Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Jee dit is toch echt het summum van de grootst mogelijke diversiteit aan koralen bij elkaar. Je bent een waar kunstenaar Glenn om alles zo in harmonie en goede gezondheid te kunnen hebben en behouden. Prachtig!

Dank je marjan!
Heb gisteren mijn lijstje koralen/lagere dieren nagelopen en bijgewerkt. ik komt momenteel op 181 actieve soorten en dan tel ik de dubbel niet mee. Ik heb 4 kleuren cerianthus, maar tel die als 1 soort.
Een gele en groen sterpoliep tel ik als 2 soorten. Idem voor acro's en montipora's en schijf anemonen.
Nadeel is dat ik nu vaak in de winkel komt en constateer dat ik niks meer bij kan kopen, of dat ik het koop en het blijk een kleur te zijn, die net anders kleurt onder de lampen in de winkel

Verstuurd van mijn GT-I9295

filmen is je ook mooi gelukt Glenn!:) Heb weer genoten! Prachtige Gorgonen! Ja, moet wel met zo'n rijke menu:p

Ik ben niet zo tevreden met de kleuren en belichting lara. Het was een snelle overzicht tussendoor. Maar ik had weer geen zin om uren te gaan knippen en plakken.
Sommige delen waren overbelicht. Het is mijn eerste filmpje met de samsung galaxy 4s active.

En ja, ik vind die nps gorgonen super
Ze krijgen goed te eten hier (goed genoeg hoop ik dan).

Prachtig aquarium ,volgens mij veruit het mooiste die er op dit moment te zien is op de fora....!

Ik heb ook zeer mooie bakken gezien die ik weer bewonderd naast natuurlijk de bekend namen hier op het forum. (martinv, robert, OHC, Tanne etc....).

hier is ook een hele mooie (vind ik)
http://www.ultimatereef.com/TOTM/2012_june/

prachtig Glen. jammer dat ik niet met Arjen die kant op kon komen om je bak te bewonderen.

Dat vond ik ook jammer, maar geen getreur het kan altijd nog. Ik wil jou bak ook wel een keer komen bekijken, als ik in de buurt mocht zijn.

Deze Tridacna Maxima met een mintgroen/blauwe partroon kom bij Harold vandaan.
ik heb deze geintroduceerd, om te kijken of ik ze nu wel kan houden. in het verleden had ik ze afgezworen, na een aantal mislukte pogingen.
ik kan alleen maar constateren dat hij het steeds beter naar zijn zin heeft. Het gaat steeds vaker en grote open.
het ijzer doseren lijk hem totaal niks te doen, of hij moet er al aan gewend zijn.
toen ik het introduceerde willde hij de eerste 2 week niet echt vol open staan. ik heb toen bewust preventief de ijzer dosering gestopt, na een paar dagen heb ik het gewoon weer hervat. Mogelijk moest ie z'n draai in de bak vinden. Na zoveel keren transport van zee > depot > halve wereld rond > groothandel > handelaar tot mijn bakkie zou ik ook wel een jetlag hebben.

10008660125_7821e537a3_c.jpg

wat gebeurt er als binnen 2 weken het nitraat van 0,2ppm > 25ppm gaat?
dan worden korallen diepe van kleur ! en rood word zelfs diepbruin.
Schade aan koraal is niet te zien, alleen de kleuren zijn bruiner en geeft een groter contrast tussen groen en bruin.
ik heb per abuis een eenmalige correctie dosering dosering van 1,85ppm (4ml op 150L) op mijn stekkenbak (0,2>3ppm) van 7okt > 22okt doorgoeverd. dis is in de lopende 14 dagen een (14x1,85) 25,9ppm te veel !
dat stemt overeen met de meting die ik net gedaan hebt.

Dit is de test op de foto oog het vloeistof diep van kleur maar dat ligt aan de foto. Werkelijke kleur lijkt meer op 25+ ppm

Dit zijn de koralen uit de stekkenvak.
Rood en groen komen beter tot hun recht.
Bij de montooira digitata is het rood doorgeslagen naar een soort bordeaux bruin. (Het heeft wel wat).

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1382713316296.jpg
    uploadfromtaptalk1382713316296.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 41
  • uploadfromtaptalk1382713344068.jpg
    uploadfromtaptalk1382713344068.jpg
    47,2 KB · Weergaven: 38
  • uploadfromtaptalk1382713353968.jpg
    uploadfromtaptalk1382713353968.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt: