Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Er wordt gereageerd op het handelen van de dagboekhouder, zoals vaker voorkomend in dagboeken en dan toch mag er geen afwijkende mening worden gegeven of een tegenargumentatie. Dat is bijzonder vreemd en heeft de schijn van meten met 2 maten.
Ik zag vanmorgen een minder respectvolle reactie voorbij komen in het dagboek van iemand anders. En dat kan wel gewoon?

Bovendien: Glenn weet zich prima te redden in dergelijke discussies en is ook goed in staat om daar zaken te weerleggen of te verduidelijken daar waar hij dat nodig vind.
Ingrijpen door moderatie dmv een zekere opdracht vind ik hier zeer onterecht (ja, ik zal de zeikerd wel weer zijn).

Word een beetje moe van die dierenleed discussies. Als je echt zo tegen dierenleed bent, dan moet je ook zeker geen aquarium houden. Een zeeaquarium is redelijk dierenleed. Koralen worden gekapt, vissen gevangen, en in een kleine bak gestopt.

@glenn,
Gewoon zo door gaan, vindt jouw experimenten altijd erg interessant om te lezen. En kan er alleen maar van leren.

Adviezen en tips zijn altijd welkom, maar laat ze ook als zodanig bedoeld zijn.

iedereen mag een mening hebben, maar dringt het a.u.b. niet op aan een ander!
Dat leid alleen tot het in de verdeging gaan van degene en is een dooddoener voor elke discussie/leer traject.

Mijn dagboek lezen staat vrij aan een ieder, leer je er wat van prima.... daar is het ook voor bedoeld. ik besteed enige zorg aan wat ik post en ga niet over 1 nacht ijs. Vergeet niet dat ik dit ook vooral voor mijn plezier doet.....

Vind je het onzin, ga eraan voorbij of begin een eigen topic, waar je je eigen mening mag/kan ventileren.

Hier gaat het kort samengevat in essentie om in alle topic die ik start :

quotes waar blijkbaar overheen gelezen wordt.

"ik deel mijn persoonlijke ervaringen. Als anderen dat ook doen, krijgen we een breder beeld hoe koralen zich in de geissoleerde omgeving van onze aquariums kunnen aanpassen."

" Dit soort info kan ook gewoon verzwegen worden en iedereen kan dan omzichtig doen en 2 keer nadenken voordat ze hun eigen ervaringen posten. Hierdoor leren wij met z'n allen niks en blijft alles bij het oude bekende."

Laatst bewerkt:
Sorry Glenn maar in dit betoog kan ik niet meegaan. Het is bekend dat vissen dieper water opzoeken als het oppervlakte water warmer wordt. Dit doen ze met een reden. Warmer water bevat namelijk minder zuurstof en dat hebben vissen nodig. Feit is ook dat complete koraal riffen afsterven inclusief vissenbestand door de stijgende temperatuur van het zeewater in deze gebieden, en dan hebben we het nog niet eens over de extreme temperaturen waar jou bak nu op staat. Het is niet verkeerd om iets aan te nemen wat allang bewezen is.

Ik begrijp juist niet dat je de maatregelen hebt staan maar niet gebruikt. Dit komt op mij over als “uitroken” en kijken tot hoe ver je kan gaan, maar met wat als doel ? Dat we straks geen maatregelen tegen warm weer hoeven te nemen of dat we onze bakken allemaal op 28 graden moeten gaan draaien, gewoon omdat het kan ?

In mijn ogen is dit experiment dus zinloos en voegt niets toe aan onze hobby. Wat mij betreft mag je dit experiment afvinken op je lijst en de stekkers van die airco's in het stopcontact steken.

Overigens is het laatste gedeelte wat je schrijft over het wel of niet uitvoeren van waterwissels compleet irrelevant in deze.

Beste Eric,
Laten we het eens zijn dat we allebij een ander visie hebben over deze onderwerpen.[emoji12]

We leven in een democratie dus het kan........
overigens vind ik Tyrant een leuke serie...

