Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Om toch nog wat meer te doen, heb ik de strigosis en een anthias die er slecht aan toe waren eruit gevangen. Ze waren zo verzwakt dat het haast geen moeite koste om ze te vangen. Ik haal ze eruit, omdat ik denk dat het niet bevordelijk is voor de andere vissen, dat er twee vissen rondzwemmen die een broeinest zijn voor de stip.
Eigenlijk geef ik ze minder dan 10% kans dat ze de volgende dag overleven
Heb ze in een kleine kom van 10l gezet met alparax en beluchting.( voor 1 dag) Als ze het eerste dag overleven gaan ze in een aparte regen ton met ~120l water met levend zand.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1353678696574.jpg
    uploadfromtaptalk1353678696574.jpg
    52,7 KB · Weergaven: 55
  • uploadfromtaptalk1353678708845.jpg
    uploadfromtaptalk1353678708845.jpg
    40,6 KB · Weergaven: 59
Zo dan Glenn daar gaat je vissen bestand..
Erg jammer vooral die witborst deze was echt super mooi...
Gecondoleerd

Heey glenn

Al verberering in het stipverhaal.
Hoop dat snel klaar is en dat het weer geniete word inplaats van deze zorge.
Groetjes

Goeiedag

Als een vijverpomp van 2500 liter genoeg is mag u hem zo komen ophalen woon in gouda het is een messner eco heb er zelfs 2.
Zijn ooit voor qaurantaine gebruikt zijn schoongedraaid al.
Mijn vijver is 15 kuub en werkt op airlift zelfs men quarantaine werkt erop dus geen pompen meer nodig.
Groetjes

Bedank voor de aanbod wesley, nu bedenk ik net, dat ik ook dezelde messner 2500 heb liggen in mijn garage. Ik had mijn 3000l/u omgeruild met de messner die normaal in de vijver zat.
De messmer is echter te groot en lomp om in de bak te hangen.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Helaas geen verbetering in het stip verhaal vanmorgen de strigosis en de anthias door de plee gespoeld.
Het is een hopeloze strijd.
Het lijkt gewoon de vis te zijn, die gestrest en verzwakt is die er vatbaar voor is. Andere vissen zwem zonder echte problemen rond.
Nu is er nog een anemoonvis en een Binotatus borsteltand waar ik me zorgen om maakt

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Chemische oorlogvoering.
Hydnopora Polisa valt favia aan.:mad:
Dat wordt dus en kale plek. Wat een agressieve kreng zeg.:mad:
Als ik niet had ingegrepen kon ik die favia morgen in de container gooien

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1353787566156.jpg
    uploadfromtaptalk1353787566156.jpg
    63 KB · Weergaven: 53
  • uploadfromtaptalk1353787584111.jpg
    uploadfromtaptalk1353787584111.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 53
  • uploadfromtaptalk1353787595207.jpg
    uploadfromtaptalk1353787595207.jpg
    78,4 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Afgezien van de lopende drama met de vissen, gaat het met het rif fantastisch.
Ik zit op het goeie spoor. Bijna alle koralen zitten in de aanloop van een groei explosie. De poliepen staat meer dan ooit open en de kleur ontwikkelling gaat gestaagd. Ik zie dagelijks verbetering. Wel loert er door het veel voeren een potentieel flap probleem. Nitraat en fosfaat zijn 100% onder controlle. Precies gestuurd zoals ik het zelf wilt hebben.

m.v.g. Glenn

Nieuwe overzicht foto's. Benieuwd of iemand het verschil ziet met een paar weken terug.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1353800931128.jpg
    uploadfromtaptalk1353800931128.jpg
    85,2 KB · Weergaven: 53
  • uploadfromtaptalk1353800945356.jpg
    uploadfromtaptalk1353800945356.jpg
    82,7 KB · Weergaven: 53
  • uploadfromtaptalk1353800973533.jpg
    uploadfromtaptalk1353800973533.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 49
  • uploadfromtaptalk1353800997985.jpg
    uploadfromtaptalk1353800997985.jpg
    101 KB · Weergaven: 53
  • uploadfromtaptalk1353801010680.jpg
    uploadfromtaptalk1353801010680.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 49
Of je hebt een nieuwe camera of je kleuren zijn inderdaad een stuk intenser geworden,mooie gemengd rif heb je:)

Nieuwe overzicht foto's. Benieuwd of iemand het verschil ziet met een paar weken terug.

m.v.g. Glenn

m.v.g. Glenn

En wat maakt nu het verschil?

