U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
ik doe 2 volle koffielepels per dag, die ik ga opvoeren naar 4.RoGi zei:Hey Glenn, kun jij eens beschrijven hoe jij een volledige waterwissel doet? (hoe haal je de paardjes eruit, hoe controleer je het water (op temp, saliniteit) en hoe zet je de paardjes terug?)
Paardjes worden eerst eeruit geschept met een shoarma sausschaaltje, de rest gaat met een pipet of buisje, afhankelijk van de groote.
ik zet ze ff in een beker met lichte beluchting en vers water.
Dan gooi ik de fles om, reinigt die en vul het met vers water. Daarna gaan de paardjes terug. temperatuur doe ik met een speciale oor termometer meten, die ook de omgevings temperatuur d.m.v. infrarood en een lens kan meten. saliniteit met een zoutmeter met wijzerplaat. aangezien alle in één kamer staat is alles nagenoeg op één temperatuur.
Ik heb het idee dat vaas no. 3 een beetje het ondergeschoven kindje is...??![]()
![]()
nee, dit is een bewuste keuze, eerst dagen brachio only! Brachio voeren vervuilt de bodem en water niet zo erg. Vandaar minder wissels. bovendien met 11L heb je meer buffer. Naupli wordt langzaam opgevoerd.
En heb je een idee hoeveel naupli je nu eigenlijk voert?? en hoeveel dit ongeveer gemiddeld per paardje is? Uitgaande van dat er 232.000 naupli's uit 1 gram komen.
Ik heb zelf ook drie schalen van Hobby, maar ik vind het niet genoeg voer voor de paardjes.GlennF zei:hoi vicky,
bedank voor je aanmoediging, soms kunnen we dit wel gebruiken hé.
ik ken die dingen van sera niet, maar zal ff reseach gaan plegen voor je. Als ik een tip heb hoor je het wel.
ik gebruik zelf de schalen van Hobby en ben daar zo happymee dat ik er zelfs 3 van heb.
groetjes.
Bedankt Glenn, dat is een goede tip.GlennF zei:je heb helemaal gelijk wat ruimte betreft.
maar ik gebruik ze alleen om de naupli van de doppen te scheiden.
De eerste 24 uur staan ze in een fles te pruttelen. na 24 uur schenk ik ze voorzichtig over in de buitenste ring en vul voorzichtig water vanaf de binnenste ring.
Zo heb ik eigenlijk de opbrengst van 6 schalen.
hoever sta je met je kweek ? wat zijn je bevindingen tot heden? waar stuit jij op problemen ? wat is je oudste kweek ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.