Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

zaterdag 6 mooie gele reidi's gehaald bij coenen.
het was een moeizame rit omdat de A58 afgesloten was. 2 uur onderweg bij de heen reis:mad:

ze staan nu in een 45L quarantaine bak met een preventief anti-parasiet behandeling

vandaag water gemeten:
Rif PO4= 0,05
2M bak PO4 = 0,05
Specials bak PO4= 0,3

Laatst bewerkt:
Zondag heb ik mijn collectie paarden aangevuld met 10 stuks prachtige nakweek barbouri's.
Deze heb ik van de grootste en succesvolste paarden liefhebber/hobby's van de benelux:).

Woensdag ochtend blijkt één van de mannetjes een kleintje te hebben geworpen en donderdag ochtend nog 2 stuks. Omdat het nog enkel stuks zijn heb ik ze bij de jongste nestje occelarisen gezet die in het verse naupli zwemmen. Voor 3 stuks is het niet zinvol om apart een echte kweek op te zetten.

6 terug maanden stonden deze bij AC te koop als Kuda's maar de kenner weet dat dit barbouri's waren:biggrin:. Ik was helaas toen te laat toen ik ze wilde halen, dat is maar beter ook, nu zijn ze tenminste bij een echte deskundige op dit gebied beland en dat blijkt nu.

ze eten nu levende mysis en ik moet ze langzaam maar laten wennen aan diepvries mysis en garnalen. Het ziet er in ieder geval zeer goed uit.

Glenn, bedankt weer voor de gastvrijheid en het gorgoonstekje.
Hopelijk knapt je showbak snel weer een beetje op.
Plaats nog maar eens wat foto's van je inktvisje.
Fantastisch om te zien hoe dat kleine beestje een spiering naar binnen werkt.

doe ik t.z.t wel een keer, nu ff de plaatjes van mijn nieuwste aanwinsten.
10x barbouri's, en 6x reidi's

momenteel zitten ze in een special paardjes bak zodat ze makkelijk bij het voer kunnen.
ze krijgen momenteel een mix van garnalen, ruto mysis, dutch mysis ingeweek in lipovit en ze eten allemaal goied ervan. Als nog heb ik nog levend mysis achter de hand die ik niet te vaak voert. Alleen als lekkernij een paar keer in de week. Dit om te voorkomen dat ze alleen maar levende mysis lusten.

Glenn, bedankt weer voor de gastvrijheid en het gorgoonstekje.
Hopelijk knapt je showbak snel weer een beetje op.
Plaats nog maar eens wat foto's van je inktvisje.
Fantastisch om te zien hoe dat kleine beestje een spiering naar binnen werkt.

Bijlagen

• barbouri1-s.JPG
    barbouri1-s.JPG
    188 KB · Weergaven: 38
  • barbouri-s.JPG
    barbouri-s.JPG
    200,9 KB · Weergaven: 36
  • barbouri2-s.JPG
    barbouri2-s.JPG
    200 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
wat een mooie paarden...

ik vind ze echt mooi.. het is alleen jammer dat ze moeilijk te houden zijn anders was ik er ook aan begonnen.

gr

Waar een wil is is een weg zeg ik dan maar.
Je moet het echt willen en tijd voor over hebben dan is het prima te doen.
Het kan zeker geen kwaad om levende mysis achter de hand te hebben.
Maar met diepvries en extra vitamintjes en de nodige effort om ze geinteresseerd te houden moet het te doen zijn. Spelen met de stroming om het diepvries voer in beweging te houden is zeker de moeite waard.
wanneer je met diepvries voer werkt is het interesanter de bak niet te voorzien van wieren, anders krijg je te maken met allerlij plagen zoals, planaria, glas anemonen, borstelwormen en nog meer andere ellende.

Coenen in best geeft een perfectie service !

Vorige week zaterdag had ik 6 gele reidi's gehaald bij Aquarium Coenen in best.
ze hadden er wel 200 rondzwemmen in 6 bakken.
ze waren iets aan de magere kant, maar nadat de medewerker was diepvries mysis in de bakken deed was ik overtuig dat ze het aten want ze waren sterk geintersseerd in het diepvries voer.
zodoen hebben we er 6 exemplaren uitgekozen die goe leken uit te zien.
thuis gekomen zijn ze overgewen in een 45L quarantaine bak met verwarming en filterje met ververst water uit de grote systeem.
de dagen daarop heb ik diepvries en levend mysis gegeven, maar ze waren totaal niet geinteresseerd, met als gevolg dat dinsdag avond de eerste dood ging, woendag avond de tweede en donderdag ochtend de derde.
Wat de reden daarvoor is is mij nog steeds niet duidelijk. De barbouri's die ik had waren in dezelfde bak en die hadden niks.

Donderdag ochtend bel ik Coenen op en sprak met de baas, Na overleg besloot ik met alle paardjes naar eindhoven te rijden. Want ik zag de 3 resterende ook op deze manier het niet overleven en dat zou zonde zijn van deze 3 nog levende, mogelijk dat ze in hun eigen vertrouwde omgeving en voer weer gingen eten.

