Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Gisteren ochtend één T5/54W (KZ Corallight) die het veel te weinig licht gaf vervangen voor een daglicht (865). Die ik nog had liggen. Ik kies er bewust voor om steeds één of enkel lampen te vervangen, omdat het ook geleidelijker is dan in één keer alles vervangen. minder kans op shock effect voor de bak.

ik moet de stekken nog plakken, maar blijf nog ff uit de bak de komende week.

Laatst bewerkt:
vandaag de doorstroom van de KR1000 kalk reactor van 2L/u > 1L/u terug gedraai, om de bruto standtijd te verhogen naar 10 uur.
Ik wil controlleren wat voor effect dat heeft op de rendement Calcium en de pH in de bak.

laatst gemeten waarden:
Salinity= 34,1p
pH = 7,9n (oude meter geeft 8,08)
KH =11,2 salifert
Mg =1320
Ca = 440
K= 440
PO4 = 0,08
NO3 = 0,5

Laatst bewerkt:
vandaag weer een ronde gedaan in denhaag
6 mooie koralen gehaald bij WW.
het zijn 5 Acro's en een gele balie poliep geworden.
1x Roze zuurstok, 1xgrijs/groene poliep, 1x Groen/Blauw groeipunt,1x Paars, 1x Groen/Paars groeipunt.

bij SF: 1x mooie diepgroene formosa, 1x groen button, 1x Orrange/Groen Recordea Florida

Zo Glenn; lekker aan het inkopen de laatste tijd :cool:

ja mark,
ik ga lekker zo, bak knapt op, fosfaat en alle ander waarden zijn 100% onder controlle.
ik voer de laatste tijd best intensief vanwege de 12x anthiasen en een aardbeikoraal en ik zie nog geen negatieve effecten. Alle Acro's en andere steenkoralen (sps/lps) gaan prima .
alleen de Caulastrea(80%) en de Glabrescens(20%) zijn niet optimaal.
ik ben aan het experimenteren met ijzer(II) toevoeging om het groene kleur wat meer naar voren te brengen.

laatste waterwissel is 13/2/2012 (10%)

Mooi exemplaar! Ik heb er een paar maanden terug zo'n gele gekocht. Het diertje heeft zich al in twee gedeeld!
Erg leuk om ze te zien eten binnen halen!

kom net thuis met een mooie zeekomkommer.
ff rustig laten acclimatiseren in de sump

inderdaad een heel mooi exemplaar, heb er uren van staan genieten hier in mijn rif.
grappig, dat van het splitsen wist ik dus nog niet.
had ze wel eens in de winkel gezien maar nooit echt aan gedacht om het te kopen.
deze keer kon ik het gewoon niet laten.
typisch een impuls aankoop geweest,

Mooi exemplaar! Ik heb er een paar maanden terug zo'n gele gekocht. Het diertje heeft zich al in twee gedeeld!
Erg leuk om ze te zien eten binnen halen!

Glenn.

Je kent de risico's als ze doodgaan?
Kan je hele vissen bestand kosten! op letten dus.

het is een zeer mooi exemplaar maar juist doodat

als ie dood gaat dat het ten koste gaat van vele andere dingen

dus daarom neem ik het risico niet

Aha, Dat was dus de reden waarom ik ze nooit eerder had.

Bedank dat je mij daar op attent maakt Jan, zo zie je het nut van een forum.
Alhoewel ik het de laatste tijd wel erg hard aan toegaat in sommige topics. Om die reden post ik soms ook niet alles wat ik doe. Zoals jij weet doe ik veel experimenteel en loop ik niet met de "grote massa" mee.
ik filter zowieso over kool en persoonlijk denk ik dat op 1500liter het niet zo'n drama zal zijn.
Het wordt wat anders als je ze in een bak van 100 liter of minder zet en ze lozen dan gif.
ik hou hem zowieso elke dag in de gaten.

Als iemand een andere ervaring heeft, hoor ik het graag.

Glenn.

Je kent de risico's als ze doodgaan?
Kan je hele vissen bestand kosten! op letten dus.

Laatst bewerkt:
Dank je staticgirl. het begin aardig in de richting te gaan zoals ik het wilt.
ik ben nog niet klaar met de bak, maar doet het in fases om niet teveel stress te creëren voor de vissen.

Wat een mooi aquarium. Straalt gewoon rust uit, heerlijk.
gorgonen? bovenin zijn ook erg mooi.

Laatst bewerkt:
Net een fosfaat meting gedaan en deze in niet 0,12 - 0,08 - 0,04 of 0,02 maar echt 0,00 ! . ik kon dit niet geloven.
ik ben al een jaar bezig het fosfaat omlaag te krijgen en het is tot de laatste meting van 11/3/2012, 9 dagen terug niet gelukt om het beneden de 0,08 te krijgen. Het bleef altijd op de kritische grens hangen van 0,08-0,12.
Dit terwijl ik de laaste tijd enorm veel vissen en koralen gekocht heb en als een gek voert.
Dit is getest met de nieuwe Redsea testset uit het reefcare programma.
nu moet ik wel gaan oppassen dat ik geen fosfaat tekort krijg.
hier ben ik wel blij mee.:biggrin:;);)

Laatst bewerkt:
ik heb een sera ijzertest gekocht.
Deze is na refentie testen die ik heb uitgevoerd in zoet en zeewater bruikbaar bevonden.

inmiddels voeg ik ijzer toe en meet ik met de sera test.
ik merk wel dat ijzer toevoegen in mijn situatie zinvol is. Reden hiervoor was dat het diepe groen in diverse koralen verdween, het werd bruin, beige, grijs, geel afhankelijk van soort koraal.
Langzaam komt het groen terug in mijn bruine poliepen, calendrium, en sommige acro's.

let op!
ik zeg ook dat dit in mijn situatie zinvol is, want mijn nitraat,fosfaat en KH, magnesium en calcium, kalium zijn perfect en stabiel op de gewenste waarden en ik heb geen last van micro algen.
Het in niet de beldoeling dat een ieder ongecontroleerd ijzer gaat toevoegen in een zeeaquarium.
Ik heb mezelf ingelezen en acht deze oplossing voor mijn situatie waarschijnlijk te werken.
intussen meet ik steeds om de boel in de gaten te houden.

Laatst bewerkt:
foto update
IMG_0133 pitvis rood.jpg
rode pitvis eet garnalen en artemia

IMG_0143 caulastrea.jpg
Caulastrea staat mooi open en is goed op kleur

IMG_0144 calendrium.jpg
Groene Calendrium weer mooi fel groen in kleur en zelfs gegroeid.

IMG_0148 confusa.jpg
De Montipora Confusa heeft heel wat moeten verduren, van compleet bruin nu mooi groen/geel bruin.
wel is de orspronkelijk mintgroene kleur veranderd in een fel groen/gele kleur.

Back
Bovenaan