Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Deze Scolymia is heel goed opgeknapt sinds introductie en ik voer hem niet meer gericht
13012119324_22ca98f33a_b.jpg

Laatst bewerkt:
Blijf me verbazen Hoe snel jouw kolonies groeien. Dat lukt mij tot op heden nog niet

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Alhoewel sommigen geloven dat ik meer in de aquarium toevoegt, dan de calculator aangeeft is dat niet zo.
buiten die stoffen ik vermeld doe ik niks anders in de bak.
het enige wat ik sinds kort me experimenteert is Fe trace en dat heeft een verbazingwekkend effect op de kleuren en poliepen expansie bij lps koralen.
Degenen die er nu mee experimenteren en vrijwillig de risico's met mij helpen afschermen voor anderen zijn :
Adri, Will, Stefan, Youri, Dennis.

Blijf me verbazen Hoe snel jouw kolonies groeien. Dat lukt mij tot op heden nog niet

Ik gebruik ook niets anders dan wat de calculator aangeeft. Ik heb wel groei maar niet zo hard als jouw. Waar dat hem inzit ben ik nog niet helemaal achter.

Klopt helemaal, Glenn.
Extra poliep expansie gebeurt elke keer nadat er Fe Trace in toegevoegd.
Bij mijn fungia en cycloseris zelfs binnen het uur.

groet
Adri

Na een week alleen 0,15ppm fe+ gebruikt te hebben. Gisteren 0,05ppm fe trace erbij.
Vandaag wederom helder water en extra poliep expansie bij lps koralen.

Zo te zien is de werking van Fe trace steeds reproduceerbaar.

Bekijk bijlage 388512Bekijk bijlage 388513

greetings, GlennF

Ook een kleur explosie... Ziet er heel goed uit. Kleurverschillen in de koralen zijn nog beter zichtbaar. Mooie lijnen, t springt allemaal nog net niet uit je aquarium.

greetz Davany

de kleur is bij sommige koralen ff wat minder, omdat ik een experiment heb uitgevoerd waarbij ik 6-8 weken lang een fosfaat had van 0,24-0,36ppm en een nitraat van 25ppm , maar de groei bleef bij de meeste koralen onverminderd doorgaan.
vorige week heb ik het experiment gestopt en heb het binnen een week terug gebracht naar PO4=0,1ppm en NO3=5ppm.
nu staat het op een weer op een nette 0,08 en 3ppm.

Klopt helemaal, Glenn.
Extra poliep expansie gebeurt elke keer nadat er Fe Trace in toegevoegd.
Bij mijn fungia en cycloseris zelfs binnen het uur.

groet
Adri

idd reageren de fungia, cycloseris, heliofungia, fox, duncan, acans, en caulastrea erg goed hierop.
de voorgaande foto was het voorbeeld. Deze heeft sinds ik ze heb nog nooit zo vol een aaneengesloten bol gevormd.

Dat is een pittig experimentje geweest dan. Ik ben blij dat mijn fosfaat op dit moment stabiel tussen de 0,04 a 0,06 zit en nitraat tussen 2 en 3 heb een maandje geleden een nitraat dip gehad waardoor ik weer even consequent moest aanvullen en meten maar alles is nu weer stabiel gelukkig.

greetz Davany

Juist door de grenzen te verkenen krijg ik bevestiging van vermoedens die ik heb t.a.v. koralen en hun kuren.
Aangezien ik mijn waarden nagenoeg direct kan manipuleren ben ik ook niet bang om het fosfaat en nitraat bewust te laten oplopen.
Ik heb hier 180 signaal gevers die elk anders reageren bij manipulatie van de waarden. Betere verklikkers heb je niet .
In combinatie met de testen kan ik redelijke conclusies trekken.

greetings, GlennF

Daarom vertrouw ik ook op jouw bevinden omdat je de koralen leest en je niet alleen van testresultaten uit gaat ik kijk t meest naar me koralen hoe ze het doen en hoe alles op de toevoegingen reageert in mijn aquarium en zo bepaal ik op dit moment ook hoe vaak ik test en wanneer ik een toevoeging doe en hoe hard het verbruik is met de bezetting die ik nu heb er komt straks nog wat aanvulling bij. Hoop ook wat stekjes van jou en als dat allemaal staat ga ik alleen nog maar kijken wat t verbruik van alles in totaal is en daarop een soort schema maken wanneer het nodig is bepaalde toevoegingen te doen ook makkelijk als ik een keer niet thuis ben dat iemand anders ook de juiste toevoegingen kan doen.

greetz Davany

Daarom vertrouw ik ook op jouw bevinden omdat je de koralen leest en je niet alleen van testresultaten uit gaat ik kijk t meest naar me koralen hoe ze het doen en hoe alles op de toevoegingen reageert in mijn aquarium en zo bepaal ik op dit moment ook hoe vaak ik test en wanneer ik een toevoeging doe en hoe hard het verbruik is met de bezetting die ik nu heb er komt straks nog wat aanvulling bij. Hoop ook wat stekjes van jou en als dat allemaal staat ga ik alleen nog maar kijken wat t verbruik van alles in totaal is en daarop een soort schema maken wanneer het nodig is bepaalde toevoegingen te doen ook makkelijk als ik een keer niet thuis ben dat iemand anders ook de juiste toevoegingen kan doen.

greetz Davany

ik neem niet klakkeloos aan wat anderen beweren, ik verken zelf de grenzen. Juist door dit te doen heb ik geleerd wat wel en wat niet kan en dat ligt redelijk ver van wat er algemeen aangenomen wordt.

Het is inderdaad een samenspel. De testjes vervullen een belangrijke rol, want ze moeten bevestigen wat een ervaren aquarianen ziet, maar zijn een baken voor beginners die de signalen nog moeten leren lezen. Juist door de referentie kader die testjes ze bieden kunnen ze leren die relatie zelf te leggen.

stekken heb ik genoeg staan want ik moet binnenkort weer gaan snoeien , maar mijn stekkenbak is nog vol. een luxe probleem....

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan