Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Deze bak had geen functie en werd niet onderhouden, hierdoor kreeg je veel detritus en flap als gevolg ( bij licht).
Er zit een dikke drab in de bodem die zelfs aan de de bovenkant van het zand zichtbaar was.

Ga er tijdelijk de stekken in opvangen.
Dus grote schoonmaak is vereist!

Powerfilter van 2500liter/u erin. En wachten tot het helder is.... De bak zelf is 75liter :D
uploadfromtaptalk1430236243968.jpg

uploadfromtaptalk1430236251186.jpg

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Goed bezig Glen 😄gr jaap

Dat is de niks beters te doen modus jaap...

Je zal je afvragen... "He een... die Glenn is wel lekker bezig met zij aquariums".
Dat klop... De Renovatie ligt 2 weken stil, want mijn broertje is 2 weken op vakantie met zijn gezin en dan ga ik niet in mijn eentje klussen..... :D

greetings, GlennF

Na omroeren van het zand om de steentjes en gruis te verwijderen en 8 keer de watten met drab uispoelen en daarop volgende een nachtje filteren zie het resultaat.
Vanochtend de ruiten gereinigd en viola, schoon zand en bijna kristal helder water.

uploadfromtaptalk1430308304476.jpg

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Waarom heb je die twee bakken met steentjes in je 'stekkenbak' staan?

Druk baasje ben je Glenn. Er gebeurd weer erg veel en ik zie weer mooie, creatieve oplossingen.

Maar pas op dat je stekkenbak niet ook gesnoeid moet worden [emoji16]

Druk baasje ben je Glenn. Er gebeurd weer erg veel en ik zie weer mooie, creatieve oplossingen.

Maar pas op dat je stekkenbak niet ook gesnoeid moet worden [emoji16]

haha.. zit er dik in. mijn vorige stekkenbak is een goniopora thema bak geworden.(die nu weer te vol staat)

het acropora formosa oerwoud:
16937514579_693032f54b_b.jpg

Wat een ongeloofelijk mooie kleuren zo zeg, prachtig.
Ik zie links op de foto een rode monti. Groeit die bij U ook zo over het steen, als een tapijt? Bij mij is die echt een plaag aan het worden. Heb gisteren zelfs hele stukken met Superfast A en B mix moeten afplakken zodat het niet verder gaat groeien. Heeft al enkele hystrix stekjes compleet overgroeit!

Back
Bovenaan