Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hoi Glen deze druifen geven altijd veel slijm je kunt er ook alergich voor zijn met uitsla en jeuk

Ik had er geen last van, maar wa wel ff schrikken.

net gemaakte foto van de druif.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1355232695721.jpg
    uploadfromtaptalk1355232695721.jpg
    66,5 KB · Weergaven: 29
planaria is een taaie tegenstander, maar als je het drastisch aanpakt lukt het om ze eronder te krijgen, in elk gevla leuk te zien dat zoetwaterkuur, helpt, ik geef ze een dipje maar mss is zoetwater beter, ik weet het niet, iemand ervaring met beide methodes

Pfffff........ Ik heb ook staan zweten.
Ik heb net zo lang gewacht, totdat ik de planaria masaal eraf zag komen met het slijm. Dit gedaan omdat de drukspuit met osmose niet goed genoeg werkte. Ik blies de poliepen anders kapot tegen het skelet. Het zoet dip werkte als beste.

m.v.g. Glenn

Ik wacht ff 6 weken nadat ik de stip onder controlle heb, voordat ik een paar lipvissen bij gaat zetten. Daarna ga ik een drukspuit aanpassen, zodat je onder een hoek kunt spuiten. De paar planaria die los waren gekomen bij de vorige spuitbeurt zijn blijkbaar op mijn paddenstoel beland. ga het aanpakken voordat het een echte plaag wordt.
Tot heden zaten ze alleen op de druif.
Op de andere koralen, bodem en op de ruit is niks te zien, ook niet in de nacht.

m.v.g. Glenn

Zes streep lipvissen werken in mijn optiek het beste.
Ik had er jaren geleden ook last van en dmv 1 exemplaar inzetten op 500 liter.
Was de plaag verdwenen na verloop van tijd.

Werkt echt...nu 2 x gedaan is echt de beste oplossing!

Ik wacht ff 6 weken nadat ik de stip onder controlle heb, voordat ik een paar lipvissen bij gaat zetten. Daarna ga ik een drukspuit aanpassen, zodat je onder een hoek kunt spuiten. De paar planaria die los waren gekomen bij de vorige spuitbeurt zijn blijkbaar op mijn paddenstoel beland. ga het aanpakken voordat het een echte plaag wordt.
Tot heden zaten ze alleen op de druif.
Op de andere koralen, bodem en op de ruit is niks te zien, ook niet in de nacht.

m.v.g. Glenn

Die zes strepen lipvis staan bekend als echte etters.
Wie weet hoeveel ervan ik in een rif van 1200l kan hebben. Zijn ze te combineren met andere lipvissen. Met welke vissen mag ik problemen verwachten.
Ik had ooit een pacnella in mijn rif en die soort etters wil ik er nooit meer in.

m.v.g. Glenn

Vandaag verlichting gemaakt voor mijn opvangbak. Nu wat mini "gooi maar wat stenen erin" aquascaping is het een tweede rif geworden.:D
met te veel kroepoek, gorgonen, sterpoliep en kenya bomen.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1355337712612.jpg
    uploadfromtaptalk1355337712612.jpg
    52 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Bij het uitgaan van de daglicht, zag ik op mijn paddenstoel net teveel planaria dan mij zinde. Ik dacht mischien 10 stuks.
Daarin kan je je aardig vergissen.
Een pijpje speciaal aangepast om leders van planaria te ontdoen en hevelen maar.

Ik probeer niet eens meer te tellen, maar het zijn er meer dan ik verwacht had.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1355347938902.jpg
    uploadfromtaptalk1355347938902.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 33
  • uploadfromtaptalk1355347951278.jpg
    uploadfromtaptalk1355347951278.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 33
  • uploadfromtaptalk1355347964021.jpg
    uploadfromtaptalk1355347964021.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 30
  • uploadfromtaptalk1355347993940.jpg
    uploadfromtaptalk1355347993940.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Glenn met dit aantal zou ik toch iets rigoureuzer aan de gang gaan.
Bij deze aantallen zitten ze door heel je bak...

