U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Mooi verlanglijstje morgen maar eens kijken!
Ik mis nog een dendro of durf je die nog niet?
Leeft van plancton geloof zelfs dierlijk maar is wel erg mooi en dromen moet je houden toch.
Wie weet over een paar jaar.
Aantal jaar geleden was een acro nog onhoudbaar voor de meeste aquarianen.
Ik hoop hem ooit te kunnen houden.
vandaag een zeer vruchtbare dag gehad.
samen met jimmy, ericjan en ruud langs geweest bij Triton.
Zeer interessante gesprekken gevoerd met eshan en wat water achtergelaten om te laten testen. ik ben benieuwd naar de uitslag.
Wat de uitslag ook mag wezen, ik heb geen reden tot klagen als ik het huidige resultaat van mijn bak bekijkt, maar dat wilt nog niet zeggen dat ik mijn ogen sluit voor de uitslag.
Eshan heeft mij zijn doelstellingen uitgelegd en daar heb ik wel bewondering voor, wat dat betreft heeft hij het hart voor de hobby op de juiste plaats zitten.
Natuurlijk blijft het in essentie een ondernemer die een product/dienst aanbied. Het product kan een andere kijk op zaken geven en revolutie op gang brengen in de hobby.
Dit geld met name voor de wat grotere systemen, maar ook kleine systemen kunnen proviteren. De manier van werken kan de hobby voor een breder publiek toegankelijk maken. Nu is het toch wel een hobby van de elite en de Hardcore hobbyisten. Ben je niet hardcore dan haak je gauw genoeg af door gebrek aan inzicht en structuur.
Na enige uitleg hebben we het apparatuur kunnen bewonderen en de werkwijze kunnen bekijken en dat ziet er allemaal zeer goed uit. Triton verkoopt in geval geen gebakken lucht en Eshan doet in elk geval een goede poging om zijn werk met passie en naar eer en geweten uit te voeren.
Daarna langs geweest bij Joe's Korallen farm.
ik ben wat dat betreft aardig verpest en ben niet gauw onder de indruk.
Maar joe's winkeltje komt toch wel aardig in de buurt van mijn snoepwinkeltje.
voor een doorgewinter en prijs bewuste koralen verzamelaar kon ik genoeg krenten uit de pap vissen.
Ik heb 7 koraaltjes meegenomen en dat gebeurt niet vaak. Er was genoeg keus maar ergens moest ik de grens trekken (jaja..... die zelf opgelegde discipline)
Die rit van ruim 550 kilometer wat het zeker waard. het was een lekker dagje uit onder aquarium enthousiasten.
wat ik belangrijk vond was de ontvangst en ik niet het idee had dat Joe koralen prijste naar persoon. De prijzen waren schappelijk als je zelf niet als een kip zonder kop gaat kopen.
in de meeste gevallen betaal je niet de hoofdprijs. Blauwe koralen waren wel wat aan de prijs, maar dat is zeer begrijpelijk gezien het aantal (niet) aanwezige blauwe koralen.
Blijkbaar is blauw wat lastiger reproduceerbaar ( of teveel vraag).
Hey Glen deze stekken zien er geweldig mooi uit zeg dat zijn zeker pracht stukjes gr jaap
Heey glenn mooie nieuwe stukken zeg.
Ziet er goed uit.
Groetjes wesley
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Mooie nieuwe stukjes Glenn. Dat wordt een hele opgave om daar een plekje voor te vinden in dat rif van je.
Hoe zorg jij voor het voedsel voor je harlekijngarnaaltjes? Ik neem aan dat je ganzenvoetjes inmiddels al wel op zijn?
goed gezien Mike, ik heb mezelf heel wat werk bezorgd en moet het wel binnen 3 dagen gaan doen anders gaan ze van hun kleur af op de bodem.
ik zie geen ganzevoeten meer, maar ik denk dat ze er nog wel zijn. ik kan ze halen uit de stekken en ander bakken.
Als het zover is word het een diepvries exemplaar of een zandzever eens in de ...... (oh jee ..... )
Ongelofelijk hoe snel ze je van zo'n "plaag" af kunnen helpen.
Bij Dabrowski verkopen ze diepvries-zeesterren, al worden ze daar bij mij niet zo enthousiast van.
Zandzevers zijn duur voedsel. Komende week krijg ik via een mosselvisser een paar levende binnen, eens kijken hoe ze daar op reageren.
Mooie sinularia! Joe heeft leuke stukjes staan. ik heb er ook al een aantal op lijstje staan en dan met name softies![]()
Hoi Glenn,
Je hebt mooie stukken bij Joe uitgezocht
M.b.t. Natuurlijk blijft het in essentie een ondernemer die een product/dienst aanbied.
Deze weg ben je ook ingeslagen, je biedt immers ook een product/ dienst aan. Alleen de diensten die door Ehsan worden aangeboden zul je niet kunnen bereiken vanwege de enorme investeringen.
succes,
gr Raymond
Mooi verslag van jullie tripje!
Ik herken Ehsan en Triton er helemaal in: een hobbyist die uit liefde van de hobby iets moois op de markt brengt en 'ineens' handelaar is.
En Korallenfarm: inderdaad top, er valt genoeg te zien.
De meeste winkels, ook die in Duitsland, vallen meestal tegen maar dit zijn zeker twee winkels die het ritje meer dan waard zijn. Je hebt mooie aankopen gedaan en ik ben uiteraard erg benieuwd naar je testresultaten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.