Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hoever staat je eerste lamp vanaf xe voorruit anja en gebruik je een reflector om het licht weg te sturen van de voorruit.

greetings, GlennF

eerste rij met leds staan zo'n 12 cm van de ruit af, er wordt geen gebruik gemaakt van reflectors op de led, beide t5 hangen in het midden van de bak
wat mij wel opval is dat de plaatsen waar de stromingspompen [ die in de achterwand zitten ] de voorruit raken de aanslag minder is

eerste rij met leds staan zo'n 12 cm van de ruit af, er wordt geen gebruik gemaakt van reflectors op de led, beide t5 hangen in het midden van de bak
wat mij wel opval is dat de plaatsen waar de stromingspompen [ die in de achterwand zitten ] de voorruit raken de aanslag minder is

Ok.. dus eigenlijk weinig spreilicht op de voorruit, omdat led gebundeld licht geeft en je T5 met de spreiding weg van de ruit is geplaatst. Idd waar de stroming op de ruit botst is er een schone plekt maar om die plek is er op den duur meestal ook een dikke ring met aangroei.

greetings, GlennF

Die haarster is die wel geschikt voor beginners? Ik vind dit super mooi koraal en wat voor voeding geef je aan deze haarster? Ik vind hem veel lijken op mijn taxus die ik voor in mijn tuin heb staan. Ik zie op internet diverse kleurenpracht staan, maar nergens kan ik iets vinden of het geschikt is voor beginners. Prikken ze ook als je er tegen aan komt en ik ben info tegen gekomen dat ze door je bak heen kunnen wandelen en makkelijk splitsen. Klopt deze info?

Die haarster is die wel geschikt voor beginners? Ik vind dit super mooi koraal en wat voor voeding geef je aan deze haarster? Ik vind hem veel lijken op mijn taxus die ik voor in mijn tuin heb staan. Ik zie op internet diverse kleurenpracht staan, maar nergens kan ik iets vinden of het geschikt is voor beginners. Prikken ze ook als je er tegen aan komt en ik ben info tegen gekomen dat ze door je bak heen kunnen wandelen en makkelijk splitsen. Klopt deze info?

Het is een lager diersoort net als de zeesterren en geen koraal. Nee... het is absoluut NIET makkelijk en niet geschikt voor beginners. Deze vangen zooplankton met hun tentakels. De meesten houden hem niet langer als 3 maanden in leven.
Ze kleven net plakband maar prikken niet.
Wandelen doen ze, splitsen heb ik nog niet gezien

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Het is een lager diersoort net als de zeesterren en geen koraal. Nee... het is absoluut nakkelijk en niet geschikt voor beginners. Deze vangen zooplankton met hun tentakels. De meesten houden hem niet langer als 3 maanden in leven.
Ze kleven net plakband maar prikken niet.
Wandelen doen ze, splitsen heb ik nog niet gezien

greetings, GlennF

In dit filmpje https://youtu.be/1wXI9_Oj5wQ krijgen ze hier zoöplankton te eten? Ik heb al in de gaten naast zeebak mag ik mij ook gaan verdiepen in voedsel voor wat ik in de toekomst in mijn bak wil hebben. Dus een lager diersoort en sorry dat ik het onder koraal zette. Dan mag ik mij ook wel eens verdiepen wat voor algen ik in huis mag halen, zodra ik deze Greenblotch Parrotfish, Sparisoma atomarium met de tijd aan kan schaffen of komt dit overeen kwa voedsel als jou lagere dier haarster. Kweek je alles zelf en weet jij goeie pagina's voor mij met super info over voedsel kweken, want tot zover ik weet is het ook in diepvries verkrijgbaar, maar hier maak je ze niet gelukkig mee lees ik overal.

In dit filmpje https://youtu.be/1wXI9_Oj5wQ krijgen ze hier zoöplankton te eten? Ik heb al in de gaten naast zeebak mag ik mij ook gaan verdiepen in voedsel voor wat ik in de toekomst in mijn bak wil hebben. Dus een lager diersoort en sorry dat ik het onder koraal zette. Dan mag ik mij ook wel eens verdiepen wat voor algen ik in huis mag halen, zodra ik deze Greenblotch Parrotfish, Sparisoma atomarium met de tijd aan kan schaffen of komt dit overeen kwa voedsel als jou lagere dier haarster. Kweek je alles zelf en weet jij goeie pagina's voor mij met super info over voedsel kweken, want tot zover ik weet is het ook in diepvries verkrijgbaar, maar hier maak je ze niet gelukkig mee lees ik overal.

Ze krijgen in het filmpje gewoon diepvries mysis.
Helaas kost het zelf kweken van voer mij teveel tijd . Het moet wel leuk blijven.

greetings, GlennF

Zo krijg ik dus mijn spontane stekken....
Bekijk bijlage 430094
greetings, GlennF

Dus diepvries voer kunnen ze goed op leven en ook voorkeuren voor bepaalde merken?
Volgens mij voer jij 3x per dag jou zeepaardjes of heb je daar een speciaal apparaat voor of neemt jou vrouw ook af en toe je taken over?
Deze bijt dus spontaan stukjes af en laat het daarna vallen. Geinig.
Welk soort vis is dit?
Mijn schatting is een lipvis.

Dus diepvries voer kunnen ze goed op leven en ook voorkeuren voor bepaalde merken?
Volgens mij voer jij 3x per dag jou zeepaardjes of heb je daar een speciaal apparaat voor of neemt jou vrouw ook af en toe je taken over?
Deze bijt dus spontaan stukjes af en laat het daarna vallen. Geinig.
Welk soort vis is dit?
Mijn schatting is een lipvis.

Diepvries voer is prima.. maar sommige soorten vereisen toch iets extra zoals mijn naso en scarus quoyi.. namelijk koi pelles en noribladen.
Zeepaardje bak is helaas al een tijd niet meer, de meeste paardjes leven maar 1,5- 2,5 jaar.

Dat is een idd een lipvis.
Vermoedelijk een cirrhilabrus soort

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Deze acro is zich nu aan het ontwikkelen. Zowel groei als kleur zijn aan het veranderen en ik weet niet wat het gaat worden.
ik heb een flinke stuk in het dymico systeem geplaatst, om te zien wat het gaat doen.

17122152792_f8b91768ba_c.jpg

Deze hystrix komt bij Jacodg vandaan en die had het weer van Robt vandaan
eerst zat er een rode pluisalg in het hart die niet te verwijderen was.
uiteindelijk heb ik het in stukken gebroken en alleen de algvrije delen ruim afgesnoeid.

al die tijd vroeg ik mij af waarom hij niet roze werd.
toen ik een andere roze stek van rico of brain kreeg bleek dat deze een rode variant was en dus nooit lich roze zou gaan worden.
binnenkort ga ik mijn lampen weer vernieuwen en ga ik kijken als ik met bepaalde kleur buizen dit kan accentueren of verbeteren

wel staat deze nu en beetje teveel in de schaduw van het grote formosa woud.

16937513199_93e09ed6e2_c.jpg

Die vis ziet er erg goed uit!

Ik moet nog ff wachten voordat de koralen zo de bak uit groeien maar het is hier wel weer op de rit.

groet,
Adri

Die vis ziet er erg goed uit!

Ik moet nog ff wachten voordat de koralen zo de bak uit groeien maar het is hier wel weer op de rit.

groet,
Adri

Het is de baas is de bak en soms kan ie wel etteren...vooralsnog niet overdreven..

Mooi om te horen dat jou bak weer op de rit zit. De reden achterhalen is altijd mijn eerste prioriteit....

greetings, GlennF

Back
Bovenaan