Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Het bijhouden van apenhaar die te opdringerig wordt, kan met het onderhuids injecteren van 10%natronloog.

Hier heeft de ricordea duidelijk last van het oprukkende apenhaar

10762407956_23d03dc080_z.jpg

Verstuurd van mijn GT-I9295

hier het resultaat na 3 dagen

10762617203_0ee1a3dff0_z.jpg

De ricordea is al minder geirriteerd en staat beter open.

Laatst bewerkt:
Hier het resultaat na 3 dagen
Bekijk bijlage 362638
De ricordea is al minder geirriteerd en staat beter open.

Ook vervelende discusomas die tussen sps gaan groeien kan je zo definitief verwijderen.
Als je het merendeel (de trompet of hoed) met een puntige kappers schaar wegknipt, kan je de overgebleven voet met 10% natronloog inspuiten en ff de stroming uitzetten voor 10 minuten.

Filmpje gemaakt van de comanthus comatula met het visje erin.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZjqY1H-5tM&feature=youtube_gdata_player

<object width="853" height="480"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/-ZjqY1H-5tM?version=3&amp;hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/-ZjqY1H-5tM?version=3&amp;hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" width="853" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Laatst bewerkt:
Erg leuk en interessant om te zien deze C. comatula en zijn of haar visje. Zou een mooi onderwerp voor het blad Ons Zeeaquarium zijn :).

Sommige dingen blijven je verrassen en de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Wat ik wel nu kan zien is dat het introduceren van NPS koralen en lagere dieren een succes gaat worden. De NPS stukken staan er goed vol bij en de poliepen gaan elke dag mooi open.

Het enige waar ik nog mijn bedenkingen bij heb is de blauwe gorgoon (acalycigorgia)

Laatst bewerkt:
Ze hebben het naar hun zin :).gr Filip

Back
Bovenaan