U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
awww lief, daarom kon ik ze dus niet vinden haha, verkleurende bastards!de zeekatjes gisteren genomen, er zijn steeds 2 zichtbaar.
Glenn,deze slakjes zijn ongevaarlijk voor de Dendro's en leven van de kleefstof wat zeer snel hersteld,zie het maar als een soort symbiose.Dendronephthia's zijn zeer gevoelig voor waterveranderingen zoals bij het inzetten van anti-fosfaat middelen.Deze dieren moet je dwingen te eten met toegevoegde polymeermiddelen.vanavond kom ik erachter dat vanuit mijn dendro een soort van slierten van 4-5cm in de stroming wapperden.
Bij nader onderzoek met de juiste lichtval kon ik zien dat de slierten naar een soort van weekdier leiden.
dit bleken dus 2 naaktslakken te zijn van 1,5mm lengte en die hadden een perfecteschutkleur. Alleen door het volgen van de slierten heb ik ze kunnen lokaliseren, anders had ik ze nooit gezien.
2 weken terug had ik de hele dendro uit het water gehaald en op tafel met een sate prikker nagelopen en heb ze niet kunnen vinden. De draden heb ik wel eerder gezien maar dacht dat het slijm was die van de dendro kwam. dez slakken zaten dus al die tijd in de dendro en hebben hem van 15cm to 7cm laten krimpen
ik ga wel opletten of er meer zijn, want nu weet ik hoe ze er uit zien. de slierten zijn een goede verklikker.
dit heeft één positief aspect. ik kan weer dendro's kopen, want ik weet u waarom hij het niet deed, ik dacht al die tijd dat mijn voer verkeerd of onvoldoende was.
Glenn,deze slakjes zijn ongevaarlijk voor de Dendro's en leven van de kleefstof wat zeer snel hersteld,zie het maar als een soort symbiose.Dendronephthia's zijn zeer gevoelig voor waterveranderingen zoals bij het inzetten van anti-fosfaat middelen.Deze dieren moet je dwingen te eten met toegevoegde polymeermiddelen.
Je hebt daar een paar mooie bakken staan.
Pieter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.