Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hey Glenn,

Goeie deal met die koralen:cool:topjes

Zeker weten. :D
Met een toffe peer als marco zaken doen kan je geen buil aan vallen.
Jij heb zeker de mooiste koopje binnen gesleept. Zoals die supercoole "onbetaalbare" Acanstrea.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
He glenn ik ben niet zo te spreken over die Redsea testen klop geen bal van fosfaat durf ik niet te zeggen maar ijzer ,nitraat is puin van dit merk een mail sturen help niet naar die gasten geven gewoon geen antwoord.Als je ooit nog eens een stek heeft van die dikke gorgoon moet je een gil geven.;)

Hoi jaco,
ik gebruik alleen de fosfaat en kalium test van redsea en die vind ik beter dan van salifert. Van de fosfaat kan ik 100% zeggen , die klopt! Ik heb het zelf getest met mijn eigen referentie oplossing.
Voor de rest gebruik ik salifert.
Voor ijzer gebruikt ik sera. Ook de sera heb ik getest met een referentie oplossing en die klopt!
Over de service van redsea ben ik ook totaal niet te spreken. Ze reageren nergens op. Stelletje arrogante ...........
Ik en een vriend (Robt) hadden testen (34-70 euro) die een te korte shelftime hadden van 3-4 maanden. Daar willen ze niet op reageren. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven. Eigenlijk zou ik ze moeten boycotten.:confused:

Die dikke gorgoon had ik ooit een afgevalen stuk proberen vast te laten groeien, maar dat was een drama, het ging steeds los en door de bak dwarrelen. Mocht het zover komen laat ik het wel weten.
Er een een bijzondere verhaal aan de gorgoon verbonden. Iemand wou hem vorig jaar overnemen in de periode dat ik overwoog te stoppwn met alles. Ik keek ernaar en twijfelde, als ik hem weg zou doen zou de bak erg kaal zijn en zou ik eigenlijk gelijk op moeten ruimen.
Ik zei dat ik erover moest nadenken. Uiteindelijk vind ik het zonde om weg te doen en ben ik sindsdien met hernieuwde moed begonnen aan mijn gevecht tegen een te hoog fosfaat gehalte. Die heb ik overwonnen en ben begonnen aan de wederopbouw van mijn koralen bestand.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Glenn,

Deponeer hier je klacht eens:

http://zeewaterforum.info/forums/forumdisplay.php?333-RedSea

Ik gebruik alleen de fosfaat en kalium test van redsea. En die vind ik beter dan van salifert. Van de fosfaat kan ik 100% zeggen , die klopt! Ik heb het zelf getest met mijn eigen referentie oplossing.
Voor de rest gebruik ik salifert.
Voor ijzer gebruikt ik sera. Ook de sera heb ik getest met een referentie oplossing en die klopt!
Over de service van redsea ben ik ook totaal niet te spreken. Ze reageren nergens op. Stelletje arrogante ...........
Ik had testen (34-70 euro) die een te korte shelftime hadden van 3-4 maanden. Daar wilsen ze niet op reageren. Eigenlijk zou ik ze moeten boycotten.:confused:

m.v.g. Glenn

Goede deal heb jij gedaan in Den Haag. Ik was net te laat.

Hoi onno,
Ik was er inderdaad snel bij.
Het voor mij een no-brainer, want ik wist precies was marco had liggen en in welke staat. Ik was bijna kind aan huis daar.
Sommige mensen zouden nog misschien gaan zeuren over weefsel verlies bij sommige koralen, maar de prijs was supergoed.

Ik heb zelfs meer gehad dan op de advertentie stond, wat de deal alleen maar beter maakte!

Het moest trouwens wel snel opgeruimd worden omdat ze al flink aan het afbouwen waren. Een dag later ophalen zou niet bevordelijk zijn geweest voor de Koralen en marco's nachtrust. Heb nog geholpen met een stelling uit elkaar halen.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
De 35+ koralen van marco's opruiming.
Als iemand de exacte namen kent, hou ik me aanbevolen.

(zoals Dennis later opmerkt niet goed op kleur)

Koraal1 = Favia SP Rood/Groen (rondjes) .... met dank aan Dennis.
uploadfromtaptalk1352654991067.jpg

Koraal2 = Echinophyllia ...Orange/Rood/Groen
uploadfromtaptalk1352655041487.jpg

Koraal3 = Echinophyllia sp. Oranje/Rood
uploadfromtaptalk1352655084661.jpg

Koraal4 = Echinophyllia sp. Oranje/Rood/Groen
uploadfromtaptalk1352655120945.jpg

Koraal5 = Montipora Confusa (wit/beige)
uploadfromtaptalk1352655153021.jpg

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Ik en een vriend (Robt) hadden testen (34-70 euro) die een te korte shelftime hadden van 3-4 maanden. Daar willen ze niet op reageren. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven. Eigenlijk zou ik ze moeten boycotten.:confused:

Beste Glenn,

Ik heb niet de tijd om het hele forum te lezen of er iets over RedSea gezegd wordt maar dit kwam ik toevallig tegen en dit vind ik zeer ernstig. Zou je met mij contact op kunnen nemen (via een topic in het Red Sea forum of per email).

Wij verschuilen ons helemaal nergens achter en zelf probeer ik altijd binnen enkele uren te reageren en niet dagen of helemaal niet. Ik ben benieuwd via welk kanaal je geprobeerd hebt met ons contact te zoeken.

Groet,

Marc

Ze zijn sowieso van kleur af!;)

Nou ik heb dat zelfde probleem ook bij jou aangekaart tijdens de avond in putte.
Ik vond dat je nogal laconiek hierop reageerde en je het probleem verschoof naar de verdelers.
Zelfs daar in putte nieuw aangevulde producten nog maar een paar maanden goed en je laat het gewoon verkopen.
Ik weet wel als ze bij mij op zijn geen nieuwe meer van red sea.

