Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Feeding time

Verse artemia naupli om de vele anthiasen ff lekker te verwennen.
8071ae080a82566e045c8fbd9cb18e21.jpg
87d300d3aed0cc24fd97304e93f91978.jpg
 
Dit zijn diy lichbalkjes waarmee ik zelf aan het experimenteren bent.
Daar zal je medio 2021 ook meer over horen.
Samen met een nog nieuwer systeem dan EZ2Go. Dit system zal samen met de led een "idiotproof" standaard moeten worden.
Ben je van plan die balkjes uiteindelijk op de markt te gaan brengen?
Natuurlijk biedt jouw basis, full dsr, de meeste mogelijkheden, maar ik kan me ook voorstellen dat veel liefhebbers het zeker in het begin als complex ervaren. Als jij een simpel bruikbaar product kunt bieden waar de gemiddelde liefhebber gewoon een leuk bakje succesvol mee neer kan zetten, zou dat denk ik beslist toegevoegde waarde hebben. EZ en EZ2go zijn denk ik al heel waardevolle aanvullingen, ik ben heel benieuwd naar EZ-autopilot ;) We moeten weer eens bijkletsen.
 
Ben je van plan die balkjes uiteindelijk op de markt te gaan brengen?
Natuurlijk biedt jouw basis, full dsr, de meeste mogelijkheden, maar ik kan me ook voorstellen dat veel liefhebbers het zeker in het begin als complex ervaren. Als jij een simpel bruikbaar product kunt bieden waar de gemiddelde liefhebber gewoon een leuk bakje succesvol mee neer kan zetten, zou dat denk ik beslist toegevoegde waarde hebben. EZ en EZ2go zijn denk ik al heel waardevolle aanvullingen, ik ben heel benieuwd naar EZ-autopilot ;) We moeten weer eens bijkletsen.
Ik zelf niet , mijn passie is ontwikkelen en de hobby zelf optimaal beleven. Wat daaruit voorvloeit is "collataral".
Ik ga de bevindingen vrijblijvend delen met een led leverancier die dat weer op de mark gaat brengen.

Idd is fullDSR de basis van alle daarna ontwikkelde systemen. Dat is gebeurt omdat men fullDSR blijkbaar niet begrijpt of te complex vondt.

Mijn missie is de reefers de juiste tools geven om te slagen. Er wordt al teveel aangerommeld en dat komt onze hobby niet ten goede. Zeker als beginners door verkeerde keuzes steeds "crashed" bij de eerste de beste hindernis.
Daarin ben ik ondanks velen die anders dachten toch aardig geslaagd.

Ik zie het als een taak van geslaagde reefers hun kennis te delen, te faciliteren en anderen te inspireren beter te doen. Zo ontwikkeld onze hobby zich ook op een ecologisch verantwoorde wijze.

Insteek van het nieuwe systeem is de instap nog makkelijker maken, maar wel met de DSR filosofie. Het resultaat is belangrijker dan populistische beloftes.
Want ik sta persoonlijk in voor mijn systemen, door van elk system een tijdlog te maken zodat men de progressie realtime kan volgen.

"EZautopilot",is wel een pakkende naam😝


Ik heb de harig acro nog voor je staan.
Inmiddels gegroeid, gesnoeid en weer gegroeid.🙂20201219_164655.jpg
 
Wat een adembenemende bakken heb jij! Wat zijn die rode oortjes voor soort in dat kleinere bakje van je met als bijschrift Full Led experiment + nieuw doseer system in de ontwikkeling?
Dank je👍
Niet slecht voor een hobbyist die als "prutser"begonnen is toch?😉
 
Dit waar we het voor doen.
In 1 beeld gevat is er zoveel te zien en te beleven.
Als je goed kijkt blijf je steeds nieuwe dingen ontdekken.
Hoeveel vissen zien je ?
Hoeveel soorten koraal zie je?
2b872c06aa08c2dcdcbaae76fb11c854.jpg
Starting with the fish currently present:
2x yellow tang, zebrasoma flavescense
3x Hawaii tang, ctenocheatus tommini
1x convict tang, acanthurus triostegus
1x vampire tang, acanthurus tennenti
1x zebrasoma velifirum
1x chelmon rostratus
2x yellow wrasse, Halichoerus chrysus
1x Anampses Twisti
4x Pterapogon Kauderni
1x canary blenny, Ecsenius midas
2x Synchiropus occelatus
2x Synchiropus Picturatus
2x Pterosynchiropus Splendidus
10x psuedoanthias dispars
5x psuedoanthias tuka
8x psuedoanthias evansi
7x psuedoanthias squamipinnis
2x Valenciennea Sexguttata
3x oxymonacanthus Longistris
1x salarias fasciatus
= 58 fishes
And whomever i forgot.......
 