Glenn met dit aantal zou ik toch iets rigoureuzer aan de gang gaan.
Bij deze aantallen zitten ze door heel je bak...

Hoi dennis,
Dat nou zo grappig, ik zie nergens planaria. Het was alleen bij de druif en nu de paddenstoel. Normaal zouden ze in het donker uit je zand komen als je een plaag heb. Ik heb tot heden buiten die twee koralen nergens planaria gezien.

m.v.g. Glenn

Hoi Glenn,

Nog bedankt voor je reactie in mijn dagboek, stel het erg op prijs:)
Wat betreft je planaria, hoezo breng je geen lipvis in de bak die het eet?
Ik had toen der tijd een coris caimard (nou zou ik je deze niet aanraden daar hij al je koralen omgooit) en hij at ze netjes voor me op... ook had ik eer goede ervaringen met de regenboog lipvis....

Verder zie ik dat je weer aardig aan het uitbreiden bent, vooral de gorgonen, sterpoliep, kroepoekbak:p ziet erg erg leuk uit!!

Voor stekken dikke gorgoon en felgroene ster poliep kan je altijd een pb'tje sturen:biggrin:

Hoe staat het met de stip? lijkt het al te minderen?
Echt zonde want je had weer een mooie vissen bestand opgebouwd.....

Hoi Glenn,

Nog bedankt voor je reactie in mijn dagboek, stel het erg op prijs:)
Wat betreft je planaria, hoezo breng je geen lipvis in de bak die het eet?
Ik had toen der tijd een coris caimard (nou zou ik je deze niet aanraden daar hij al je koralen omgooit) en hij at ze netjes voor me op... ook had ik eer goede ervaringen met de regenboog lipvis....

Verder zie ik dat je weer aardig aan het uitbreiden bent, vooral de gorgonen, sterpoliep, kroepoekbak:p ziet erg erg leuk uit!!

Voor stekken dikke gorgoon en felgroene ster poliep kan je altijd een pb'tje sturen:biggrin:

Hoe staat het met de stip? lijkt het al te minderen?
Echt zonde want je had weer een mooie vissen bestand opgebouwd.....

Stip is ech schit. Wel slaan ons er wel weer doorheen, want geen haar op mijn hoofd denk nu aan stoppen. Hier lijkt het ergste al geschied, alleen de anemoonvis, kauderni en Manderijn vis sukkelen nog op de rand.

Coris gamaird heb ik gehad en was een goeie borstelwormen opruimers, hij verbouwde daarbij de bak al te graag.
Wat andere lipvissen betreft ga ik me eens goed orienteren.

m.v.g. Glenn

Gisteren was een hele drukke dag geweest.
10:30 naar drachten gereden voor wat "Aquarium gerelateerde" boodschappen.
Daarna naar TMF in almere en een uur staan kletsen met de eigenaren. Gezellige mensen met passie voor het vak. Helaas geen adres voor de Sps en lps koralen. Wel verstand van vissen.
Na een ritje van 15 minuten binnen gestapt bij Aquaferrytal in almere-buiten. Die hadden wat meer lps sps koralen ( 1 stelling), maar meer het standaard spul die dan meestal van hun kleur af zijn.
Op steenworp daarvan ligt Aquanemo die had een grotere zeeafdeling. Met een gebalanceerde mix van koralen en vissen. Daar heb ik ook een mooie Cerianthus meegenomen. Roze met groene hart.
Omstreeks 18:00 naar rifwachter vertokken voor een ritje van 20 Min.
Ze hebben de zeewater afdeling flink uitgebreid sind ik de laatste keer daar was (jaren geleden).
Jammer dat de koralen bakken in het midden onder een laag cyano zat waardoor de koralen het niet makkelijk hadden. Het lokte mij niet tot kopen.
Omstreeks 20:00 afgereisd naar Robert (shaab abulagawa)

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan