U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
dank je davany..
vooral niet vergeten te genieten van de mooie dingen van het leven is mijn motto.[emoji41]
ik ben net thuis en in huis is het 28 graden.![]()
vorig jaar zat ik met een piek van 29,5 graden.Begint toch al kritische temperatuur te worden, zou het niet nog hoger laten oplopen Glenn.
Zonder gekkigheid Glenn.
Ik snap dat je veel experimenteert op en met je systeem, maar op het onderdeel 'temperatuurvergevingsgezindheid' zou ik veiligheidshalve stoppen bij 27,5 graad.
Ik merk het iedere zomer weer aan een aantal dieren, 28 is de max
Het is niet zo zeer de temperatuur, maar de oplosbaarheid van zuurstof.
Zeker nu je zonder afschuimer draait kan zuurstofgebrek weleens het nekschot zijn. Zou toch jammer zijn van al die succesvolle jaren![]()
daarom was ik gisteren ook op het water[emoji12] . 1 van mijn andere passies....watersporten...Met zo'n kamertemperatuur zou ik ook m'n huis ontvluchten. [emoji3]
Onderneem je nog wat tegen de onvermijdelijke verdere temperatuurstijging van je bak in de komende dagen?
Glenn,
Wat is volgens jou de maximum temperatuur van het water?
Bij mij is de bak nu 27.6 graden. Ik vraag me af of we in Nederland met één of twee weken warm weer per jaar meteen massaal aan de koelers moeten.
Ik denk persoonlijk dat het niet zo'n probleem moet zijn.
Gr.
Jasper
elke jaar is het bij mij wel een paar dagen boven de 28 graden.. alhoewel ik tot heden geen problemen gezien heb, hou ik de middelen wel paraat..Staat bij mij nu op 28,2 en de flessen in de vriezer zijn bijna bevroren. Normaal zou ik het in deze boerderij zonder problemen goed hebben kunnen houden, maar nu is het buiten wel extreem. Merk eerlijk gezegd nog geen enkel verschil in het gedrag vd vissen. Denken nog steeds maar aan 1 ding, eten, eten, eten.....
je bent te vroeg mitch.. ik moet het nog posten.He glenn bij je eerste pagina zie ik een lampenopstelling juli 2015 maar kan hem niet openen ben ik nou te vroeg of heb ik wat gemist?
voor mij is dit geen dierenleed en ik zet mijn hele bestand echt niet op het spel.Het is geen kwestie van risico nemen Glenn maar het gaat erom als we dierenleed kunnen voorkomen dan moeten we dit met 2 handen aangrijpen. Persoonlijk vind ik dit experiment, want het komt op mij in elk geval over als een experiment, echt te ver gaan
Ik zet mijn hond ook niet in een auto in de volle zon om vervolgens te gaan kijken bij welke temperatuur die zich minder lekker begint te voelen. In plaats daarvan laat ik haar lekker zwemmen als ik thuis kom van mijn werk. Zo zorg ik ook dat de temperatuur in mijn bak niet boven de 26.5 graden komt zodat ik zeker weet dat alle dieren zich lekker blijven voelen.
Ik hoef in elk geval niet te weten of te bewijzen dat bij temperaturen boven de 29 ook nog leven mogelijk is in mijn bak.
Het zijn vaak kleine dingen zoals dekplaten van sump verwijderen, extra ventilator, licht kap open maken, verlichtingsduur verkorten enz. die gemakkelijk enkele graden verschil kan uitmaken en ik raad iedereen aan zoveel mogelijk maatregelen te nemen om te voorkomen dat de temperatuur te hoog oploopt.
het begint met de cooler fans in de kap.
6x op een rij die als een tunnel over de volle lengte blazen...
- de cooler fans zijn regelbaar, waardoor ik deze in de zomer op volle kracht kan zetten en in de winter op minimum. Nu staan ze al een paar dagen vol te draaien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.