Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Jij ook fijne dagen Glenn,
Wanneer zullen we mijn camera eens onder de loop nemen voor echte foto's?

Omdat bepaalde delen van het rif en met name de bodem te gelig oogden, ben ik gisteren naar AC geweest om wat 54W/T5 lampen van 15K te halen. Helaas geen 10K/15K van AM of ATI op voorraad.
Thuis gekomen Ben ik maar mijn 7e rij gaan bij knutselen. Ik had daar eerst mee willen wachten en eerst de daglicht lampen willen vervangen.
Nu heb ik 1 rij meer lampen bijgezet. Er is een blauwe rij bijgekomen.

Duidelijk meer wit licht en een nog helderder rif. Het gelige daglicht effect is nu helemaal weg. De zand bodem is nu nog witter.
Nu ff duimen dat ik geen flap probleem krijgt. Die risico loop ik wel, als er meer of andere verlichting geplaatst wordt i.c.m. nieuwe zandbodem.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Vrolijk kerstfeest met de familie dennis.
Zeg jij het maar dennis, Ik ben altijd beschikbaar voor techniek.

m.v.g. Glenn

Wat doe je 2de kerstdag?
Ik heb hier volgens mij ook nog een sjaal van jou hangen?!

Deze? Klinkt goed zorg ik dat hij is opgeladen...de camera dan...

Bijlagen

• image-3081361662.jpg
    image-3081361662.jpg
    24,4 KB · Weergaven: 35
Vandaag bij Glenn geweest voor een basis camera uitleg.
Nou er kan heel veel met dat ding...
Snel maar eens in de praktijk gaan brengen en uit proberen.

Glenn je bak heeft er naar mijn weten nog nooit zo mooi bij gestaan voorheen waren kleuren flets nu mooi fel van kleur en prachtige poliepen..
Heel erg mooi..
En bedankt nog voor de stek. Stuur me nog even je email adres..

Thx alvast en je zult de foto's wel zien verschijnen..

Vandaag bij Glenn geweest voor een basis camera uitleg.
Nou er kan heel veel met dat ding...
Snel maar eens in de praktijk gaan brengen en uit proberen.

Glenn je bak heeft er naar mijn weten nog nooit zo mooi bij gestaan voorheen waren kleuren flets nu mooi fel van kleur en prachtige poliepen..
Heel erg mooi..
En bedankt nog voor de stek. Stuur me nog even je email adres..

Thx alvast en je zult de foto's wel zien verschijnen..

Nou dennis we zien wat je heb geleerd, als die goeie foto's verschijnen in je dagboek. Met de peperdure macro lens moet er toch wat leuks te maken zijn.

Nou dennis voor iemand met jou kritische inzicht, door het aantal bakken wat je gezien heb, vind ik een groot compliment.

D.w.z. dat ik op het goede spoor zit met mijn "eigenwijze manier" van aquarium houden.

Ben benieuwd hoe die groene harige Acro stek zich bij jou ontwikkeld. Jammer dat het op de foto's niet tot z'n recht komt.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
vandaag wat metingen verricht op het rif, met het volgende resultaat.

PO4= 0,16+ mg/l
NO3= 2,5mg/l
KH= 19,8
Salinity/SG= 29,2 / 1,0224
Mg= 1365 / +75gr
Ca= 420 / +85gr
Kalium= 395
PH= 8,20 / 14:20
PH (reactor)= 5,98 / 14:20
ORP= 322
Strontium= 0 / +18gr
Boor= 9+ mg/l

Mijn kh en boor is ineens veel hoger dan verwacht. Ik vermoed dat het te maken heeft met het plaatsen van de 2 emmers fijne koraalzand.
Fosfaat is ook veel hoger dan verwacht.
Ook dit kan gedeeltelijk met het zand gerelateerd zijn, maar ik had vorige week een andere ook mix voor ijzer/jodide/boor/fosfaat gemaakt.
Hierdoor zie ik deze week meer bruin bij de lps koralen. Vooral de foxkoraal is van wit/beige naar rood/bruin gegaan.

Hieruit blijkt weer dat LPS koralen sneller op de samenstelling het water reageren m.b.t. fosfaat en nitraat.
m.v.g. Glenn

Back
Bovenaan