Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Rode Montiplaat onder verschillende omstandigheden.

uploadfromtaptalk1355849504774.jpg
laag fosfaat (<0,02) met relatief weinig licht 0,25w/l T5

uploadfromtaptalk1355849518743.jpg
langdurig in laag fosfaat (<0,02) met relatief meer licht 0,5w/l T5

uploadfromtaptalk1355849529914.jpg
1 week bij relatief veel licht strak erboven (led) bij fosfaat 0,64+ en nitraat 50+

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Het stip probleem is op z'n retour.
Laatste slachtoffer was de manderijn pitvis. De kleine anemoonvis en kauderni zijn herstellende van hun wonden.
Alle vissen zijn stipvrij. De grootste bijdrage aan het herstel zie ik in het gericht voeren van flinterdun gesneden/gesnipperds verse knoflook. Natuurlijk zal ozon en uv een bijdrage geleverd hebben, maar in veel mindere mate.
Ik wist wel dat knoflook hielp, maar het gericht voeren is de beste oplossing om de bak niet te belasten. Mede dankzij tip van jaap keyzer.

m.v.g. Glenn

Had je een nieuwe vis bij gezet glenn of garnaal enz vaak zie je dit gebeuren dan. Alles wat nieuw is ga hier 4 weken apart ik neem geen enkele risico meer.

Had je een nieuwe vis bij gezet glenn of garnaal enz vaak zie je dit gebeuren dan. Alles wat nieuw is ga hier 4 weken apart ik neem geen enkele risico meer.

Stresskip. Witborst meer zeg ik niet.
Mijn mening is dat stip altijd in de bak zit en uitbreek als een vis gestrest en zwak is.

m.v.g. Glenn

Heey glenn blij te hore dat het stipprobleem is opgelost en die witborste he ow zo mooi maar gevoelig.
Groetjes wesley

Heey glenn blij te hore dat het stipprobleem is opgelost en die witborste he ow zo mooi maar gevoelig.
Groetjes wesley

Ik ga pas weer dat soort vissen overwege, als mijn rif volledig is dicht gegroeid, waardoor er meer schuilplaatsen zijn. Dat word dus pas laat volgend jaar.

m.v.g. Glenn

Hoi Glenn,

Was erg gezellig vandaag, de tijd vloog echt voorbij!
En de bak staat er super bij!
Weer een hele verbetering met hoe ik het een jaar geleden aantrof!!
En ben weer een stuk wijzer en rijker aan koralen geworden:o
Zal vd week even overleggen met Dennis over wanneer we richting België gaan en dan laat ik het je weten wanneer het wordt... zit zelf te denken aan 5 januari, schikt jou dat?

Misschien leuk om er bij te melden wat de paddenstoel betreft....
Ik ben de geen die het moederdier (februari 2011) heb overgenomen...

Was 1 grote stam, heeft zich ondertussen gesplitst tot 4 grote stammen, en 5 kleine paddenstoelen geworpen;)
Naar mijn mening 1 van de mooiere koralen die er zijn, en zeer makkelijk houdbaar:)

Zal ergens van de week een foto plaatsen...

Back
Bovenaan