuk of vijf.
Doorlopen voeren met verse artemia en éénmaal per dag met meerdaags verrijkt artemia en mini mysis.
De artemia die opgevangen word bij de afvoer wordt steeds gerecycled.

9/5
reinigen, hevelen, voeren idem als hiervoor.

10/5
idem.
Fles en inhoud word om de dag volledige gereinigd en gestofzuigd.
Water is nu ten allen tijde helder, door de verhoogde doorvoer en, omdat de ontlasting beter verteerd is dan toen de paardjes jonger waren dan één week

Dank je miranda, ik doe er mijn best voor, want het gaat echt niet vanzelf. Nu moet het wel gaan lukken, want dit is voorlopig het laatste nestje, omdat het mannetje dood is.

Vandaag rode copepoden klaargezet om te verrijken, de naupli worden duidelijk te klein en de paardjes worden er te groot voor. Ze happen wel, maar het is lang niet voldoende.

echt top dat je dit doet en er zoveel energie in steekt! ziet er geweldig uit zo die jonkies :)

Back
Bovenaan