Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Dat ziet er goed uit Glenn :).
Ik ben benieuwd hoe het op langere termijn zal gaan met het trio.

Bedank mike en sander,
Ik ben ook benieuwd of ik ze net zo vet als van jou krijgt mike.
Jij bak oogt iets rustiger dan de mijne.
Hier gaat het veel heftige aan toe in het rif. Snelle vissen en eters, maar ook heftige stroming van tijd tot tijd. Met voertijd is het oorlog.

m.v.g. Glenn

De huidige status voor de OXI's is:
Mannetje eet zich rond, ook uit het waterkolom
Kleine vrouw pakt ook uit het waterkolom, maar is wat kieskeurig. Heeft een volle buik maar het lijf is nog mager.
Grote vrouw pikt alleen aan koraal en is gewoon mager ( buik is redelijk )

Met z'n drieen in de bak wordt er ook aan ander koralen gepikt, zoals monti's en poccilopora's.
Alle milleporas die eerst weelderige harige poliepen hadden, houden de poliepen overdag ingetrokken. Kan bij sommigen ook mooi zijn.
Geen weefsel verlies door pikken!
De koralen gaan er niet kapot aan! (Voorlopig)

m.v.g. Glenn

Prachtig allemaal!

uitsteeekenduitsteeekend

Koralen kunnen ook tegenstijdige signalen afgeven.
Hier een goniopora die bijna wit is geworden. Je zou zeggen fosfaat tekort.
Niks is minder waar, dir zijn signalen van een fosfaat van 0,24ppm , dus juist te hoog.
Daarom nooit van een enkele koralen afgaan maar meerdere koralen als referentie gebruiken. Daarnaast kan meten erbij alleen maar bevestigen wat je ziet.

Ik was enkele weken hierdoor het bos in gestuurd.
Nu weet ik beter en dat ga weer bij het buideltje "opgedane ervaringen waarvan ik geleerd heb" doen.

Nu het fosfaat weer in de pas loopt, gaat het weer open en de kleur komt terug.

uploadfromtaptalk1366731729088.jpg

m.v.g. Glenn

Ziet er verder goed uit!! Dus als je koralen wit uitslaan en je fosfaat komt later weer op normaal peil komt de kleur dus terug?

Ziet er verder goed uit!! Dus als je koralen wit uitslaan en je fosfaat komt later weer op normaal peil komt de kleur dus terug?

Dit koraal heeft al veel meegemaakt. Komt uit een bak waar alles bruin was en aan het afsterven was. Hij was poepbruin bij aankomst.
Ik ben nog steeds niet uit wat zijn originele kleur hoort te zijn. Ik vermoed iets tussen rood en paars.

m.v.g. Glenn

Oxy update,:
Het mannetje is supervet en voelt zich prima in het rif. Eet van alles wat door de bak zweeft, behalve droogvoer. Acro's , pocci's laten hun poliepen oversag niet meer zien. 'S nacht komen ze gewoon tevoorschijn.
Helaas zijn beide vrouwtjes wijlen, waarom door stress die door het mannetje gecreerd werd. Kleine vrouwtje at in principe alles, groet vrouw alleen acro's. Nadat het mannetje continu met het grote vrouw leek op te trekken, was dat achteraf volgens mij intimidatie. Toen de grote vrouw dood was. Ging het mannetje zich met de kleine vrouw bemoeien. Die is kort daarop op dood gegaan. Now ja, ik zou zeggen eigen schuld dikke bult , nu heeft hij het rijk voor zichzelf. Er komt geen nieuwe vrouwtje bij voorlopig.

Vissen update:
Van de 14 magnifica's zwemt er nu nog eentje rond, geen idee waarom, ik voerde genoeg maar het zijn verrekt schuwe beesten, als eenmaal gaan schuilen lijken ze niet meer overeen te komen. Ze komen ook niet naar buiten om te eten.
Volgende keer (als er een volgende keer is ) gaan ze eerst minimaal een maand in een volglazen bak zonder schuilplaatsen, tot ze voorbij hun schuwheid zijn.
Ook spinkrabben ben is klaar en over mee. Deze lag na een aantal weken dood in een hoek. (Ik vermoed dat gericht voeren een vereiste is)
Ik heb gisteren een vervelende dokter uit het rif verwijderd, die jaagde achter mijn papegaaivis. Ik wat het helamaal zat met hem.

Rif update:
Gisteren vielen ineen ook 4 van de 14 lampen aan een kan van de bak uit.
Vanmorgen deden 2 het spontaan weer, en 2 heb ik een printbreuk in de VSA hersteld.
Zo dat was weer alles van de afgelopen week.
Deze laatste metingen waren van 16/4/2013 alleen de kh, ca, po4 en No3 gemeten.
Deze waren 8,2 / 470 / 0,10 / 2,5.
Koralen gaan fantastisch de kleuren van sps beginnen met spongen te verbeterings.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Vandaag zie ik ineens dat de overgebleven grammistis, die sterk vermagerd is (omdat ie niks wou eten) ging eten. Bij het voeren van Diepvries cyclops ging hij actief pikken. Daarop ben ik de hele dag door blokjes cyclops gaan voeren. Morgen gaan we het allemaal herhalen, in de hoop dat hij gaat aankomen. Gr......eigenwijze vissen.

uploadfromtaptalk1367358837379.jpg
m.v.g. Glenn

Vandaag een aantal waarden gemeten.

uploadfromtaptalk1367359732531.jpg

CaCl2 dosering stilgezet, omdat na vervangen van de koolzuurfles, de kalk reactor weer efficienter ging werken. Dit is een van de reden, waarom ik benadrukt bij de DSR methode kh,ca,po4 wekelijks meten. Zeker na een wijzigingen in zaken die gerelateerd zijn aan kalk reactors. (Dit heeft mij in het verleden koralen gekost)
Jodide dosering is 7 dagen stilgezet , om de 0,1ppm naar 0,06ppm te laten dalen.

m.v.g. Glenn

Back
Bovenaan