Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Kweekkamer voor paardjes, nemo's, garnalen etc...

10:00U paardjes eten nog steeds niks, veel voer over, geen bezinksel, 7x dooie op de bodem.
fles vervangen, 100% waterwissel, verse sera artemia (kw14/3) gevoerd.
19:00u ze eten nog steeds niks. hopeloos !

Gisteren om 10:00 nieuwe kweek artemia van HS opgezet.
Om 19:00 is er al wat uitgekomen, maar niet genoeg om te voeren.
het duur ~32uur voordat de eersten uitkomen bij 20,3 graden.

Laatst bewerkt:
26/3/2010 0:30u nest COMESW26
Net een nieuwe nest comes paardjes uit gevangen
weer in een pot gezet van 1,8L geplaatst en in de sump ruimte gezet.

Deze keer heb ik een aantal regels opgesteld:
- eerste nacht niks voeren (is nu toch al donker)
- dag 1, 8:00u beginnen met brachionus, tot dag 3 voeren en daarna alleen naupli
- dag 2, 8:00u beginnen met naupli
- eerste week alleen vers aangemaakte zoutwater gebruiken om te verversen (dus geen rifwater)
- alleen de artemia kweekjes van 36-60 uur gebruiken (max. 1 dag)
- verse artemia direct voeren en niet verrijken met selco.
- dagelijks beginnen om 8:00 met een waterwissel en daaropvolgend de eerste voerbeurt.
(dit wordt een zware opgave , want ik ben geen ochtend mens)
- door de dag bodem om de 2 uren hevelen indien bezinksel aanwezig en aanvullen met vers water.
- na 21:00 niets meer doen en ook niet voeren.
- na 8 dagen verplaatsen naar een groter fles 2,5-3L
- na 16 dagen verplaatsen naar viskom 11L en beginnen met opgekweekte artemia tevens koppelen op specialbak voor doorlopende verversing.

Nu nog hopen dat ik me strak aan mijn eigen regels kan houden:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Glenn,

Jij kunt er ook niet mee stoppen he.
Maar te hopen dat het je toch eens lukt een groot deel uit het nestje groot te brengen..
26/3/2010 0:30u nest COMESW26
Net een nieuwe nest comes paardjes uit gevangen
weer in een pot gezet van 1,8L geplaatst en in de sump ruimte gezet.

Deze keer heb ik een aantal regels opgesteld:
- eerste nacht niks voeren (is nu toch al donker)
- dag 1, 8:00u beginnen met brachionus, tot dag 3 voeren en daarna alleen naupli
- dag 2, 8:00u beginnen met naupli
- eerste week alleen vers aangemaakte zoutwater gebruiken om te verversen (dus geen rifwater)
- alleen de artemia kweekjes van 36-60 uur gebruiken (max. 1 dag)
- verse artemia direct voeren en niet verrijken met selco.
- dagelijks beginnen om 8:00 met een waterwissel en daaropvolgend de eerste voerbeurt.
(dit wordt een zware opgave , want ik ben geen ochtend mens)
- door de dag bodem om de 2 uren hevelen indien bezinksel aanwezig en aanvullen met vers water.
- na 21:00 niets meer doen en ook niet voeren.
- na 8 dagen verplaatsen naar een groter fles 2,5-3L
- na 16 dagen verplaatsen naar viskom 11L en beginnen met opgekweekte artemia tevens koppelen op specialbak voor doorlopende verversing.

Nu nog hopen dat ik me strak aan mijn eigen regels kan houden:rolleyes:

27/3, 8:30u
paardjes lijken gezond en bij uitval stroming bij elkaar te clusteren. Hoeveelheid Bezinksel/feaces te onderscheiden, (2/5) 2 op en schaal van 0-5, water kwaliteit 80%.
Flessen & water verwisseld met 100% vers aangemaakte zoutwater, SG 1,0205, temp 24,6gr, brachionus en artemia. 3W(B)+1W(W) led boven verlichting,

Laatst bewerkt:
dank je liesje.

28/3, 8:30u paardjes hebben alle artemia op brachio is er nog. Water kwaliteit 50%, bodem gepipet, feaces en bezinksel (1/5) zijn niet mager en zwemmen rond. 1 dooie op de bodem.
fles en 100% waterwissel met vers aangemaakte water, brachio en uit 38uurs artemia kweek gevoerd.
17:00u er is nog genoeg brachio en artemia aanwezig, 70% paardjes hebben een rood buikje, bodem gepipet, feaces en bezinksel 2/5)
21:00u artemia op, verse artemia 51uurs kweek, 2x dooie zinkers
23:00u 80% rode buikjes, bodem bezinksel & feaces (2/5) gepipet en water aangevuld, nog genoeg artemia aanwezig, water kwaliteit 60%

Laatst bewerkt:
29/3, 9:00
paardjes zijn niet mager en zien er gezond uit, 4x dooie zinkers, water kwaliteit 50%, bezinksel en feaces (2/5), veel oude artemia en brachio aanwezig.
fles en 100% waterwissel met vers aangemaakte water, vers artemia uit 39uurs kweek, halve dosering brachio.
16:00u nog veel artemia en brachio, 40% paardje rode buik, water 90%, bezinksel/feaces (1/5), 2 dooie zinkers.

Laatst bewerkt:
19:00
paardjes zijn 70% met rode buikjes en zien er gezond uit, 2x dooie zinkers, water kwaliteit 70%, bezinksel en feaces (1/5), veel oude artemia en brachio aanwezig.
teveel oude artemia aanwezig daarom fles en 100% waterwissel met vers aangemaakte water, vers artemia uit 51uurs kweek, geen brachio.
oude kweekwater onder de microsscoop bekeken. Toen bleek 95 procent van de aanwezige artemia niet meer voedzaam, daarom werden ze ook niet meer gegeten !

morgen is een kritische dag, vanaf de 4e dag wordt bepaald of de kweek de 7e dag of langer gaat redden.

Laatst bewerkt:
30/3, 9:00u
70% van de paardjes zijn gezond , geen rode buikjes, alle voer op !, bezinksel en feaces (0,75/5), waterQ = 90%, 3 dooie zinkers.
Er zullen de komende dagen nog wel een stuk of 15 het zeker niet halen, want ze zweven maar in het rond, zijn mager en niet actief.
fles en 100% waterwissel met verse aanmaak, 1/2 van de ochtend kweek (40uurs) artemia gevoerd. halve dosering brachio gegeven.

Laatst bewerkt:
19:00u 11 dooie zinkers, en er zullen zeker nog wel een 10 tal gaan morgen. Deze eten gewoon niet en vermageren. Positief is dat een 30 tal wel steeds rode buikjes hebben en gezond ogen. WaterQ = 90%, Bezinksel&feaces (1/5), nog brachio en artemia aanwezig, maar ze pikken niet echt.
Fles en 100% waterwissel, verse getapte artemia (51uurs) en in selco gedrekt.

29/3/2010:
artemia opkweek is gecrashed omdat er teveel brachio is zat!
nieuwe kweek aangemaakt met verse getapte artemia en fyto. Nu maar hopen dat dit gauw gaat ontwikkelen tot een goed groeiende kweek zodat ik verrijkte meerdaags artemia kan gaan voeren in de komende weken.

Back
Bovenaan