U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Nearly 10 years .....
Started dec 2004 with salt water - my first seawater tank, no water changes since the beginning.
Till end 2011 - mayorly stocked with softcorals, LPS, and a few SPS
from jan2012 - i started stocking it with all corals i could get my hands on mayorly LPS/SPS (mostly frags about 3-5cm height).
now - i have 180 specie in this tank all doing just fine.
Tank dimensions: 250cm lenght, 80cm width, 59cm water height 1180Liter net. volume (310 us gallons)
total system with connecting tanks 1700 liter (450 us gallons)
This is today: (taken with a GoPro Hero3 camera, without any filters and no editing)
![]()
Je mag best reageren, zeker als het een respectvolle normale reactie is. Maar dit blijkt voor sommige soms moeilijk te zijn. Die menen Glenn of de DSR methode te moeten verdedigen, maar Glenn kan dat meer dan zat alleen af. Ik val (corrigeer me als het wel zo is) Glenn of zijn methode niet aan, ik stel hem gewoon wat vragen, stel zijn antwoorden en methode ter discussie, daar mag niets mee mis zijn toch?
Een triton test is zeker niet alles zeggend maar meer als die druppel testjes die de meeste van ons gebruiken. Waar het mij om gaat zijn tekortkoming die op termijn gaan ontstaan door geen waterwissels toe te passen, zonder kalkreactor te werken en slechts "10" stoffen te meten waarvan er al meer dan dat zijn aangetroffen bij het oplossen van koraalbreuk. Nu zijn kalkreactor al een tijdje buiten gebruik is gezet, zal er ergens een tekort ontstaan. Dat hoeft niet op vandaag of morgen te zijn, maar ergens komt er een punt dat het wel zo is. Er zijn idd zat voorbeelden te noemen van mensen die zonder waterwissels draaien, maar als je verder kijkt dan dat zul je ook zien dat zij een kalkreactor in gebruik hebben. En houdt altijd in acht dat er daarvan altijd een aantal zijn die nooit het volledige boekje open doen over hoe zij nu werkelijk aquarium houden oftewel wat zij nog verder/tussentijds doen/toevoegen. Dit zou je ook niet moet verbazen, immers het hele forum zit vol met geheimzinnigheden. Een vraag die mij dan nog bezig houdt is, waarom zijn figuren zoals Sprung of Balling nooit hierop gekomen als het zo simpel is? Is het dat Balling het ook niet zeker wist en dus op safe speelde door te werken met waterwissels of mineraalzout? Zou zomaar zo kunnen daar niet van... En was Sprung ook maar wat aan het kwatsen over elementen zoals bijvoorbeeld mangaan? Dat zou ook zomaar zo kunnen.. Het zou iig wel fantastisch zijn als Glenn al hun literatuur irrelevant zou kunnen maken en de hobby echt voor elke dummy toegankelijk maakt.
Staat er geweldig bij glenn topjes
Dit is echt geweldig Glenn, Je hebt er echt heel veel tijd ingestoken maar dit is wel heel bijzonder wat er nu staat topjestopjestopjes!!
Gr,
Martin.
Heel mooi Glen groeid de formosa niet. Boven het water uit ? Gr jaap
super mooi overzicht Glenn. Prachtig zo. Ben wel bang dat je binnenkort flink moet ingrijpen.
Hi Glenn's!
Ik looptijd van vier jaar, 140 liter aquarium filtratie op Algaescrubber.
Nu begin ik te langzaam naar de DSR.
Ik kan de informatie die u met behulp van de reagentia aan kalium, strontium en borium niet vinden.
Het spijt me, ik ben met behulp van een tolk.![]()
het gaat lastig worden mijn vorige foto te overtreffen, maar what the heck...
ik plaats toch degene die ik heb..
![]()
Nou, ik snap wel dat je bent gaan duiken, daar zou je toch het liefst tussendoor kunnen snorkelen!
Erg mooie foto en geweldig aquarium!
Keep up the good work! topjes
Ik vind 'm geslaagd! Schitterend!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.