Ieder zijn eigen werkwijze.
Die van Glenn is duidelijk.
Die van de vele reageerders eveneens.

Terug on topic: Glenn's aquarium verzameling.

Verdere discussie over de risico's van hoge temperaturen graag in een separaat hierop gericht topic ;)

100% mee eens..

ieder zijn mening en vrijheid in wat ie doet.
Als dat niet mag verdwijnt alle vrijwillige/vrijblijvende info in de doofpot en durft men niks meer te (mede) delen.

in zo'n situatie zal alleen ruimte zijn voor "gelijke denkers" op een forum.
De mensen die geen zin hebben om steeds neergesabeld te worden verdwijnen naar de facebook groepen.
Mijn ervaring met FB is dat het prima is voor promotie en verkopen, maar alle info na een paar dagen als verloren mag worden beschouwd.

Vrijblijvende tips en trucks prima!

Discussies horen in een separate discussie draadje.
Echter wie durft het te starten en met welk doel? Wie zal het lezen en daarop ook zinvol kunnen/willen reageren?

Er wordt gereageerd op het handelen van de dagboekhouder, zoals vaker voorkomend in dagboeken en dan toch mag er geen afwijkende mening worden gegeven of een tegenargumentatie. Dat is bijzonder vreemd en heeft de schijn van meten met 2 maten.
Ik zag vanmorgen een minder respectvolle reactie voorbij komen in het dagboek van iemand anders. En dat kan wel gewoon?

Bovendien: Glenn weet zich prima te redden in dergelijke discussies en is ook goed in staat om daar zaken te weerleggen of te verduidelijken daar waar hij dat nodig vind.
Ingrijpen door moderatie dmv een zekere opdracht vind ik hier zeer onterecht (ja, ik zal de zeikerd wel weer zijn).

we leven niet in een ideale wereld.

er worden regels gemaakt om een doel te dienen. Er zijn zat voorbeelden in de wereld waarbij een regel compleet voorbij gaat aan waarvoor ze gemaakt zijn. Moet je in een dergelijk situatie dan de regels negeren, of juist de regel tot de letter toepassen en een nog grote onrecht laten geschieden?
voor beide stellingen geld dat er genoeg mensen te vinden zijn.
in een democratie beslist de wetgever/handhaver, want die heeft het complete plaatje die draagt dan ook de verantwoordelijkheid voor zijn beslissing.

ze zeggen vaak "de beste stuurlui staan aan wal"

de harde realiteit:
er wordt in de wereld overal met meerdere maten gemeten. Daarbij wordt het belang van de gemeenschap voor de individu gezet.

het is de individu die zijn plaatst niet weet.
Advies moet vrijblijvend zijn.
het enige wat je bereikt met mensen kleineren en meningen opdringen is dat je haantjes gedrag krijgt en dat leidt weer nergens heen.

Woorden zeggen veel... maar de motivatie achter de woorden achterhalen zegt veel meer..

" het is de toon die de muziek maakt"

Als je echt zo tegen dierenleed bent, dan moet je ook zeker geen aquarium houden. Een zeeaquarium is redelijk dierenleed. Koralen worden gekapt, vissen gevangen, en in een kleine bak gestopt.

@glenn,
Gewoon zo door gaan, vindt jouw experimenten altijd erg interessant om te lezen. En kan er alleen maar van leren.

