Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hey Glen dit werkt perfect eerder sneed ik stukjes knoflook maar daar trappen ze niet meer in ,nu pers ik het en laat het over het hele blad intrekken , moet zeggen dat ze allemaal de bladeren goed eten en dat 3 keer per week , stip lijkt nu wegtegaan aleen bij de japonicus nog niet helemaal ,maar daar ben ik niet bang voor die is lekker vet gr jaap

En zo vinden we steeds weer nieuwe manier uit om onze dieren te plezieren.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Eerste reden waarom ik flap zie komen in een reeds draaiend systeem is veel meer voeren en weglaten van powerfilters in mijn systeem.
Ik kan er zo mijn vingers op leggen. Steeds weer zie je dat als ditritus zich ophoop dat je flap krijgt.
In al de jaren heb ik geen ander middelen gebruikt dat watten om flap te bestrijden.
Ooit heb ik het met vijver bacterie geprobeerd, maar nu gebruik ik helemaal niks anders dan watten.

Dit gebeurt er met koralen wanneer je Mg 1005 ppm wordt door onoplettendheid, niet wisselen en niet meten.
Ca=390
K=356
Sal=29,5

Acro met weefsel verlies op de toppen.
10631226126_d22ce28660_z.jpg

Caliendrum soort met weefsel verlies op de toppen.
10631212854_e634bc8e6c_z.jpg

Montipora word schraal poliepen staan in en verliest weefsel
10631192785_4ce066acbc_z.jpg

de schuldigen zijn meerdere factoren
1- slordig werken! het verwijderen water en niet aanvullen met nieuwe zoutwater (maar osmose)
2- het langdurig (>1 maand) niet meten van de waarden als saliniteit, Mg en K (alleen Kh,Ca,PO4,NO3)
als de 2 voorgaan de punten wel regematig uitgevoerd werden kon dit voorkomen worden.

Laatst bewerkt:

Ik heb m ingevuld. Alleen deze vraag mis ik een antwoord:

"Werd de bodemgrond na verloop van tijd vervangen? <label for="itemView.getDomIdToLabel()"></label> *"

Ik heb de bodem vervangen nadat ik cyano had, en na een paar weken kwam het probleem terug. Ik heb nu maar ingevuld "Ja, sindsdien last van Cyanobacteriën" maar dat klopt dus niet want het vervangen van de bodem was mede ingegeven door het al bestaande probleem met cyano.

Interessant en goed uitgedachte enquete moet ik zeggen.

Dit gebeurt er met koralen wanneer je Mg 1005 ppm wordt door onoplettendheid, niet wisselen en niet meten.
Ca=390
K=356
Sal=29,5

Acro met weefsel verlies op de toppen.
10631226126_d22ce28660_z.jpg

Caliendrum soort met weefsel verlies op de toppen.
10631212854_e634bc8e6c_z.jpg

Montipora word schraal poliepen staan in en verliest weefsel
10631192785_4ce066acbc_z.jpg

de schuldigen zijn meerdere factoren
1- slordig werken! het verwijderen water en niet aanvullen met nieuwe zoutwater (maar osmose)
2- het langdurig (>1 maand) niet meten van de waarden als saliniteit, Mg en K (alleen Kh,Ca,PO4,NO3)
als de 2 voorgaan de punten wel regematig uitgevoerd werden kon dit voorkomen worden.

Hoi Glenn. Ik heb het gehad bij een te lage KH. Ik neem aan dat niet allen je de Mg en Ca te laag waren maar ook de KH? Ook het beeld van de monti digitata herken ik hierin

Hoi Glenn. Ik heb het gehad bij een te lage KH. Ik neem aan dat niet allen je de Mg en Ca te laag waren maar ook de KH? Ook het beeld van de monti digitata herken ik hierin

Ik wijt het uitsluiten aan de Mg van 1005ppm. De rest was binnen marge.

Hoi Glenn, is het magnesium gehalte zo laag geworden zonder dat je het door had of is dit een experiment van je?

Hoi Glenn, is het magnesium gehalte zo laag geworden zonder dat je het door had of is dit een experiment van je?

Experiment om te kijken hoever je het kan rekken zonder te meten. Eigenlijk nooit meten, alleen op zoek gaan naar stress signalen.
Dit is om te kijken als het mogelijks is te werken zonder metingen.

Dit soort experimenten leveren veel info op (of bevestigen wat ik al eerder constateerde) over hoe welke koralen zich gedragen.

Back
Bovenaan