Door allerlei achterlijke regeltjes hier kan ik jou geen berichtje sturen dus dan maar zo.
Ben jaren geleden bij jou op bezoek geweest heb toen mijn ogen uit gekeken zoveel bakken.
jij kweekte toen ocellarisen doe je dit nog steeds ik zoek er een aantal vandaar.

groetjes Johnm
 
Door allerlei achterlijke regeltjes hier kan ik jou geen berichtje sturen dus dan maar zo.
Ben jaren geleden bij jou op bezoek geweest heb toen mijn ogen uit gekeken zoveel bakken.
jij kweekte toen ocellarisen doe je dit nog steeds ik zoek er een aantal vandaar.

groetjes Johnm
Helaas heb ik zelf PB op de meeste fora's uitgezet, omdat het voor mij ondoenlijk en een onefficient manier van communiceren is.
Ik kreeg sommige vragen soms een paar keer per dag.

Ik ben al in 2012 gestopt met vissen kweken en ben me meer gaan toeleggen op koralen.
Sinds 2012 zijn al de bakken dan ook van een heel ander niveau.20201223_190458.jpg
 
Naam project: "QT140RSL"

Momenteel werk ik al een tijdje aan een dubbel project in deze bak. De resultaten zijn zeer hoopgevend.
Het gaat een samenspel van verlichten en supplementen. Wat hieruit voorvloeit zal over 6 maanden duidelijk worden. Zo lang duurt een test traject. Daar voorafgaand is er ook een net zo lange ontwikkel traject. Tenslotte moet een system die anderen ook gaan gebruiken bijna idiotproof zijn. Ook op lange termijn.
7668b4998e7b6f097e45c9bde86a8c76.jpg
1bcd422e55cd47b67931b262f77bbb0a.jpg
e3ff43982298955ca88933d062c67897.jpg
6aecda36518aeda2f9ae42ca66c15446.jpg
e305cd20eadf4691e0ca59e1ba536fd8.jpg
baad397a6bc1f4fb519e5e7fa9e15969.jpg
36ca3e0c99ece75d332083a9e0370b66.jpg
8463674394fdc8048d1f856a816a6683.jpg
1899298ae629a4414cab7b6538160a1f.jpg
 
Het ziet er in ieder geval prachtig uit ben benieuwd wat je nu weer uit die toverhoed van je haald 👍
Ik ben steeds in strijd met mezelf en probeer mezelf steeds te overtreffen. Hiermee is het weer aardig geslaagd.
Een mix van Acro, sps, lps, gonio, zoa, soft, met Fluo kleurtjes , maar geen noemenswaardige sporen van necrose en dan onder fullLED, zonder waterwissels en deze keer zelfs zonder afschuimer en powerfilter.

Hoe gekker kan je het maken?
 
Ik ben steeds in strijd met mezelf en probeer mezelf steeds te overtreffen. Hiermee is het weer aardig geslaagd.
Een mix van Acro, sps, lps, gonio, zoa, soft, met Fluo kleurtjes , maar geen noemenswaardige sporen van necrose en dan onder fullLED, zonder waterwissels en deze keer zelfs zonder afschuimer en powerfilter.

Hoe gekker kan je het maken?

Mooie kleurtjes :) Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld. Lijkt ook dat je voor weinig overbodige techniek hebt gekozen voor deze bak?
 
Ik ben steeds in strijd met mezelf en probeer mezelf steeds te overtreffen. Hiermee is het weer aardig geslaagd.
Een mix van Acro, sps, lps, gonio, zoa, soft, met Fluo kleurtjes , maar geen noemenswaardige sporen van necrose en dan onder fullLED, zonder waterwissels en deze keer zelfs zonder afschuimer en powerfilter.

Hoe gekker kan je het maken?
Zelfs zonder powerfilter? Moet een typefoutje zijn 😆
 
Spannnend !
Bij de #frag700reef heb ik eindelijk het vertrouwen in fullLED om de laatste 8x T5 buizen eruit te halen.
8x54 watt T5 vervangen voor 4x54watt LEDstrips
Er zaten al 7x54watt LEDstrips erin , nu is het totaal 11x54watt.

Het totaal energie verbruik gaat van 950 watt naar 750 watt

Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar dat zal komen omdat het aquarium zich nog moet omkleuren naar de nieuwe verlichting.
Ik zal de komende tijd gaan spelen met verschillende kleur combinaties om het maximale uit deze rif te halen.
0b8bdd2af9f0622ba53a35dbad0121c4.jpg

5ce3f4405c4a55d4982a624eeb710305.jpg

c7a22fae5d4ea4d10b100927f8f5e88f.jpg

20f6760641684e1ab7f941015d0dee98.jpg

a0149594c5c0e522cf80037e5eabb4a3.jpg
 
Bovenaan