Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hi Glenn,

zo begon die stokesi bij mij ook, als het licht aan was dan stond hij in, ging het licht uit dan kwam hij voorzichtig open.
Na een paar dagen begon het slijmen en was het einde verhaal na een week.

Hoop dat het bij jou beter zal verlopen.

groet
Adri

Ik ga hier op letten adri...
Ik voeg bewust nikt toe nu...
Alleen de gangbare doseringen macro elementen en CarbonVS en Fe Trace.
Dus nog geen druppel mangaan is er gebruikt.... sinds hij erin zit .
Hij zit nu 9 dagen in mijn stekkenbak met een led armatuur waar acro's dood gaan....sinds kort zit er wel extra 2x 39w giesemanT5 aquablueplus . Op de stekken bak staat nu 2 watt per liter...!!!

greetings, GlennF

Ik zie dit voor het eerst vandaag... bij daglicht.. dat zegt hoop ik niks.. ik zit er bovenop.
In de nacht is het altijd klein en ingetrokken.

greetings, GlennF

[h=2]
icon1.png
Goniopora trekt in door wormen[/h]
Ik heb net ontdekt dat er 2 wormen achtige de goniopora aan het bewonen waren.
misschien is dit de reden bij meerdere mensen die dit koraal hebben dat hij zich intrekt.
ze kwamen uit de onderkant van het koraal vandaan.
hij was ingetrokken en bij pure toeval met mijn neus tegen het glas zag ik ze er overheen kruipen.
deze zijn echt heel dun en een cm of 2 lang.
na het verwijderen van deze wormen komt na ongeveer 15 minuten de goniopora weer uit.
ook bij mij ging hij regelmatig overdag dicht en in de nacht bijna altijd.

​
Mvg Jaap.

[h=2]
icon1.png
Goniopora trekt in door wormen[/h]
Ik heb net ontdekt dat er 2 wormen achtige de goniopora aan het bewonen waren.
misschien is dit de reden bij meerdere mensen die dit koraal hebben dat hij zich intrekt.
ze kwamen uit de onderkant van het koraal vandaan.
hij was ingetrokken en bij pure toeval met mijn neus tegen het glas zag ik ze er overheen kruipen.
deze zijn echt heel dun en een cm of 2 lang.
na het verwijderen van deze wormen komt na ongeveer 15 minuten de goniopora weer uit.
ook bij mij ging hij regelmatig overdag dicht en in de nacht bijna altijd.

​
Mvg Jaap.

Die heb ik ook weleens gezien op goniopora stokesi's ..die heb ik ook weleens verwijderd , maar dat haalde toen niks uit. Ik praat dan over de periode voor 2011.
Ik ga jou ontwikkelingen volgen, maar dat doe ik toch al stilletjes, zonder echt aanwezig te zijn;).
greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Die heb ik ook weleens gezien op goniopora stokesi's ..die heb die ook weleens verwijderderd , maar dat haalde toen niks uit. Ik praat dan over de periode voor 2011.
Ik ga jou ontwikkelingen volgen.maar dat die ik toch al stilletjes, zonder echt aanwezig te zijn;).
greetings, GlennF

Haha ik had al een gevoel dat ik gevolgd werd:biggrin:
gemiddeld ging hij 2a3keer per dag in maar vandaag helemaal niet meer in en blijft hij in zijn volle glorie open.
toen ik gisteren de wormen verwijderd had ging hij ook open en toen waren de lampen ook al uit.
verder zie ik dat als de fe tracé erin gedoseerd is dat hij voller gaat staan.
ik blijf het uiteraard in de gaten houden en zal het melden als er iets is.
tot nu toe blijft het een prachtig koraal en genieten we ervan.

mvg Jaap.

Kom net thuis van ee hele dag op stap.
Zie ik hem voor het eerste dicht overdag.
Bekijk bijlage 417624
greetings, GlennF

Hallo Glenn dit is wat bij mij ook gebeurde na ruim 2 weken begon hij in en uit te staan tot na 4 weken begon het af te sterven en nu is het zo goed als leeg op enkele puntjes nog.
Ik hoop dat jij hier antwoord op kan vinden en het wel lukt want het blijft een mooi stukje voor in je bak te houden.

Gr. Karel

Vandaag
Sind gisteren staat het dus vaker in en ik kan nu nog niet zeggen of het komt door mr. Nemo.
Ik kijk morgen wat het doet en verwijder mr. Nemo als hij nog niet vol open gaat.
Nog niks extra gedaan aan supplementen.

15:30
uploadfromtaptalk1421779149358.jpg

19:10
uploadfromtaptalk1421779173997.jpg

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Ziet die clown vis de goniopora als zijn huis?
kan dat een reden zijn dat hij intrekt.
ik heb er ook 2 maar die kijken niet naar de goniopora want die zitten de hele dag in de anemoon.

mvg Jaap.

glenn helpen kan ik je niet, maar weet wel dat toen het koppel nemo;s besloten hier om in de gonio te gaan wonen die van ons het echt niet koel vonden het heeft echt wel even geduurd zeker een week of twee voor hij het accepteerde en gewoon vol open bleef , deed in het begin ook niet anders dan ingaan als ze door zijn tentakels zwommen, zoals je weet vind hij het nu prima
002.jpg

Laatst bewerkt:
Haha ik had al een gevoel dat ik gevolgd werd:biggrin:
gemiddeld ging hij 2a3keer per dag in maar vandaag helemaal niet meer in en blijft hij in zijn volle glorie open.
toen ik gisteren de wormen verwijderd had ging hij ook open en toen waren de lampen ook al uit.
verder zie ik dat als de fe tracé erin gedoseerd is dat hij voller gaat staan.
ik blijf het uiteraard in de gaten houden en zal het melden als er iets is.
tot nu toe blijft het een prachtig koraal en genieten we ervan.

mvg Jaap.

