U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dat heb ik nou ook elke dag... maar dat is dan dus toch een goed teken lijkt me??
Ook nog de fosfaat getest met de nieuwe door redsea aangegeven methode met 0,5ml reagent A..
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?t=150064
Mijns inzien is de 0,5ml methode een hele verbetering m.b.t. leesbaarheid.
Hoewel ik de in de handeleiding beschreven methode gewoon kon aflezen..met hetzelfde resultaat, schijnen veel mensen daar toch een probleem me te hebben.
Het resultaat was 0,06ppm
Wat bijzonder is dat bij de verhouding PO4=0,06ppm en NO3=5>2,5ppm de ruiten duidelijk groen uitslaan met een etmaal. (Vanaf de zijkant bekeken)
Bekijk bijlage 429944
greetings, GlennF
Hi Glenn,
wat de alg betreft is dat ook mijn ervaring. Gaat de nitraat echter richting de 10 of daarboven dan wordt de alg echter bruin.
Wat wel scheelt is of je reflectors gebruikt op de lampen, toen ik nog geen reflectoren op de lampen had kon ik elke dag mijn
ruiten schoonmaken met de door jouw genoemde waardes, nu met reflectoren kan ik dit om de dag tot om de twee dagen doen.
Kwestie van de reflectoren van de ruit af te stellen.
groet
Adri
Ik zelf heb ook om de 2 dagen een groene waas op de ruiten. Bij mij is de verhouding fosfaat (P)4) 0,06 en nitraat (NO3) 1. Even snel de ruitmagneet erover heen en het ziet er weer prima uit.
Mooie foto die laatste!
Ik merk nu dat mijn fosfaat op 0 staat en mijn nitraat op 2,5ppm dat mijn aanslag op de ruiten juist wit is ipv. groen. Voorheen met wat meer fosfaat was dit groen. Ik ben nu ook maar wat leidingwater bij aan het mengen om mijn fosfaat wat omhoog te kunnen krijgen. Ik draai full led.
Op dit moment heb ik dagelijks een lichte alg aangroei (groen) op de ruiten met een nitraat van 2,5 en een fosfaat van 0,05.
Ten tijde van tekorten (0,00 fosfaat, 0,2 nitraat) was dit een stuk erger en had ik dagelijks een hele dikke aanslag.
Allen bij 4x JBL T5 en 3x 150w full-spectrum (Chinese) LED op 30%
Vandaag voorruit 24 uur na reiniging..
Bekijk bijlage 429981
Ziet er netjes uit en niet storend van voren gezien.
De achteruit is 3-4 dagen niet gereinigd... die schreeuwt om een schoonmaak beurt...
Bekijk bijlage 429982
greetings, GlennF
Pff dan ben ik gelukkig niet de enige die er last van heeft.
mvg Jaap.
Last....? Of gratis plankton ?
greetings, GlennF
met een PO4 van 0.04 en een NO3 van 5 , welke al zeker een maand of vijf zo is hebben we hier zo eens in de twee dagen een licht groene waas op de ruiten , maar ook toen de NO3 op 10 zat was dit zo , voeg dagelijks 8 ml carbon , 0.05 fe trace en 0.05 mangaan toe
bak heeft als verlichting een combi van led en t5
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.