Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Wat voor medicijnen gebruik je hiervoor?

Experimenteel op basis van zware metalen, waar ik nu liever niet teveel over wilt zeggen, om ongelukken ermee te voorkomen.
Het werkt steeds wel, maar na 4-5 maande gaat de flower steeds in remission...
Misschien moet ik de behandeling op de piek herhalen voordat het in remissie gaat.

greetings, GlennF

Ok, snap ik! Enig idee waarom/waardoor de flower in remissie gaat? Is dat vaker het geval bij flowers of is dit een specifiek geval?

Glenn ik heb dit ook gehad met 1 van mijn 2 flowers.
Ik ben er nooit achter gekomen wat de oorzaak was het enigste wat ik heb geprobeerd is een Betadine badje.
Een deel van de flower leek toen wat op te knappen maar na een aantal weken was het toch einde verhaal.
Komt deze ziekte alleen bij flowers voor of zijn er nog meer koralen die deze ziekte kunnen krijgen?

Mvg Annamariska

ik heb ook betadine geprobeert, maar dat zetten geen zoden aan de dijk
dit is specifiek op de flower...

Glenn ik heb dit ook gehad met 1 van mijn 2 flowers.
Ik ben er nooit achter gekomen wat de oorzaak was het enigste wat ik heb geprobeerd is een Betadine badje.
Een deel van de flower leek toen wat op te knappen maar na een aantal weken was het toch einde verhaal.
Komt deze ziekte alleen bij flowers voor of zijn er nog meer koralen die deze ziekte kunnen krijgen?

Mvg Annamariska

17097762136_1b1d53a116_b.jpg

Als je dit ziet
uploadfromtaptalk1430156451033.jpg

Is het tijd hiervoor
uploadfromtaptalk1430156559866.jpg
Dan kloppen je meetresultaten niet meer!!!!
Tijd voor nieuwe testen!

Bijna lege reagenten geven een te grote foute uitslag en zijn waardeloos.

In dit geval meet de KH op de referentie vloeistof van 6,7dkh
Oude test = 5,6dkh
Nieuwe test= 6,4

Bij een het test van aquariumwater geeft de oude test 7,6dkh en de nieuwe 8,6dkh.
Het verschil is dus redelijk linear.

De Ca test geeft op de oude (bijna lege) test 410 ppm.
De nieuwe test geeft 480ppm aan.

Als je hiermee (foute KH en Ca testen) gaat sturen krijg je problemen. Dit uit zich in neerslag reacties en PH problemen als gevolg.

Als ik de Jodide test erbij neemt die ook bijna leeg was en dus de derde test is die foutief was.

Is er een gezegde:
'Trouble comes in threes'

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Hoi Glenn,

Dit zijn nog eens verschillen. Dank voor de tip. Welke kan ik nou het beste kiezen of is gewoon per batch afhankelijk van hoe goed ze zijn...? Altijd de test, testen dus....alleen twijfel ik dan weer aan de referentie vloeistof. Kunnen we daar wel van op aan? Ik gebruik Fauna marine?

Alvast bedankt.

Mvg,

B

ach ja Glenn, ook jij zult er aan moeten geloven , maar je weet het snoeien doet groeien ;)

Handig als je een reserve pomp heb...
Hoef je niet alles adhoc te doen.
Deze Stond al 2 jaar niks te doen.

Kan mijn andere pomp rustig in de azijn zonde dat ik mij hoeft te haasten om het weer operationeel te maken.
Door de foute test (bijna lege testen),is mij Kh en Ca iets te hoog opgestuurd met neerslag als gevolg. Dus de pompen kalken te snel aan en gaan herrie maken.

greetings, GlennF

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1430228810401.jpg
    uploadfromtaptalk1430228810401.jpg
    22 KB · Weergaven: 53
Back
Bovenaan