Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Lees een vanaf hier terug...
Ik had je destijd al een hint gegeven om over na te denken.

http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=1085418

Er zijn een aantal bakken die je zijn voorgegaan en die resultaten waren in mijn ogen al zichtbaar. (ook in mijn stekkenbak)

Maar aangezien er zoveel discussies over ledlampen de mist in gingen, had ik geen zin daar tussen in te zitten.

greetings, GlennF

Licht zal zeker een factor gespeeld hebben in die periode! Maar de kwakkelende koralen kwamen ook door de omstandigheden en parameters in mijn bak. Voorlopig blijf ik bij mijn keuze voor de combi van t5 en led en gaan we zien wat het gaat doen met de bak!

Dit doe ik voor het eerst in jaren.
De sump is sinds 2010 niet meer leeggehaald voor zover ik me kan heugen.
De periode na het wegdoen van de aquaria verzameling.

Tijdens het reinigen 2 messen gesloopt. Zo dik was de aanslag en aangroei.

greetings, GlennF

En hoe lang geleden was het dat je een waterwissel hebt gedaan? Hoeveel heb je nu gewisseld door het leeghalen van je sump?

En hoe lang geleden was het dat je een waterwissel hebt gedaan? Hoeveel heb je nu gewisseld door het leeghalen van je sump?

Dec2004 opgezet.. nooit wissels...

jan2012.... 2x210 liter in 2 weken dat was tevens de laatste keer en de hoofdstuk die het start was van DSR , want het water was aangemaakt volgens het DSR recept

Vandaag niks verwijderd.. sump water in 3x 20liter geplaats en powerfilter deed alle drab uit sump oppakken voordat het de bak in ging.
Na de klus 3 emmers gewoon terug gegooid.

greetings, GlennF

Dec2004 opgezet.. nooit wissels...

jan2012.... 2x210 liter in 2 weken dat was tevens de laatste keer en de hoofdstuk die het start was van DSR , want het water was aangemaakt volgens het DSR recept

Vandaag niks verwijderd.. sump water in 3x 20liter geplaats en powerfilter deed alle drab uit sump oppakken voordat het de bak in ging.
Na de klus 3 emmers gewoon terug gegooid.

greetings, GlennF

Helder! Dan heb je de watten van het powerfilter wel een aantal keren moeten uitspoelen denk ik zo!

Helder! Dan heb je de watten van het powerfilter wel een aantal keren moeten uitspoelen denk ik zo!

Nope......
Was zelf bijna verzadigd toen ik begon...
Bewust gedaan , omdat hij dan beter filtert en minder werk voor mij......
2 vliegen in 1 klap....

greetings, GlennF

Met een mobiel in de hand ook 2 vliegen in 1 klap.

Trainen en op forum posten (tussen de rust momenten).
Bekijk bijlage 409664

greetings, GlennF

Sportief hoor! Zit zelf met de iPad op de bank en geniet van een lekker wijntje...

Morgen maatje ff het luie zweet eruit lopen tijdens mijn rondje hardlopen.. ;)

Sportief hoor! Zit zelf met de iPad op de bank en geniet van een lekker wijntje...

Morgen maatje ff het luie zweet eruit lopen tijdens mijn rondje hardlopen.. ;)

Zitten op de bak is niks voor mij.
Ga me onzettend vervelen en val dan in slaap...

greetings, GlennF

Als we toch bezig waren de red dragon6500 ook maar meegenomen.

En kijk eens wat er in de rotor zat
Een steentje..
Geen wonder dat die pomp de laatse maanden meer geluid maakte dan ik gewend was van een red dragon.
Stond ook al heel lang op de todo lijst .
Laatste keer bij de in bedrijfstelling ik meen meer dan een jaar geleden.

uploadfromtaptalk1415999877485.jpg

greetings, GlennF

Lees een vanaf hier terug...
Ik had je destijd al een hint gegeven om over na te denken.

http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=1085418

Er zijn een aantal bakken die je zijn voorgegaan en die resultaten waren in mijn ogen al zichtbaar. (ook in mijn stekkenbak)

Maar aangezien er zoveel discussies over ledlampen de mist in gingen, had ik geen zin daar tussen in te zitten.

greetings, GlennF

Die discussies hebben idd geen zin. Daar weet ik alles van ;).

Ach, iedereen heeft wel wat. Zo heeft het bij mij ook lang geduurd voordat ik eindelijk het besef kreeg dat er nu eenmaal mensen blijven bestaan die pas na voldoende tegenslagen willen en kunnen luisteren of leren :p:biggrin:.

Die discussies hebben idd geen zin. Daar weet ik alles van ;).

Ach, iedereen heeft wel wat. Zo heeft het bij mij ook lang geduurd voordat ik eindelijk het besef kreeg dat er nu eenmaal mensen blijven bestaan die pas na voldoende tegenslagen willen en kunnen luisteren of leren :p:biggrin:.

Hopelijk bedoel je niet mij daarmee.. ;)

Hopelijk bedoel je niet mij daarmee.. ;)

Nee, jij niet Bas. Heb nooit met jou in een diepe discussie gelegen hierover. Dat is nog heel oud zeer :p :biggrin:

Goed bezig geweest! Altijd fijn als alles weer netjes en schoon is.

Ik vond het wel nodig ja . Schaamde me af en toe voor de sump, hoe smerig het erbij stond haha.....
Als ik weleens naar andere sumps kijk hoe vol die staan met glimmende techniek is dat een schril contrast.

Dus de sump kon een opkikkertje gebruiken.:)

greetings, GlennF

Het binnenwerk was er niet beter op.
Vol met neerslag en kalk afzetting.
uploadfromtaptalk1416008479057.jpg

uploadfromtaptalk1416008466472.jpg

Zeker niet gezond voor de pomp als dit langer zou blijven zitten.

Ik ga deze voortaan 1x in de 6 maanden maar deassembleren en reinigen. Ik ga daarbij de aanslag in de sump als indicatie gebruiken.

greetings, GlennF

Lekker bezig, Glenn.

Niet het meest leuke werkje maar heb dit in 9 maanden dat mijn bak nu draait al twee keer gedaan.

Ik merk het als de overloop "lawaai" gaat maken terwijl de watten op de opvoerpomp nog niet verzadigd zijn.

Het gebruik van carbon versnelt de aangroei in de pomp.

groet
Adri

Het binnenwerk was er niet beter op.
Vol met neerslag en kalk afzetting.
Bekijk bijlage 409671

Bekijk bijlage 409670

Zeker niet gezond voor de pomp als dit langer zou blijven zitten.

Ik ga deze voortaan 1x in de 6 maanden maar deassembleren en reinigen. Ik ga daarbij de aanslag in de sump als indicatie gebruiken.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan