Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hi Glenn,

ziet er inderdaad geweldig uit, maar wat is de clue?

groet

Adri

Ik denk dat je bedoeld dat je stromingspompen uit staan of heb ik dat mis?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dat klopt stefan je heb goed opgelet!
Ik heb 3 tunze van 12000L
Die staan elk op een aparte tijds interval.
Op willekeurig momenten staan er een steeds pompen aan of uit.
Dus soms draai er 1 2 3 of helmaal geen pompen.

Door de stille momenten gaan discusoma's en andere lps koralen wijder uitstaan dan normaal.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Ik moet zeggen dat ik het een superprestatie vind dat je die haarster zo mooi en uberhaupt in leven weet te houden. Geeft dat geen ontzettende belasting op je bak? Want je moet zo toch echt belachelijk vaak gericht voeren?

Ik moet zeggen dat ik het een superprestatie vind dat je die haarster zo mooi en uberhaupt in leven weet te houden. Geeft dat geen ontzettende belasting op je bak? Want je moet zo toch echt belachelijk vaak gericht voeren?

Waterwaarden is mijn ding, daar draait alles om. Omdat ik steeds fosfaat en nitraat aan het doseren was vond ik het tijd om dus de boel eens flink te "stressen" door de uitdaging aan te gaan. NPS dieren in een normaal rif te proberen te houden.
Dus flink en gevarieerd voeren en eventueel gericht voeren is een extra zekerheid om deze dieren in leven te houden.

Momeenteel gaat er een mix van 25-35 gram voer in de bak.

Ik vind het bewonderenswaardig dat waar de meesten onder ons een strijd hebben om bepaalde waarden in controle te houden, jij er een sport van durft te maken en durft te experimenteren. Erg leerzaam :)

Ik zelf laat mijn pompen ook op intervallen draaien na ons gesprek bij jou thuis en moet zeggen dat mijn lps koraal voller staat en de oren op de stille momenten prachtig omhoog staan ik ben ook erg benieuwd naar je haarster vooral komende periodes hopen dat het zo mooi blijft gaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dat klopt stefan je heb goed opgelet!
Ik heb 3 tunze van 12000L
Die staan elk op een aparte tijds interval.
Op willekeurig momenten staan er een steeds pompen aan of uit.
Dus soms draai er 1 2 3 of helmaal geen pompen.

Door de stille momenten gaan discusoma's en andere lps koralen wijder uitstaan dan normaal.

Glenn, ik herken dit helemaal. Het is wel zaak te zorgen dat vissen of andere dieren zich niet verstoppen in de pompen als die uit staan. Als je daar een goede oplossing voor hebt, is jouw methode een zeer goed idee!

Ik zag dat je jarig bent: gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van, ik hoop dat we nog vele jaren van je aquariumavonturen mogen genieten :)

Van harte gefeliciteerd, Glenn!! En nog vele jaren.

groet

Adri

Gefeliciteerd Glenn!

Ook van uit het oosten van het land van harte proficiat Glenn en nog vele mooie zeewater jaren toegewenst !!

Grt,

Martin.

proficiat Glenn, maak er een mooie dag van.

gr
twan

Back
Bovenaan