Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Erg mooi!

Wat ik me afvraag, zet jij nieuwe aanwinsten (vissen, koralen, lagere dieren) in quarantaine of gaan ze meteen je hoofdbak in ?
Mocht dit al op een van de 293 voorgaande pagina's staan, sorry dat ik deze niet allemaal heb gelezen ;)

Dat begrijp ik, dat is niet even een klus die je zomaar even doet. Er gaat een hoop planning en voorbereiding aan vooraf. En misschien is het wel goed zo. Zou jammer zijn als je jawsee achterna zou gaan als je begrijpt wat ik bedoel....

Als dat gebeurt is het (voorlopig) einde hobby. Daar ben ik me ervan bewust.
Aan de andere kant, mijn hele leven met enkele pauzes van 1 of 2 jaar na, heb ik aquariums gehad. Dus het zit in de genen. Dat ban je niet zomaar uit.

Daarnaast zie ik alles als een uitdaging, elke tegenslag zie ik als een gelegenheid om te verbeteren.

=================

Mocht ik het gaan doen dan gaat het in 2 etapes...

Eerst een nieuwe 2,5 meter shallow reef opstarten en deze overenten met alle mooie stukken. Dan dubbel draaien voor een tijdje. Als de 2e bak mooi ingegroeid is gaat de huidige bak weg in een mega uitverkoop.
Dan een nieuwe bak bouwen, want die moet exact op die plek terug komen.
300x120x70wh en doorkijk is mijn wens...
Dan ga ik die weer bezetten met koralen vanuit de 2,5 meter shallow reef.

Daarna gaat de shallow reef als .......... dienst doen.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Erg mooi!

Wat ik me afvraag, zet jij nieuwe aanwinsten (vissen, koralen, lagere dieren) in quarantaine of gaan ze meteen je hoofdbak in ?
Mocht dit al op een van de 293 voorgaande pagina's staan, sorry dat ik deze niet allemaal heb gelezen ;)

Mijn ervaring is dat het per geval verschilt.

Ik heb diverse bakken aangekoppeld, die ik anytime los kan koppelen.
In het verleden heb ik ook vissen apart gezet en dit losgekoppeld.

Het begint met het kopen van een gezonde vette vis....

koralen ondergaan een visuele controle en gaan direct in de bak

Als de vis gezond is gaat het direct in de hoofdbak.

Als ik vermoed dat het beestje zwak is, gaat het eerst in quarantaine.
Ik denk dat gezonde vissen zich goed stand kunnen houden tegen parasieten en dat stip altijd begint bij de "zwakke" ingebrachte vis door de stress die ze ondergaan en daarmee de rest aansteken.

Daarnaast draai ik 24/7 op ozon en uv. Dat zou ik niet anders meer durven met de huidige bezetting

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
16503548843_b508f3c8b2_b.jpg

Deze foto's geven me een totaal ander beeld van je bak dan eerdere foto's.

Prachtige combinatie van LPS, SPS en leders. Mooi volgroeid, doet erg natuurlijk aan en benaderd aardig mijn smaak.

Ook de complimenten voor de fotograaf. Zijn er maar weinig die een aquarium zo mooi qua kleur en scherpte kunnen weergeven.

Deze foto's geven me een totaal ander beeld van je bak dan eerdere foto's.

Prachtige combinatie van LPS, SPS en leders. Mooi volgroeid, doet erg natuurlijk aan en benaderd aardig mijn smaak.

Ook de complimenten voor de fotograaf. Zijn er maar weinig die een aquarium zo mooi qua kleur en scherpte kunnen weergeven.

Ik heb juist philips verzoek ingewilligd voor de shoot, omdat iedereen een andere kijk op zaken heeft.
Wat de eene mooi vind, hoef een ander niet perse zo te ervaren. Smaken verschillen eenmaal en dat is maar goed ook.

Het is een mixed reef, dus alles hoort erin te zitten.

greetings, GlennF

Van de week zag ik dat mijn KH test bijna op was. Ik schat nog een 5 -10 testen.
uploadfromtaptalk1429513085946.jpg

Ik heb een nieuwe test aangebroken en toen een veregelijk meting gedaan.
Oude test gaf 7,6dkh
Nieuwe test gaf 8,2dkh
Verschil = 0,6dkh

De nieuwe bijgeleverde referentie vloeistof van 6,7 meet met de oude test 5,6dkh. De nieuwe test geeft aan 6,4
Verschil met oud set= 1,1dkh
Verschil met nieuwe set = 0,3dkh

Mijn idee is dus dat de testen naarmate ze leger raken ook meer gaan afwijken.

In dit geval was er nog 5mm van de geleverde 60mm over in de fles.
Tevens is de blauwe kleur van het KH Indicatie vloeistof van het oude setje donkerder gekleurd.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Van de week zag ik dat mijn KH test bijna op was. Ik schat nog een 5 -10 testen.
Bekijk bijlage 427282

Ik heb een nieuwe test aangebroken en toen een veregelijk meting gedaan.
Oude test gaf 7,6dkh
Nieuwe test gaf 8,2dkh

Mijn idee is dus dat de testen naarmate ze leger raken ook meer gaan afwijken.

greetings, GlennF

Goede tip!
Mijn KH (en CA) test is ook bijna op en heb de nieuwe test al een tijdje in huis. Zal van de week ook eens een vergelijk doen!

Idd schitterende foto's.
Die echinophyllia(neem aan dat dat hem is)
Is ook geweldig mooi.
Gave kleurencombinatie.

Prachtige foto's. Ik zal nog wel even geduld moeten hebben voor het ook maar in de buurt komt.

voor mij was het begin van 2012 met bijna niks aan SPS to heden.
Met een beetje geduld en goed inlezen kom je er wel.
het mooiste voor mij is terug te kijken en de ontwikkeling te volgen in de jaren.

Back
Bovenaan