Zo was het 30 jaar terug en nu geld dat ook nog steeds voor veel soort, die nog niet als houdbaar worden beschouwd. We kunnen nu stoppen met proberen, of we kijken 10 jaar verder welke ook houdbaar worden.

ik heb een visie en die deel ook met anderen, die daar ook voor open staan.
Soms deelt het lot je een rol toe. Je bedankt ervoor, of je pakt het aan en dient de gemeenschap. Als het je makkelijk afgaat is dat mooi meegenomen. ik zie het als het optimaal benutten van gaven die mij toebedeeld zijn. Want voor de TV of achter de geraniums zie ik niet zitten.[emoji12]

Eric wat ik Zie ben je ook duiker en jij bent nog nooit op plekken geweest waar het water warmer was dan 28c ? De eerste paar meter En de vissen gewoon zwemmen en niet naar beneden gaan ?
En de koralen er prachtig bij staan . En dan er bij ik ken Clenn niet persoonlijk maar wat ik van hem lees en Zie zal hij nooit zijn bak op het spel zetten

clenn ik vind het super wat je doet !!!
Persoonlijk heb ik aardig baad met wat je met ons deelt
wij zijn nu op een hele andere manier met onze hobby bezig
dankzij DSR en jouw visie op bepaalde dingen
Gr Edwin

Alle niet ter zake doende post 's hierboven laat ik voorbij gaan daaruit is in het verleden vaak genoeg gebleken dat dit tot niets leidt.

Inhoudelijk over het onderwerp heb ik nog wel een vraag :

Los ervan dat de uitkomst van je experiment volgens mij bekend is (althans volgens mijn research en kennis), moet je volgens mij toch een bepaald doel hebben wat je wil bereiken voordat je een experiment gaat uitvoeren, zeker als je hiermee dieren in gevaar zou kunnen brengen. Dit doel is mij nog niet duidelijk.

Dus Glenn, als je me nog te woord wil staan :rolleyes: zou ik hierop nog graag een toelichting willen hebben.

Groeten,
Erik

Beste Glenn:
- jouw manier van communiceren... plus
- je hebt schijnbaar echt geen idee hoe dit ervaren wordt...
Dat is het laatste wat ik wil delen en wat ik je nog goed bedoeld wil meegeven.
ik weet heus wel wat ik doe marjan.
ik ben geen kind van 13 die de les gelezen hoeft en kan dingen goed op hun plaatst zetten.

ik bekijk het in het groter plaatje
je kan 1 persoon intensief begeleiden of je kan met dezelfde inspanning xxx mensen blij maken.
het is de moderne tijd met moderne media, daar hoor een moderne manier van kennis delen bij.

om steeds door de barierre van weerstand te komen moet je van goede huize komen.
ik heb die taak op mij genomen, om het verschil te maken hoe men met elkaar omgaat en om de beginners die vaak 101 verschillende en soms tegenstijdige adviezen krijgen (die vaak eindigen in een hanengevecht) ook enig kans/recht van spreken te geven.

het is "the state of the mind"...
Als je anders naar zaken kijk, zie je vaak waar het om draait en kijk je door de ruis heen. Helaas kan niet iedereen dat.

met welk gedachte begin je te lezen?
dat bepaald hoe een bericht geinterpreteerd wordt.

ik begin positief te lezen... maar als je steeds dezelfde boodschap in een ander verpakking krijgt wordt het voorspelbaar.

Laatst bewerkt:
Alle niet ter zake doende post 's hierboven laat ik voorbij gaan daaruit is in het verleden vaak genoeg gebleken dat dit tot niets leidt.

Inhoudelijk over het onderwerp heb ik nog wel een vraag :

Los ervan dat de uitkomst van je experiment volgens mij bekend is (althans volgens mijn research en kennis), moet je volgens mij toch een bepaald doel hebben wat je wil bereiken voordat je een experiment gaat uitvoeren, zeker als je hiermee dieren in gevaar zou kunnen brengen. Dit doel is mij nog niet duidelijk.

Dus Glenn, als je me nog te woord wil staan :rolleyes: zou ik hierop nog graag een toelichting willen hebben.

Groeten,
Erik

Eric ...waar leest jij dat dit temperatuur verhaal om een experiment gaat ?
Heb ik in een "slip of the finger" dat ergens als zodanig expliciet geuit ?

ik doe dit al jaren zo.....
wat ik in mijn dagboek plaatst is de persoonlijke log van mijn aquarium, die voor mijzelf en eventueel anderen die dat intereseren als een baken van informatie kan dienen.