Haha big brother is .....

Netjes.... bij mij is ie in de nacht meestal dicht.

Fe trace staat bij mij op de doseerpomp met dagelijks 0.02ppm, samen met carbon (w3) .
Om PO4 (0,04) en NO3 (2,5) op target of in de buurt te houden doseer ik nu fosfaat en nitraat

Dat is mijn standaard gedefinieerde manier van werken.

Het is zeker een juweeltje in de bak

greetings, GlennF

Haha big brother is .....

Netjes.... bij mij is ie in de nacht meestal dicht.

Fe trace staat bij mij op de doseerpomp met dagelijks 0.02ppm, samen met carbon (w3) .
Om PO4 (0,04) en NO3 (2,5) op target of in de buurt te houden doseer ik nu fosfaat en nitraat

Dat is mijn standaard gedefinieerde manier van werken.

Het is zeker een juweeltje in de bak

greetings, GlennF

ik doe het niet met de pomp maar handmatig want ik heb nog niet meer kanalen.
de afstemming vind ik van die dingen nog wat lastig en verschilt steeds wat maar ik voeg het ook dagelijks toe.

mvg Jaap.

Hallo Glenn dit is wat bij mij ook gebeurde na ruim 2 weken begon hij in en uit te staan tot na 4 weken begon het af te sterven en nu is het zo goed als leeg op enkele puntjes nog.
Ik hoop dat jij hier antwoord op kan vinden en het wel lukt want het blijft een mooi stukje voor in je bak te houden.

Gr. Karel

Dat gaan we zeker proberen karel.. we gaan zien wat de sleutel wordt, of niet....

greetings, GlennF

Ziet die clown vis de goniopora als zijn huis?
kan dat een reden zijn dat hij intrekt.
ik heb er ook 2 maar die kijken niet naar de goniopora want die zitten de hele dag in de anemoon.

mvg Jaap.

De dat is goed mogelijk. Ik heb hem vanmorgen, toen ik opstond maar uit de bak verwijderd. We gaan het zien....

greetings, GlennF

glenn helpen kan ik je niet, maar weet wel dat toen het koppel nemo;s besloten hier om in de gonio te gaan wonen die van ons het echt niet koel vonden het heeft echt wel even geduurd zeker een week of twee voor hij het accepteerde en gewoon vol open bleef , deed in het begin ook niet anders dan ingaan als ze door zijn tentakels zwommen, zoals je weet vind hij het nu prima
Bekijk bijlage 417688

Ik heb hem vanmorgen verwijderd. Ik kan niet gaan wachten of hij de experiment beinvloed heeft.

greetings, GlennF

nou Glenn, zo heel liefkozend kan ik het niet vinden hoe de nemo's soms tekeer gaan, ik weet wel als ze hier dood zijn komen er geen andere meer in, buiten dat Peet niet met goed fatsoen in de bak kan komen met zijn hand, hebben ze hier al een hamertje vernielt en een kop van de toorts en mocht ik zien dat de gonio er ook onder gaat lijden is het sloes einde verhaal voor ze

nou Glenn, zo heel liefkozend kan ik het niet vinden hoe de nemo's soms tekeer gaan, ik weet wel als ze hier dood zijn komen er geen andere meer in, buiten dat Peet niet met goed fatsoen in de bak kan komen met zijn hand, hebben ze hier al een hamertje vernielt en een kop van de toorts en mocht ik zien dat de gonio er ook onder gaat lijden is het sloes einde verhaal voor ze

Haha.. ik had ook van de krengen waarmee ik gekweekt had . Dat waren de Sabea (sommige noemen het clarcki) Ze worden 2 x zo groot als de occelaris en kunnen je to bloedens toe bijten, precies op de plooi van je knokkels.

Maar ze hebben nooit een koraal gesloopt bij mij.
Meestal keek ik ze vermanend aan en dat wisten ze het wel :p

Kijk hier:
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=536495

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Haha.. ik had ook van de krengen waarmee ik gekweekt had . Dat waren de Sabea (sommige noemen het clarcki) Ze worden 2 x zo groot als de occelaris en kunnen je to bloedens toe bijten, precies op de plooi van je knokkels.

Maar ze hebben nooit een koraal gesloopt bij mij.
Meestal keek ik ze vermanend aan en dat wisten ze het wel :p

Kijk hier:
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=536495

greetings, GlennF

sst niet verder vertellen maar ik heb geen last met ze , heb de darwin die het felst is met een breinaald een flinke tik verkocht Powat sindsdien is het hem duidelijk dat ik me niet laat bijten

sst niet verder vertellen maar ik heb geen last met ze , heb de darwin die het felst is met een breinaald een flinke tik verkocht Powat sindsdien is het hem duidelijk dat ik me niet laat bijten

Kijk , die beesten zijn slimmer dan je denk anja...

greetings, GlennF

Back
Bovenaan