Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

hier heb ik het test resultaat van de bak van Robert (Shaab Abugalawa)

PO4= 0,02
NO3= 1
KH= 9,9
Salinty= 30,6
SG= 1,0232
Mg= 1365
Ca= 500
K= 413
Ph= 7,97
ORP= 294
Sr. 0-3
Jodide= 0,01
Ijzer= 0

aangezien ik de bak nog niet live heb gezien, mag ik geen conclusies trekken.

Laatst bewerkt:
Koraal 39 ( 1 nummer overgeslagen eerder)
Lobophytum bruin, waarvan ik vermoed dat de groene kleur geheel vedwenen is.
Van de vier paddestoelen blijk eentje bij nader beschouwing dus een lobophytum te zijn.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1353527531052.jpg
    uploadfromtaptalk1353527531052.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Vandaag was ik de rode pluisalg die tussen het stukje rose hystrix, die ik van jaco overgenomen had helemaal zat.:mad:
Ik heb de hele hystrix uit elkaar geknipt en het besmette gedeelte weggegooid.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1353622289312.jpg
    uploadfromtaptalk1353622289312.jpg
    67,3 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Ey Glenn,

Daar is niet veel meer van over.......of kon je wat je er af geknipt heb weer op steen zetten?

Gr. Jeroen

Daar is niet veel meer van over.......of kon je wat je er af geknipt heb weer op steen zetten?

Laten we hopen dat dit het deel is dat ie weggooit....:biggrin:

Haha..... dat was het deel dat een doorn in mijn ogen was. De pluis bleef groeien en ik bleef het verwijderen, omdat de vissen, slakken en egels er niet tussen konden, door de dichte groeiwijze van de hystrix. Elke keer dat ik ernaar keek, zag ik het groter en mooier worden qua kleur, maar dan zag ik die *#&&&# pluis ook meegroeien.
Het op steentjes zetten van stukjes hystix is een zeer irritante klus. Al die klekne stukken die je bij elkaar moet zetten om een fatsoenlijk geheel moet krijgen.

Ik heb er 5 steentjes van gestekt en die op verschillende plekken in mijn rif gezet.
De rose hystrix vind ik een van de mooiste koralen (als ie echt rose is).

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Goeiemorge,

Wat een dagboek wat een kennis.
Wiste we maar de helft.
En wat een mooi opgegroeid rif
Egt top.
Kom graag een keer kijke als dat zou moge.
Groetjes wesley

Vandaag was ik de rode pluisalg die tussen het stukje rose hystrix, die ik van jaco overgenomen had helemaal zat.:mad:
Ik heb de hele hystrix uit elkaar geknipt en het besmette gedeelte weggegooid.

m.v.g. Glenn

Ja dat komt me bekend voor. Ik had het stuk overgenomen van de jouw bekende Rob. Het stuk wat ik niet aan jou verkocht heb zat ineens ook helemaal vol en heb ik ook moeten slopen :-(

Ja dat komt me bekend voor. Ik had het stuk overgenomen van de jouw bekende Rob. Het stuk wat ik niet aan jou verkocht heb zat ineens ook helemaal vol en heb ik ook moeten slopen :-(

Erg he, zo zie je hoe zoiets rond kan gaan, je denk het kom wel goed en voor je het weet heb je een plaag. Als het een beetje meezit zijn de stekken volledig als vrij.

m.v.g. Glenn

Goeiedag,

Miss heel stomme vraag maar je voert je diepvriesvoer in garlic geweekt dat kreeg ik mee
Toen ik het had.
Groetjes

Goeiedag,

Miss heel stomme vraag maar je voert je diepvriesvoer in garlic geweekt dat kreeg ik mee
Toen ik het had.
Groetjes

Heb ik in het verleden ook knoflook gebruikt en doe dat niet meer. Bij zo'n ernstige uitbraak moet je zoveel gaan voeren met knoflook dat je een gigantische flap probleem krijgt in de weken daarna. Uiteindelijk gingen de vissen toch dood. Ik moet keuzes maken en mijn koralen zijn me toch liever. Ik doe er wel alles aan om mijn vissen te redden, tot 5 keer per dag voeren met droogvoer,diepvries en nori gedrenkt in vitaminen en zelfs matige vers geperste knoflook, maar het mag niet ten koste gaan van mijn koralen. De collectie die ik nu heb heeft me teveel moeite gekost om te verzamelen. Ik zie mijn bak vuiler worden door het voeren. Algen en bezinksel op het zand.
Ik kan dit niet lang meer zo volhouden met voeren.
Als dit aanblijf moet ik weer de powerfilter van stal halen. Moet daarvoor wel een nieuwe pomp gaan halen, want de huidige pomp heb ik bij de vijver in gebruik.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Goeiedag

Als een vijverpomp van 2500 liter genoeg is mag u hem zo komen ophalen woon in gouda het is een messner eco heb er zelfs 2.
Zijn ooit voor qaurantaine gebruikt zijn schoongedraaid al.
Mijn vijver is 15 kuub en werkt op airlift zelfs men quarantaine werkt erop dus geen pompen meer nodig.
Groetjes

Back
Bovenaan