Alle pieken en dalen staat in mijn dagboek. Je moet er wel de juiste info uit ventileren en goed lezen.

Laatst bewerkt:
En dan er bij, ik ken Glenn niet persoonlijk, maar wat ik van hem lees en Zie zal hij nooit zijn bak op het spel zetten

Glenn ik vind het super wat je doet !!!
Persoonlijk heb ik aardig baat met wat je met ons deelt.
wij zijn nu op een hele andere manier met onze hobby bezig
dankzij DSR en jouw visie op bepaalde dingen
Gr Edwin

ik zal dat zeker niet doen (en heb het ook al aangegeven) ... je moet eens weten wie er een gat in de lucht spingen als ik dat wel zou durven....

Dat is dus precies zoals ik het bedoeld hebt. je hoeft geen vriendjes privilege te hebben om gebruik te maken van mijn ervaringen, experimenten en bevindingen. Het is vrij beschikbaar.

ik ben benaderd door IT specialit die mij een oplossing aanboden wat inhield:
- Glenn je gooi je kennis te grabbel.
- je moet paid service met login beginnen, waar mensen vragen kunnen stellen en data kan opzoeken.
-je moet laten betalen voor de download van je calculator
- hij kon de app en setup regelen

ik heb het aanbod afgeslagen, omdat het voorbij gaat aan waar ik voor sta... die persoon snapte mij gewoon niet...

Laatst bewerkt:
het werd teveel van het goede , dus ff een paar flinke stukken eruit gehaald

genoeg stroming en licht zijn mijn grootste problemen.

KH verbruik van 2,5dkh per dag.. stel je voor wat er dan gebeurt als de doseerunit uitvalt..

51d9fc4c9e37b36a57abc7a9110232c3.jpg

562c21ddfebbb8de483c5fbd7dc1089c.jpg
0aacabe2e402a5bdade20007f34f2ff8.jpg

ed22df27e8ccf3ef3262c9c847def77a.jpg

het werd teveel van het goede , dus ff een paar flinke stukken eruit gehaald

genoeg stroming en licht zijn mijn grootste problemen.

KH verbruik van 2,5dkh per dag.. stel je voor wat er dan gebeurt als de doseerunit uitvalt..

51d9fc4c9e37b36a57abc7a9110232c3.jpg

562c21ddfebbb8de483c5fbd7dc1089c.jpg
0aacabe2e402a5bdade20007f34f2ff8.jpg

ed22df27e8ccf3ef3262c9c847def77a.jpg
Hier nog zo'n probleem van ruimte gebrek.. moet echt eens goed gaan zoeken naar een groter aquarium uploadfromtaptalk1435938561322.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

ik zal dat zeker niet doen (en heb het ook al aangegeven) ... je moet eens weten wie er een gat in de lucht spingen als ik dat wel zou durven....

Dat is dus precies zoals ik het bedoeld hebt. je hoeft geen vriendjes privilege te hebben om gebruik te maken van mijn ervaringen, experimenten en bevindingen. Het is vrij beschikbaar.

ik ben benaderd door IT specialit die mij een oplossing aanboden wat inhield:
- Glenn je gooi je kennis te grabbel.
- je moet paid service met login beginnen, waar mensen vragen kunnen stellen en data kan opzoeken.
-je moet laten betalen voor de download van je calculator
- hij kon de app en setup regelen

ik heb het aanbod afgeslagen, omdat het voorbij gaat aan waar ik voor sta... die persoon snapte mij gewoon niet...

Gelukkig want nu blijft DSR betaalbaar
En is goedkoper dan waterwissel ik probeer zelf ook wat Bij te houden
en dat is DSR met Bacterial Activator vooral voor beginnende bakken
maar kom ik later nog op terug ben noch druk met testen
Gr Edwin

Back
Bovenaan