Of je hebt een nieuwe camera of je kleuren zijn inderdaad een stuk intenser geworden,mooie gemengd rif heb je:)

hoi luc dank je,
leuk dat een meester als jij reageert.
Jij heb een fantastische bak en ik heb ook je filmpjes gezien.

haha.....Samsung Galaxy-S .... de eerste versie nog.
zo simpel kan het zijn.

het zijn toch de kleuren die nu met de dag beter worden. ik zie het gebeuren, maar ik ben er nog niet.
De koralen zijn nog nooit zo gezond geweest. Aan de stylopora hangen er poliepen die tot 3mm wapperen in de stroming en de toppen zijn spierwit.

Laatst bewerkt:
En wat maakt nu het verschil?

De basis is de juiste water parameters voor de koralen hanteren en het herkenen, dat de verschillende koralen iets nodig hebben die ze niet genoeg hadden. In mijn geval fosfaat.
Ik ben langzaam aan het leren mijn koralen te lezen. Dit doe ik langs de weg met meten en vergelijken.
Momenteel ben ik bezig mijn rif als een meet en regel process te behandelen. Dit kan alleen als je ook alles tot je beschikking hem om dit snel en effectief te doen.

m.v.g. Glenn

Goeiedag glenn

Is het nou ook bijna te zeggen dat dit onderzoek voor elk aqaurium geld.
Of ligt het er ook nog aan de toevoegingen het licht en wat voor coral food je toedient.
Naar welke toevoegingen gaan u voor keuren.
Ik gebruik nu thuis de grotech lijn die op dosseerapparaat staan.
Daarnaast voeg ik vitamine c tablette toe.
Daarnaast heb ik de toevoeging lijn van ha en qfi wie ik ombeurte om de week toevoeg halve dosering.
Wat doe ik nog fout of zou ik moete veranderen om meer resultaat te krijgen van men koralen.
Bekijk bijlage 308553
Groetjes wesley

Hoi wesley,
Laat ik het zo stellen, waarom zou het niet voor een andere aquarium gelden?
Ik heb het hier over het in stand houden van een gemengd rif.
Voor een sps bak met zuurstok kleuren zullen de waarde nitraat/fosfaat gefinetuned moet worden naar beneden.
Zover ben ik nog niet. Ze zeggen ook dat je een gezonde bak moet hebben voordat je er uberhaupt aan begint. (zeovit etc....)
Voor leders moeten de nitraat/fosfaat waarden aan de hogere kant.
Voor een overzicht kan je mijn koralen eisen lijstje raadplegen.

Wat toevoegen betref gebruik ik basis producten die ik zelf aanmaakt. Ongetwijfeld zal ik ooit wat gaan missen. Maar nu gaat alles prima!
De kant en klare producten heb ik niet in huis. Dus Kan ik weinig van vertellen.

Ik gebruikt een lijstje met streefwaarden, die ik dan nastreeft. Wat niet in het lijstje staat doe ik niks mee.

m.v.g. Glenn

Oke gaat het lijstje is aanhouden een poosje dan.
Maar wat is nu een gezonde bak,
Is dat een bak met de utieme waterwaardes.
En een uitgebalanceerd vis en inverts bestand.
Groetjes

:(Zonde Glen erg triest om zo je dieren te verliezen , ben er ook een paar kwijt maar alles is nu onder controlle suc6 gr jaap

Echt balen jaap, als het eenmaal begint en zover gevorderd is kan je niks doen dan toekijken. Alles wat je doet is tevergeefs.

m.v.g. Glenn

Back
Bovenaan