Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

c12ca71c81c146e465a50a7f66dfef95.jpg

ik heb sinds begin 2012 groen licht van "de baas" voor een bak van 300-350x(120-140)x80wh... maar zie tegen een verbouwing op van mij huidige rif, want het moet op die plek komen......
bovendien zoek ik inspiratie en twijfel ik erg over de hoogte.

het dymico systeem is en shallow reef geworden om te kijken of een lage bak beter bevalt.
dan wordt het 350x(120-140)x50wh met een T5 lichtunit wat ook op de dymico staat op een pijp motor of katrol.

een ding is zeker het wordt zodanig gebouwd dat onderhoud aan de koralen een makkie wordt.
met namen het knippen en (gericht) voeren moet geen tijd/energie kosten.

Laatst bewerkt:
Heel mooi Glen wel jammer als hij echt leeg moet he , Aar als je het gaat doen , hulp uit rijswijk staat klaar haha gr jaap

Bedankt voor het aanbod Jaap.
De eerst komende 6 maanden gaat het niet worden jaap. Als ik echt verlegen zit om handen zal ik zeker een beroep op je doen. Ik vraag zelden om hulp van anderen, omdat ik mensen niet wenst te balasten met mijn problemen.
ik ben opgegroeid met de mentaliteit dat als je geeft , je altijd royaal zal terug krijgen mocht je zelf ooit in nood verkeren. Daarom zal ik pas in echte nood bij anderen aankloppen.

Laatst bewerkt:
Echt een mooie bak Glenn. Ik mag altijd graag even in jouw dagboek rond neuzen. Groeten van uit het hoge noorden des lands.

Mvg Peter.

dank je peter, mijn dagboek heeft een aantal functies.
Het is mijn tijdlog waar ik regelmatig in terugkijkt, maar natuurlijk ook mijn manier van informatie delen met anderen.
Daarnaast is het ook een beetje hoe ik het beleeft en wat mij bezig houd in deze hobby.

c7a708d4ade8aa716e6635932e538463.jpg

Laatst bewerkt:
Wordt langzaam toch tijd voor die grotere bak Glenn.
Mooi nieuw begin met je huidige kennis dan staat er binnen no time weer een mooi plaatje.
Alleen nog ff die knoop doorhakken toch

Wordt langzaam toch tijd voor die grotere bak Glenn.
Mooi nieuw begin met je huidige kennis dan staat er binnen no time weer een mooi plaatje.
Alleen nog ff die knoop doorhakken toch
ik ga eerst mij bouw project afmaken,
dan pas ga ik denken aan een nieuwe bak.

met een nieuwe bak opstarten zie ik geen problemen . ik kan het makkelijk enten en zelfs doorkoppelen met het oude systeem.
maar ik zit eerder te denken om het in stappen te doen.

eerst een shallow reef van 250 bouwen deze gekoppeld laten meedraaien met het bestaande rif, dan een groot deel overzetten naar de shallow reef.

een paar maanden later de oude bak ontmantelen alle restante koralen wegdoen.

nieuwe showbak bouwen en kopppelen en dan gelijdelijk allekoralen weer overzetten.

dan stabiliseren en maar laten groeien.

Back
Bovenaan