Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Dank je frank, ziet er niet gek uit he.....

greetings, GlennF

Nee zeker niet. Beginners die mij vragen om advies adviseer ik om met dsr van start te gaan.

Hoewel onze meningen een beetje verschillen als het gaat om wisselen, vindt ik het persoonlijk wel raadzaam om periodiek (liefst wekelijks) kleine wissel (2%) door te voeren met TM zout.

Het zijn op het moment zeer gebroken nachten, Glenn. Dus best zwaar af en toe!
Maar..als je dan het snoetje ziet dan ben je dat gelijk weer vergeten! ;)

Haha.. het is idd een schatje. Voor mij is het al jaren geleden (20/21j), maar ze zijn de lange nachten altijd meer dan waard geweest.

greetings, GlennF

Nee zeker niet. Beginners die mij vragen om advies adviseer ik om met dsr van start te gaan.

Hoewel onze meningen een beetje verschillen als het gaat om wisselen, vindt ik het persoonlijk wel raadzaam om periodiek (liefst wekelijks) kleine wissel (2%) door te voeren met TM zout.

Haha.... dat dacht ik ook.
Ik moet nog wat fine tuning doen en hier en daar wat gaan snoeien, om het allemaal in goede banen te leiden.

Als ze ermee geholpen zijn mag je het zeker doen Frank.

Die kleine wissels kunnen geen kwaad en verstoren de de boel niet. Ik snap wel dat er situaties kunnen zij dat het wenselijk zou kunnen zijn. Hoe je het doet en hoeveel ligt geheel aan jezelf en hoe je de hobby wilt beleven. Tenslotte zal iedereen die de hobby op zijn wijze beleeft er ook langer mee bezig zijn.

greetings, GlennF

Zeer bijzonder en zeker de moeite waard om eens bij je te komen kijken Mark. Ik ben 14 jan 's middags in denhaag.

greetings, GlennF

Veel en grote poliep. De poliepen ogen wit/blauw. het koraal oogt blauw
Bekijk bijlage 414552

Bij sommige takken zie je duidelijk minder grote poliepen.
Daardoor is het basis zichtbaar.
Het koraal heeft een olijf groene kleur
Bekijk bijlage 414553

De groeitoppen zijn wit en gaan over naar olijf groen waarde poliepen minder prominent aanwezig zijn.
De gele exemplaren staan al 4-8 weken erin. De grijze/blauwe staan net 1-2 weken.
Bekijk bijlage 414554

In de stekken bak onder led worden de poliepen steeds kleiner en wordt de ondergrond steeds beter zichtbaar.
Deze verkleur langzaam van olijfgroen naar geel.
Bekijk bijlage 414555

greetings, GlennF

Hey Glenn, mijn monti staat er precies zo bij als de eerste paar foto's van je hierboven. Zou leuk zijn als je een keer langs kan komen. 14 januari is op een woensdag als ik het goed heb. Ik moet natuurlijk wel werken, maar kan wss wel even tijd vrij maken. Een voordeel van eigen baas zijn ;). We spreken elkaar wel in het nieuwe jaar.

grt. Mark

BTW: gaaf filmpje zeg. Moet ook maar eens zo'n Go-pro aanschaffen.

:pKanonnen Glen prachtig hoor. , En inderdaat veeeel te vol haha fijne dagen gr jaap

Het is meer koraal dan water lijkt het wel, als je van binnen de bak filmt.
Je kijkt er net een vis tegenaan.
Als je zover ben en je waarden weer goed zijn weet je me te vinden,er staan een paar op je te wachten:)

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Hey Glenn, mijn monti staat er precies zo bij als de eerste paar foto's van je hierboven. Zou leuk zijn als je een keer langs kan komen. 14 januari is op een woensdag als ik het goed heb. Ik moet natuurlijk wel werken, maar kan wss wel even tijd vrij maken. Een voordeel van eigen baas zijn ;). We spreken elkaar wel in het nieuwe jaar.

grt. Mark

BTW: gaaf filmpje zeg. Moet ook maar eens zo'n Go-pro aanschaffen.

Mooi , wat voor waarden hanteer jij ?

We gaan elkaar spreken, als ik maar niet in de spits moet rijden.:)

Ik ga al omsteeks 13:00 bij dennis langs ook in denhaag.

Ik had had die gopro al liggen van mijn jetski trips. Dus speciaal hiervoor heb ik het niet hiervoor gekocht. Het kwam gewoon goed uit op dat moment.

greetings, GlennF

16095641791_576fb56474.jpg

Het is meer koraal dan water linkt het wel als je van binnen de bak filmt.
Je kijkt er net een vis tegenaan.
Als je zover ben en je waarden weer goed zijn weet je me te vinden,er staan een paar op je te wachten:)

greetings, GlennF
Vorige week fosfaat gezakt van 1 naar 0,5 dus er zit schot in dinsdag ga ik het rif veranderen voor meer doorstroming en hoop dat de waardes stabiel blijven ook de bodem ga ik schoonspoelen met zeewater je hoort het van me Gr jaap

Vorige week fosfaat gezakt van 1 naar 0,5 dus er zit schot in dinsdag ga ik het rif veranderen voor meer doorstroming en hoop dat de waardes stabiel blijven ook de bodem ga ik schoonspoelen met zeewater je hoort het van me Gr jaap

Mooi jaap,

Lees ook deze posting uit het cyano experiment
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=1169856

Het is ook van toepassing als je geen flap heb.. m.u.v. de licht-uit procedure (die heb je dan niet nodig).

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Hey Glen ik heb maar heel wijnig flap maar daar maak ik me geen zorgen om voorheen heel makkelijk verholpen met bactos en licht zoals jii beschreef ik hoop dat de fosfaat handelbaar blijft zonder biopallets ik wil het met ijzer onder controller houden Gr jaap

Hey Glen ik heb maar heel wijnig flap maar daar maak ik me geen zorgen om voorheen heel makkelijk verholpen met bactos en licht zoals jii beschreef ik hoop dat de fosfaat handelbaar blijft zonder biopallets ik wil het met ijzer onder controller houden Gr jaap

Zo te zien lukt het al aardig.:)

greetings, GlennF

Genoeg nutriënts zo te zien. [emoji6]

Verzonden zonder hinder van enige vorm van kennis !

Back
Bovenaan