Het dagboek van Glenn lijkt me niet de juiste plaats om hierover te discussiëren dus ik verzoek je een topic in het Red Sea forum te openen.

In mijn herinnering heb ik je verteld dat zelfs als de huidbaarheidsdatum verstreken is de kits naar aller waarschijnlijkheid nog prima te gebruiken zijn. Ongeopend blijven de chemicaliën erg lang goed (ver voorbij de gedrukte datum) en zelfs geopend krijg je met een oude bijna op KH reagent exact hetzelfde resultaat als een gloednieuwe net geopende. (zoals ik in de demo bij Ocean & Lake heb laten zien)

Neemt niet weg dat (en volgens mij heb ik dat duidelijk aangegeven) je als je een product koopt met tientallen testen je mag verwachten dat de houdbaarheidsdatum ver voorbij de te verwachten levensduur (1 test per week) ligt. In mijn beleving is dit niet laconiek. Geloof me, achter de schermen zijn we druk bezig met uit te zoeken waarom er kennelijk testkits in de winkel liggen met een korte houdbaarheidsdatum, want dat is absoluut geen Red Sea policy.

Groet,

Marc.

Beste Glenn,

Ik heb niet de tijd om het hele forum te lezen of er iets over RedSea gezegd wordt maar dit kwam ik toevallig tegen en dit vind ik zeer ernstig. Zou je met mij contact op kunnen nemen (via een topic in het Red Sea forum of per email).

Wij verschuilen ons helemaal nergens achter en zelf probeer ik altijd binnen enkele uren te reageren en niet dagen of helemaal niet. Ik ben benieuwd via welk kanaal je geprobeerd hebt met ons contact te zoeken.

Groet,

Marc

Nou ik heb ook een mail gestuurd en ook nada via winkel doen glenn dat zijn ze snel joh.<v:shapetype id=_x0000_t75 stroked="f" filled="f" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" o:preferrelative="t" o:spt="75" coordsize="21600,21600"> <v:stroke joinstyle="miter"></v:stroke><v:formulas><v:f eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"></v:f><v:f eqn="sum @0 1 0"></v:f><v:f eqn="sum 0 0 @1"></v:f><v:f eqn="prod @2 1 2"></v:f><v:f eqn="prod @3 21600 pixelWidth"></v:f><v:f eqn="prod @3 21600 pixelHeight"></v:f><v:f eqn="sum @0 0 1"></v:f><v:f eqn="prod @6 1 2"></v:f><v:f eqn="prod @7 21600 pixelWidth"></v:f><v:f eqn="sum @8 21600 0"></v:f><v:f eqn="prod @7 21600 pixelHeight"></v:f><v:f eqn="sum @10 21600 0"></v:f></v:formulas><v:path o:connecttype="rect" gradientshapeok="t" o:extrusionok="f"></v:path><o:lock aspectratio="t" v:ext="edit"></o:lock></v:shapetype><v:shape style="WIDTH: 12pt; HEIGHT: 12pt" id=_x0000_i1025 alt="" type="#_x0000_t75"><v:imagedata o:href="http://zeewaterforum.info/forums/images/smilies/smile.png" src="file:///C:\DOCUME~1\rambo\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image001.png"></v:imagedata></v:shape>
Particulieren zijn niet interessant.

Beste Glenn,

Groet,

Marc

Nou ik heb ook een mail gestuurd en ook nada via winkel doen glenn dat zijn ze snel joh.:pParticulieren zijn niet interessant.

Denk niet dat een winkelier dat doet. Namelijk deze man/vrouw leeft op jouw uitgaven.
Zelf werk ik dagdagelijks in een winkel en nooit maar nooit stuur ik een klant zonder oplossing de laan uit ( en ik werk maar in de voeding!).

in de winkel sturen ze je het bos in.

inderdaad niet de juiste plaats om dit te discuseren. we gaan verder op de juiste topic die al sinds feb.2012 loopt

http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?101275-Beperkte-houdbaarheid-Redsea-test-setjes

een goede winkelier niet, maar soms weten ze zich geen raad en vertellen maar wat.
dit gebeurt vooral in situaties waar ze door hun groothandel in de steek gelaten worden.
zeker in de dure luxe segment gebeurt dit juist vaak. ze hebben met één transactie meer te verliezen dan b.v. een overrijpe banaan.
"meeste" winkeliers zullen een defect fannetje van 2-5 euro zo vervangen, maar een defect pomp van 150 euro niet zo snel.

Denk niet dat een winkelier dat doet. Namelijk deze man/vrouw leeft op jouw uitgaven.
Zelf werk ik dagdagelijks in een winkel en nooit maar nooit stuur ik een klant zonder oplossing de laan uit ( en ik werk maar in de voeding!).

Glenn,

Ik denk het volgende.

1 Favia
2 Echinatta
3 Oxiopora
4?
5Montypora achtig?

Bedank voor de namen dennis, ik ga het nader bekijken. ik ben met deze soorten niet zo bekend omdat ze niet zo vaak in de winkels staan.

inderdaad zijn ze van hun kleur af en sommige hebben het zwaar gehad, maar dat is juist een uitdaging om ze weer in bloei te brengen.

Vandaag weer een nieuwe aanwinst, die ik echt niet kom laten staan.
Fluo groene sinularia die naar de stam toe overloop in rose/wit.
Hij zit net in de bak en moet nog een permanente plek krijgen.

m.v.g. Glenn

Mijn nieuwe aankoop gaat tot vandaag niet open. Ik vermoed te weinig stroming. Heb hem verplaatst naar een plek met wat meer stroming

m.v.g. Glenn

Back
Bovenaan