GlennF
Senior Forumlid
Vandaag mijn rif verbouwd en een aantal koralen verplaatst. Mijn groene montiplaat werd te groot en die heb ik gestekt.
m.v.g. Glenn
m.v.g. Glenn
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Per vandaag ga ik weer beginnen met het automatish doseren van 5ml ijzer. Het heeft toch een voordeel in het laag houden van fosfaat en nitraat. Ik heb de fosfaat absorber nu 24/7 draaien en mijn fosfaat is 0,1. Dus te hoog. Voorheen was fosfaat te laag en moest ik bij doseren. Ik kan de relatie leggen met het doseren van ijzer. Voorheen was ik ermee gestopt, omdat ik dagelijks een waas had. Nu ga ik in de ochtend doseren met de halve dosering, om zo min mogelijks last van de waas te krijgen.
Daarbij lettend dat het fosfaat gehalte niet te laag word.
m.v.g. Glenn

Vandaag mijn koppeltje harlekijn garnalen in het rif geplaatst, ze hadden het opvangbak al leeg gegeten.
Mijn rif telt zeker 100-200 ganzevoetjes.
Ze doen nog geen kwaad en de harlekijntjes zullen genoeg voer hebben.
Hopelijk gaan ze dat eerst opmaken, voordat ze aan de 6 zandzevende sterren gaan beginnen.
Bekijk bijlage 335985Bekijk bijlage 335986Bekijk bijlage 335987
m.v.g. Glenn
Hey Glenn, hier dezelfde ervaring, eerst gaan de grote zeesterren eraan.
Het kan snel gedaan zijn met je ganzenvoetjes met een koppel harlekijntjes, dus mocht je er nog wat nodig hebben, kan je ze hier komen halen.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.