Nadat ik heb aangetoond dat ik niet totaal een nitwit op het gebied van zeepaardjes bent.
Heeft Dhr. Coenen ter plaatsen besloten alle zes paarden om te ruilen voor nieuwe exemplaren. Na het voeren hebben we in de winkel alleen de exemplaren uitgekozen die duidelijk interesse in het voer had en gegeten hebben.

Thuis aangekomen heb ik de paardjes in deplastic zak in de bak gehangen en met druppel methode overgewend, tevens heb ik ze enkel uren in deze situatie gelaten en daarbij eerst verrijkte diepvries mysis gevoerd. Deze paardjes had duidelijk honger want ik heb tot 3 keer toe alles opgegeten. Daarna heb ik een schep levend mysis in het zakje gezet en alles raakte ook op.

Toen ik vond dat hun buikje rond was van het eten heb ik ze losgelaten in de bak.
Momenteel voer ik ze voor 90% met lipovit verrijkte diepvries garnalen, ruto en Dutch mysis.
Deze 6 reidi's zijn zeer gulzig en zijn er als de kippen bij als er gevoerd wordt. Een hele tegensteling to de vorige zes.
Waarom ??? dat is mijn nog steeds niet duidelijk... ik heb er alles aan gedaan dat ze zich vol gingen eten voordat ik ze los liet in de bak dat is het verschil. in de zak zwommen ze tussen het voer dus hoefden ze niet te zoeken naar het voer.

De 6 reidi's doen het nu perfect en ik heb goed hoop om ze lang te houden. Ik ben heel blij met de manier waarop coenen dit afgehandeld heeft. Er zijn winkels die je gewoon laten barsten en de schuld gewoon bij jou leggen met smoezen als waterkwaliteit e.d.
Voor die winkels zeg ik, zo kan het ook en je heb een vaste klant bij en veel positieve reclame !

De paardjes waren trouwens zeer gunstig geprijst.

TOP SERVICE van AQUARIUM COENEN in BEST !

Hele mooie en grote winkel trouwens, zeker de moeite waard om te bezoeken als je in de buurt van eindhoven moet zijn. Tot op heden hebben zijn de grootste hoeveelheid zeepaardje op voorraad in een winkel.

Laatst bewerkt:
afgelopen zaterdag bij WW twee menella gorgonen gehaald en één waaier gorgoon.
De menella zijn rood met witte poliepen en rose met witte poliepen. De waaier gorgoon is lichtbruin met rose poliepen.
de rose menella doet het alleen niet zo fijne en gaan stukken los van van de tak en daardoor zie je kale plekken.

PO4 metingen:
Rif = 0,05
2M bak = 0,05
Specialsbak = 0,5 (nieuwe staalwol geplaatst)

PO4 specialsbak = 0,2
staalwol rif vervangen
vandaag ging de nieuwe waaier gorgoon voor het eerst open

Bijlagen

• waaier.jpg
    waaier.jpg
    240,3 KB · Weergaven: 21
  • rode menella.jpg
    rode menella.jpg
    176,8 KB · Weergaven: 22
  • verloren rose menella1.jpg
    verloren rose menella1.jpg
    187 KB · Weergaven: 19
  • verloren rose menella.jpg
    verloren rose menella.jpg
    198,4 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Hi heel mooi, je hebt een dagboek om duimen en vingers af te likken, je nieuwe gorgonen zijn geen gemakkelijke en ik duim voor je dat ze zo mooi blijven, fantastisch uitsteeekend

Glenn je bewijst maar weer eens dat het niet de fotocamera is die prachtige foto's maakt maar de fotograaf.

makelijk zijn ze inderdaad niet, maar dat is nou juist dé uitdaging.
sommige van deze heb ik al een jaar en met ups en downs. gelukkig zijn ze nu weer in een up fase. Na wat verabderingen in het voer patroon stroming en belichting en veel staalwol lijk ik op het "beter" spoor te zitten.
sommige nps gorgonen zijn zelfs gegroeid met 30% aan lengte en poliep volume. ( dat is de bruine met roze poliepen)
De rode met gele poliepen is na een magere fase nu één jaar na dato exact zoals ik hem gekocht heb (vet en vol met grote uitstaande poliepen)

Hi heel mooi, je hebt een dagboek om duimen en vingers af te likken, je nieuwe gorgonen zijn geen gemakkelijke en ik duim voor je dat ze zo mooi blijven, fantastisch uitsteeekend

Blijkt dat je toch wat verstand van camera's moet hebben om mooie foto's te maken.
Natuurlijk heb ik nog nooit de handleiding gelezen.
je denk, ik koop de best geteste camera van dat moment en je bent klaar, mooi niet dus.
de automatische stand doet het wel voor doorsnee foto's, maar voor al de andere speciale omstandigheden zoals te weinig of teveel licht, macro's e.d. moet je toch gaan stoeien met de handmatige instellingen.

Glenn je bewijst maar weer eens dat het niet de fotocamera is die prachtige foto's maakt maar de fotograaf.

Back
Bovenaan