Hi Glenn,
Verlichting:
Maxspect Razor 120W (2 stuks)
2 x T5 39W 15K reef white
Koralen die met name moeite kosten zijn diverse acropora's. Veelal zijn het kleine stekjes uit een arme bak die het zwaar hebben in mijn bak. Beginnen vaak van onderaf te bleken en het proces lijkt moeilijk omkeerbaar. Heb zelfs een groene formosa die in mijn nieuwe bak volledig paars geworden is. En groen worden doe ie niet...

Heb nu nog een minimaal aantal acro's staan. Mijn hystrix uit mijn oude bak die altijd mooi paars was heeft het nooit goed gedaan in deze bak en is nu dusdanig achteruit gehold dat ik misschien wat kleine stekjes ervan af kan halen en de rest moet weggooien. Gelukkig gaan er ook dingen wel goed!
Wat doet het wel goed:
Groene monti plaat (die bij jou vandaan komt en destijds volledig geel was)
Rode monti plaat
Rode monti
Kruipende monti's
diverse buttons
oren (groen, rood, paars)
Blasto's
Wat doet het wat minder:
Toortskoraal heeft geen lange tentakels op het moment en de kleur is minder mooi dan in het verleden:
Bekijk bijlage 378599
Duncanopsammia; deze heb ik enige tijd geleden aangeschaft als stek en die heeft het 1,5 week goed gedaan. Daarna gingen de kopjes in staan..dus heb ik 'm verplaatst omdat ik dacht dat ie of teveel licht kreeg of teveel stroming kreeg. Helaas liet hij op zijn nieuwe plek ook geen kopjes zien. Dus weer terug verplaatst en nu laat hij af en toe weer een paar tentakels zien, maar helemaal uit staan doet ie niet. Dacht dat het toch een makkelijker soort was
Gemeten waterwaarden afgelopen weken:
Kh tussen 7 en 9
CA tussen 450 en 490
MG stabiel 1350
NO3 stabiel 1,5
PO4 tussen 0,07 en 0,12 (meet wekelijks en het is wel eens wat hoger geweest (max 0,19) gedurende een korte periode)
Overige DSR waarden:
BR stabiel 4,5
S stabiel 10
I stabiel 0,01 (vind dit een lastige test om af te lezen, dus meten/corrigeren gebeurt niet trouw

)
K stabiel 410
Komende periode maar goed monitoren wat de bak gaat doen!
Heb standaard meedraaien:
- wervelbed met biopellets
- wervelbed met kool en fosfaatverwijderaar (dit omdat ik het vermoeden heb/had dat er in het steen nogal wat fosfaat opgeslagen zit/zat)
Voor zover even een beschrijving van de bak en hoe hij draait.