U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bedank voor de tip. Dit zal zeker een goeie optie zijn omdat cement eenmaal broos is wat nu ook blijkt. Zeker als je teveel zand hebt toegepast, geen bewapening gebruikt, een foute cement mengsel hebt en oud cement gebruikt.Glenn, als je je zelf gemaakte reefbones sterker wilt maken (minder breekbaar) dan kun je overwegen om kunststof vezels toe te voegen die ook gebruikt worden als men beton wil storten zonder staalmatten. Bij de Hornbach te halen (als deze weer open is). Vezels zijn een cm of 5 lang en 1 mm dik. Ze zijn niet recht maar voorzien van een zig-zag waardoor het beter hecht aan het cement. Als je een handje vezels toevoegt aan de bones zoals jij die maakt dan zal het echt veel minder breekbaar zijn.
Bekijk bijlage 550633
Dit is foto die een beetje aangeeft hoe de vezels eruit zien.
Deze vezels zijn echter veel breder dan de Sakrete vezels in mijn link hierboven.
Ik heb het zelf gebruikt bij een deel van de opbouw van mijn reef in combinatie met Aqauforest stonefix. Dat waren wel geen bone stucturen maar na uitharding moeilijk kapot te krijgen.
Schoonmaken is onbegonnen werk en ook niet zinvol als je niet van achter de bak naar binnen wilt kijken.prachtig!
Houd je de achterwand express volgroeien met kalkalgen of is dat nog een puntje op de to do lijst?![]()
Terug in mijn dagboek (2014) heb ik de aardbeien en menella beide laten groeien. Maar toen kwam de klad erin. Omdat het best aarbeids intensief was.Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.
In jou handen zal dat wel goed komen.
Leuk om te volgen
En hoe wil je het nu gaan doen als ik vragen mag? Ik heb hier nu ook een paarse staan en die is al een stukje gegroeid. Ik heb best een vuiler bak qua stof deeltjes. Ik voer ook wel veel per dag dus wellicht dat dat goed is. Ben benieuwd naar jouw tactiekTerug in mijn dagboek heb iknde aardbeien en menella beide laten groeien. Maar toen kwam de klad erin. Omdat het best aarbeids intensief was.
Nu ga ik het net iets anders proberen, waardoor ik minder tijd kwijt denk te zijn hieraan.
De sump is the clue.En hoe wil je het nu gaan doen als ik vragen mag? Ik heb hier nu ook een paarse staan en die is al een stukje gegroeid. Ik heb best een vuiler bak qua stof deeltjes. Ik voer ook wel veel per dag dus wellicht dat dat goed is. Ben benieuwd naar jouw tactiek
Leuk!Je (weer) geïnspireerd voelen door NPS-koralen.
Deze keer heb ik ze in mijn opvangbak gedaan, met enkele kleine aanpassingen.
Gele menella
Paarse menella
Tubastrea Faulkerni
![]()
![]()
Gezonde exemplaren en meer dan goeie waterwaarden zijn een goeie uitgangspunt voor dit soort koralenLeuk!
Je begint met hele gezonde exemplaren zo te zien
Nope... werkt voor geen meter haha...Dus dsr werkt niet![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.