Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

er moeten er 3 soortvan rondzwemmen in een bak van 60L.
maar echt zwemmen ho maar, liggen maar wat de wieberen op de bodem. als ik er 2 ziet dan heb ik die dag geluk gehad (zijn ~5mm in lengte). ze zullen ooit wel een keer op jacht gaan naar de aasgarnaaltjes.

OMG ik zie nu pas dat je zeekatjes hebt, nou moeten we wel langskomen, ik wil ook zeekatjes!! ;)
[/hysterische modus]
maar hoe doen ze het, vertel alles over de toffe zeekatten! en hoe groot zijn ze eigenlijk?

ik moest de drie gorgonen van zaterdag nog plakken, ze lagen nog gewoon los op de bodem te waaieren met de stroming en gingen goed open. ik was niet tevereden over de layout van mijn specialsbak dus heb ik de heel de bak maar omgegooid.

Een bouwsel gemaakt van steen met PVC buizen als ruggegraat, met één overhang en één pilaar met daarop alle gorgonen, scleronepptya en haarsterren geplaatst.
De oude pilaar heb ik gedeeltelijk ingekort en nog erin laten zitten, wel zoveel mogelijk alle caulerpa verwijderd. een groot deel van het roodwier en krulwier heb ik in de refugium van het rif gezet.
Tevens de verlichting van het refugium 45gr dwars geplaatst en 2 panelen aan de voor en achterzijde van de refugium gezet om verdamping en strooilicht tegen te gaan.

De japonicus die in z'n ééntje de caulerpa in de refugium heeft uitgedund heb ik naar de stekkenbak verplaatst.

2 koralen in de specialsbak doen het niet naar behoren:
- de blauwe gorgoon ( Acalycigorgia )- de poliepen worden steeds kleiner en de takken krijgen een groene slijmerige aanslag en bruine flap, de punten worden ook dunner en en verscijnt draadalgen op de punten.
- de dendronepthya - die word steeds kleine en dunner
ik voer al van alles, cyclop-zee, reefpearls, verse fyto, brachionus, eigen diepvriesmix etc.
de ander gorgonen doen het perfect, ik ga zowieso minder voeren om het fosfaat probleem in te perken (ook naar mijn rif toe).
ik heb het idee dat minder voeren niet veel invloed zal hebben op de gorgonen die het nu wel goed doen.

Laatst bewerkt:
foto's van de verbouwing stekkenbak en daarop volgend de hoekbak

Bijlagen

• Herschaalde kopi&#101.jpg
    Herschaalde kopi&#101.jpg
    134,5 KB · Weergaven: 36
    163,3 KB · Weergaven: 35
    176,6 KB · Weergaven: 37
    140,6 KB · Weergaven: 39
    140,7 KB · Weergaven: 39
Gelukkig...., ben dus niet de enigste die nog zo laat op is..........:p

Flinke verzameling bakken, lijkt er op dat dit meer is als een "zondag's hobby"
Tof hoor, lijkt bijna wel een research laboratorium

haha.... op dat tijdstip heb ik rust en kan gewoon gaan zitten, anders zit ik met mijn klauwen in de één van de bakken:).

Tis een hobby hé :)

Gelukkig...., ben dus niet de enigste die nog zo laat op is..........:p

Flinke verzameling bakken, lijkt er op dat dit meer is als een "zondag's hobby"
Tof hoor, lijkt bijna wel een research laboratorium

vandaag het fosfaat in van het RIF nagegmeten na bijna 44uur (iets minder dag 2 dagen) over rowaphos filteren. de fosfaat is flink gedaald en meet nu 0,1 mischien 0,2 ppm (kleur neigt meer naar 0,1ppm).

Deze koralen hebben het meest geleden onder de te hoge fosfaat (naar gevoeligheid): roze granulosa, groene calendrium, fel groene calustrea, groene formosa, blauwe formosa, groene montiplaat, rode montiplaat, groene hydnopora en de, geel/bruine montiplaat, groene granulosa

Bijlagen

135,7 KB · Weergaven: 27
    151,1 KB · Weergaven: 30
    147,6 KB · Weergaven: 26
    138,2 KB · Weergaven: 26
    141,6 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
verbouwde specialsbak, alle gewone koralen eruit gehaald, nu zitten er alleen plankton feeders in deze bak.
verlichting aangepast naar 3x blauw T8/30 en 1x 865 T8/30W (daglicht) , reflectoren zijn verwijderd.

Bijlagen

140,2 KB · Weergaven: 44
    124,3 KB · Weergaven: 55
    145,8 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
~450L, overloop zit in de 90graden hoek , schuine plaat daartegen geplakt parralel aan de voorruit.

Hoeveel liter is jouw hoekbak, en hoe heb je dat met de overloop gedaan?
Ben zelf bezig om mijn zoetwater hoekbak om te bouwen naar zoutwater, dus moet er ook een overloop in. Ben nu aan het kijken hoe andere dit hebben opgelost, op welke plek ze de overloop gemaakt hebben.

vandaag eindelijk bij jan de groot in almere geweest om zijn naso iteratus op te halen.
mooie grote en vette vis en inderdaad een beetje de bak uitgegroei bij jan.
transport geschiede in een tempexbox met daarin een komo vuilniszak gevuld tot de helf met water. Bij aankomst in rotterdam na zes uren buiten in de auto met een temp van 3graden was de watertemp bijaankomst 25,3graden.
heb hem in de tempexbox 2uren laten overwennen met een 6mm aftakking van mijn opvoerpomp en daarna overgezet in de rif.
De witborst doet wat moeilijk maar hij stoort zich er niet te erg aan.
Flink gevoerd na het inzetten van de naso en 2 spigeltjes tegen de bak geplakt. De witborst en desjardini houden zich effe met hun eigen spiegelbeeld bezig. De spiegels leidende mooi de aandacht van deze twee dominate vissen af.
Hij eet al direct nori vellen en dat is zeer positief, de vorige naso's uit de winkel weigerden vaak te eten, het gevolg laat zich raden.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan